کد خبر : 26351 / /
/

معرفی ساندویچ پانل‌های ماموت و ویژگی‌های منحصر به فرد آن

معرفی ساندویچ پانل‌های ماموت و ویژگی‌های منحصر به فرد آن

ساندویچ پانل‌ها دیوار‌های از پیش ساخته شده‌ای هستند که برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ ساخته شدند. پانل‌هایی که در سال ۱۹۳۰ توسط بشر ابداع شد تنها عایق‌های ساختاری ساده‌ای بودند که مقاومت چندانی در برابر حرارت از خود نشان نمی‌دانند. اما پس از سال ۱۹۷۰ ساندویچ پانل‌های که هسته مرکزی آن‌ها از فوم‌های عایق ساخته می‌شد، رواج یافتند.

به طور کلی باید بدانید که ساندویچ پانل جزء مصالح ساختمانی نوین محسوب شده و از محبوبیت بسیاری برخودار است؛ از همین رو در ادامه این مطلب علاوه بر آشنایی با ساندویچ پانل قصد داریم یکی از بهترین تولید‌کنندگان این محصول به نام کارخانه ماموت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

ساندویچ پانل‌های ماموت

ساندویچ پانل چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که شرکت ماموت اولین تولید‌کننده ساندویچ پانل در ایران بوده و محصولات آن جزء با کیفیت‌ترین محصولات تولید شده در بازار است. در واقع در طراحی و تولید این سازه ها از مواد اولیه با کیفیت استفاده می شود و همین امر سبب شده که نام و آوازه تولیدات این مجموعه در سراسر کشور طنین انداز شود و به عنوان انتخاب اول در لیست خرید ساختمان سازان حرفه ای قرار بگیرد.

اما همانطور که در بالا هم به این مسأله اشاره کردیم ساندویچ پانل جزء مصالح ساختمانی نوین محسوب شده و معمولاً دارای ساختاری مرکب و سبک هستند. نحوه ساخت ساندویچ پانل در شرکت ماموت به گونه‌ای است که از دو لایه پوششی به همراه یک لایه عایق برای ساخت آن استفاده می‌کنند.

به طور کلی در تمامی شرکت‌های سازنده ساندویچ پانل مانند شرکت ماموت این محصولات به دو صورت دیواری و سفقی تولید شده و در روند تولید آن‌ها مواد عایق، سبک، نرم و با خواص فیزکی بالا مورد استفاده قرار می‌دهند. ساندویچ پانل‌ها همچنین مناسب‌ترین جایگزین برای تیغه‌های سفالی، آجری و دیوار‌ها می‌باشند.

چرا این محصولات را ساندویچ پانل می‌گویند؟

به طور کلی باید بگوییم ظاهر این محصولات علت نام‌گذاری آن‌ها با عنوان ساندویچ پانل (پانل ساندویچی) است. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم ساندویچ پانل سه لایه دارد، دولایه رویی که به عنوان پوشش استفاده شده و یک لایه درونی که به آن هسته می‌گویند. لایه‌های بیرونی را از فلز‌های گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک می‌سازند و برای ساخت لایه میانی معمولاً از پشم سنگ، پلی اورتان، یونولیت یا همان پلی استایرن و پشم شیشه استفاده می‌کنند.

در طی زمان‌های مختلف بشر همواره برای دستیابی به آسایش و راحتی بیشتر خود تلاش کرده، و در حال حاضر هم با ابداع و تولید ساندویچ پانل این خواسته بشر در زمینه ساخت و ساز تا حدودی تحقق یافته است. ساختار این محصولات، سبکی و مقاومت بالای آن‌ها باعث شده مصالح ساختمانی سنتی کنار گذاشته شوند.

لازم به ذکر اس با توجه به گسترش روز افزون تقاضای مسکن بشر مجبور به استفاده از روش‌های نوین مانند ساندویچ پانل‌ها بوده و همین مسأله خود پیشرفت عظیمی در صعنت ساختمان‌سازی به حساب می‌آید. به کمک ساندویچ پانل‌ها می‌توان سازه‌های غول پیکر با مقامت بالا و طول عمر مفید طولانی ایجاد کرد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

به جرئت می‌توان گفت این نوع از مصالح ساختمانی دارای مزایای بی‌شماری بوده، اما ما در ادامه تنها مهم‌ترین‌های آن‌ها را با یک دیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • ساندویچ پانل در رنگ‌های مختلفی تولید شده؛ از همین رو برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند
  •  ساندویچ پانل‌ها از خواص زیادی مانند ضد خوردگی، ضد زنگ زدگی و همچنین مقاومت بالا در برابر پوسیدگی برخوردارند.
  •  نسبت به مصالح ساختمانی دیگر هزینه پایین‌تری داشته و می‌توان گفت بهینه‌تر هستند، به علاوه این مصالح را در صورت عدم نیاز می‌توان به راحتی به فروش رساند.
  • عدم ورود حشرات موذی از این دیواره‌ها
  •  داشتن قابلیت بازیافت
  •  دوام و طول عمر مفید بالا
  •  بهترین عایق در برابر صوت، رطوبت، سرما و گرما هستند
  • عوامل بهداشتی به خوبی در آن‌ها رعایت شده است
  • از قابلیت شستشو بهره مندند
  • دارای قابلیت نصب راحت و اجرای بسیار سریع با حداقل زمان ممکن هستند
  • در برابر عوامل طبیعی مانند رانش زمین، زلزله، طوفان و سیل بسیار مقاوم‌اند.
  • نسبت به مصالح ساختمانی سنتی عایق‌های بهتری هستند
  • از مصالح ساختمانی سبک‌تر بوده و از هزینه کمتری برخوردارند
  • عمر مفید آن‌ها بالا‌تر است
  •  در طراحی آن‌ها انعطاف‌پذیری بالایی وجود دارد
  •  از ایمنی فوق‌العاده‌ای برخودارند
  • تعمیر آن‌ها بسیار ساده است
  •  نیاز به نگهداری خاصی ندارند
  • در برابر عوامل بیولوژیکی و شیمیایی مقاومت قابل قبولی از خود نشان داده‌اند.

ساندویچ پانل‌ ماموت

سخن آخر

همانطور که در بالا گفته شده ساندویچ پانل یکی از جدید‌ترین راهکار‌های بشر برای دستیابی به راحتی و آسایش بوده و به کمک آن صعنت ساختمان‌سازی پیشرفت چشم‌گیری داشته است. امروز در این مطلب سعی داشتیم شما را با این سازه‌ها آشنا ساخته و ضمن معرفی کارخانه ماموت شما را برای استفاده از ساندویچ پانل‌ها به منظور بالا بردن امنیت سازه‌های خود و بالا بردن عمر مفید آن‌ها تشویق کنیم.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد، از اینکه همراه ما بودید متشکریم!

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.