کد خبر : 26214 / /
/

بررسی ، انتخاب و خرید ساندویچ پانل

ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل چیست ؟

ساندویچ پانل محصولی است که برای پوشش دیوارها و سقف ساختمان ها استفاده می شود. هر پانل از یک هسته از مواد عایق حرارتی تشکیل شده است که از هر دو طرف با ورق فلز پوشیده شده است. ساندویچ پانل ها مواد ساختاری نیستند بلکه مواد پرده ای هستند. نیروهای سازه ای توسط چارچوب فولادی یا قاب حامل دیگری که پانل های ساندویچ به آن وصل شده اند حمل می شود.

انواع ساندویچ پانل به طور کلی بر اساس مواد عایق حرارتی مورد استفاده به عنوان هسته به دو گروه ساندویچ پانل پلی استایرن و ساندویچ پانل پلی یورتان تقسیم می شود .

ساندویچ پانل پلی یورتان

در گذشته در صنعت ساختمانی برای پوشش دیوار ها و سقف از مصالحی همانند آجر و یا سفال استفاده می کردند که دارای معایبی از جمله هزینه و افزایش مدت زمان اجرای پروژه بود . با پیشرفت علم و صنعت و ظهور ساندویچ پانل ها این مشکلات بر طرف شد . ساندویچ پانل ها دارای مزایای بسیاری از جمله قیمت مناسب ، کاهش مدت زمان اجرای پروژه و طول عمر می باشد . ساندویچ پانل ها در در دو حالت سقفی و دیواری تولید می شوند که جنس عایق ها و ورق ها می تواند نسبت به انتخاب مشتری متفاوت باشد .  در ادامه به بررسی ساندویچ پانل پلی یورتان خواهیم پرداخت که در مجموعه ظفر آهن  در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شود . ساندویچ پانل ها به دلیل شباهتی که به ساندویچ خوراکی دارند اینگونه نام گذاری شده اند . ساندویچ پانل پلی یورتان از سه لایه تشکیل شده است :

  1. ورق بالایی
  2. عایق(پلی یورتان)
  3. ورق زیرین

مزایای دیگر ساندویچ پانل پلی یورتان

  • وزن سبک (در نتیجه صرفه جویی و استفاده کمتر از مواد در ساختمان ها و کاهش هزینه های کل)
  • ضریب انتقال حرارت پایین
  • کلاس مقاومت در برابر آتش B1 و B2 Low
  • هزینه نصب
  • عایق رطوبت
  • عایق صدا
  • ویژگی های مکانیکی مناسب (در برابر نیروهای برشی، کششی و فشاری)
  • مصرف انرژی کم (به صرفه بودن سرمایش و گرمایش)
  • مقاومت بالا در برابر آلودگی های میکروبی و بیولوژیکی
  • ظاهر محصول و گزینه های رنگی متنوع

پلی یورتان

فوم سفت و سخت پلی یورتان هسته اصلی این نوع پانل ها است. ویژگی خاص پلی یورتان ها روش تولید آنهاست. به طور کلی، اندازه گیری و مخلوط کردن چهار یا چند جریان از اجزای مایع حاوی پیش سازهای پلی یورتان در مرحله پردازش، پلی یورتان ها را تولید می کند. بنابراین، پلیمر نهایی با وزن مولکولی بالا معمولاً توسط تولید کننده ساندویچ پانل که دارای خط تولید ساندویچ پانل PU است، تولید می شود. در خط تولید ساندویچ پانل یک بخش به انجام این فرآیند اختصاص داده شده است به نام دستگاه فوم PU یا دستگاه اندازه گیری.

پلی یورتان از سال ۱۹۵۰ به عنوان یک عایق حرارتی بسیار مناسب مورد استفاده قرار گرفته است. پلی اورتان ها با داشتن خواص عایق بسیار بالا باعث صرفه جویی در انرژی و در نتیجه هزینه های مرتبط تا ۶۰ درصد می شوند. از آنجایی که استفاده از سوخت های فسیلی حدود ۸۰ درصد از دی اکسید کربن جهان (CO2) را تولید می کند، بنابراین استفاده از پلی یورتان می تواند روشی مناسب برای کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش گاز CO2 به عنوان یکی از اصلی ترین روش ها باشد. علل گرم شدن کره زمین علاوه بر این، عایق پلی یورتان ضمن داشتن راندمان بالاتر در عایق حرارتی، در مقایسه با سایر عایق های حرارتی و سرمایی سبک و مقرون به صرفه محسوب می شود.

ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل پلی استایرن نوع دیگری از ساندویچ پانل می باشد که دارای کاربر بسیار زیادی می باشد . تفاوت این نوع ساندویچ پانل با ساندویچ پانل پلی یورتان در مواد هسته آن می باشد .

مزایای ساندویچ پانل پلی استایرن

  • ساندویچ پانل پلی استایرن با توجه به کیفیت و کاربرد محصول از قیمت پایین تری نسبت به عایق های دیگر برخوردار است.
  • به دلیل فرایند تولید دیسکانتینیوز این محصول امکان تولید در دانسیته های متفاوت وجود دارد. (۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم بر متر مکعب و بعذا تا ۳۰ کیلوگرم بر متر مکعب قابل تولید است)
  • امکان تولید این فوم در اشکال متفاوت وجود دارد. ( فوم بعد از پخت در قالب تحت پرس بخار قرار میگیرد و به شکل قالب تولید میگردد یا قالب های بزرگ رابا المنت های گوناگون به فرم دلخواه برش میدهند)
  • ضخامت این محصول به میلیمتر قابل تغییر و مورد سفارش می باشد.
  • وزن سبک تری نسبت به عایق های دیگر دارد.

پلی استایرن منبسط شده ( EPS )

پلی استایرن منبسط شده و پلی استایرن اکسترود، هر دو جزو متریال با سختی بالا با سلول های بسته شده و خاصیت فوم ترموپلاستیک می‌باشد. پلی استایرن منبسط شده از گرانول های جامد پلی استایرن تهیه می شود. فرایند منبسط شدن از طریق اِعمال گاز به ذره های پلی استایرن در محفظه‌های مخصوص انجام می گیرد.

هنگامی که پلی استایرن تحت فرایند منبسط شدن قرار می گیرد، حرارت به گرانول های پلی استایرن اعمال می شود؛ گرانول های پلی استایرن منبسط شده را به صورت سلول های متصل، تشکیل می دهد. همین عامل موجب می‌شود حجم گرانول های پلی استایرن در مقایسه با نمونه عادی، ۴۰ بار فضای بیشتر اشغال کند. بلوک های پلی استایرن منبسط شده با ابعاد بسیار بزرگ در ابعاد سفارشی برای مشتریان و همچنین به صورت پنل‌های یونولیت سقفی استاندارد برش داده می شوند. بلوک های پلی استایرن منبسط شده در عایق سازی ساختمان استفاده می شوند. بلوک ها در کارخانه توسط دستگاه های برش، اندازه گیری شده و سپس برش داده می شوند.

پلی استایرن اکسترود شده (XPS)

پلی استایرن اکسترود شده، نوعی از فوم پلی استایرن است که از طریق کریستال های جامد پلی استایرن تشکیل می شود. در تولید این کریستال ها از مواد افزودنی و واکنشگرها در هنگام فرایند اکستروژن استفاده می شود. تمام مواد اولیه و افزودنی ها به داخل دستگاه اکسترودر انتقال داده می شود، در هنگام فرایند اکستروژن، دما و فشار بالا به مایع پلاستیکی با گرانروی بالا اعمال می شود. دمای زیاد جریان سیال موجب ضخیم شدن آن می گردد؛ به این ترتیب موجب می شود در طول فرآیند، گرانول ها، ابعاد یکنواخت را تشکیل دهند و در نهایت، فوم تشکیل شده خنک می گردد و به ابعاد کوچک برش داده می شود. بررسی هر یک از دستگاه های پلی استایرن منبسط شده و پلی استایرن اکسترود از حوصله این بحث خارج است، لذا به طور مختصر به بیان آنها پرداختیم.

خرید ساندویچ پانل

شما می توانید جهت خرید انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری در انواع عایق ها به نمایندگی های فروش ساندویچ پانل در تبریز ، تهران ، زنجان ، ارومیه  و دیگر شهر ها مراجعه و یا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید همچنین میتوانید جهت ثب سفارش به وب سایت ظفر آهن مراجعه کنید.

شماره تماس های ظفر آهن : 6-34216800-041

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.