کد خبر : 6213 / /
/

اخبار ورزشی| اخبار استقلال| سرمربی استقلال

رفتارهای عجیب و غریب فرهاد مجیدی + جزئیات بیشتر

جدایی چهره‌های کلیدی استقلال مصاحبه فرهاد مجیدی را در ذهن‌مان متبادر می‌کند که در تاریخ ۲۸ تیرماه صراحتاً گفته بود اجازه نمی‌دهم حتی یک بازیکن از استقلال جدا شود.

رفتارهای عجیب و غریب فرهاد مجیدی + جزئیات بیشتر

 

اخبارورزشی:آن روز سرمربی استقلال با لحنی قاطع و در حالی که منتقد رفتارها و تصمیم‌های احمد مددی بود اعلام کرد همه بازیکنان باید حفظ شوند اما از زمان آغاز نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و یکم بازیکنانی از استقلال جدا شدند که در لیگ بیستم جزو عناصر کلیدی استقلال محسوب می‌شدند.

ابتدا هرویه میلیچ جدایی خود از استقلال را اعلام کرد. سپس شیخ دیاباته به میلیچ پیوست و با استقلال خداحافظی کرد. با این حال تصور این بود که چون این دو بازیکن خارجی هستند و شاید تأمین منابع مالی مربوط به پرداخت حقوق آنها دشوار است از استقلال رفته‌اند اما این ماجرا باز هم تکرار شد. بعد از این دو خارجی محمد نادری که تازه داشت با استقلال هماهنگ می‌شد طی یک اقدام ضربتی به تیم آلتای ترکیه پیوست.

مدیران استقلال در توجیه این جدایی اعلام کردند نادری با استقلال قرارداد نداشت در حالی که مصاحبه عبدیان که گفته بود قرارداد نادری ۳ ساله و به شکل پلکانی تمدید می‌شود در رسانه‌ها موجود است. سکوت مجیدی بعد از جدایی نادری نشان از اطلاع سرمربی استقلال از قضایا داشت اما ماجرا به همین نقطه ختم نشد.

مهدی قایدی نیز در شرایطی که مددی و مجیدی مصاحبه‌های متناقضی درباره رفتن این بازیکن به تیم الاهلی انجام می‌دادند سرانجام استقلال را ترک کرد تا ستاره این باشگاه در فصول اخیر دیگر در ترکیب این تیم نباشد. البته جدایی قایدی با بیان اینکه پول خوبی گیر این باشگاه آمده توجیه شد. پولی که البته هزینه حفظ ستاره‌های این تیم نشد و در کمال شگفتی مسعود ریگی نیز استقلال را به سمت سپاهان ترک کرد تا عملاً پروژه حفظ بازیکنان استقلال که مجیدی وعده‌اش را داده بود شکست بخورد.

اوج شگفتی اما آنجا است که سرمربی استقلال در مصاحبه دوم شهریورماه خود و قبل از اینکه مسعود ریگی از استقلال به سپاهان برود، اعلام کرد هر بازیکنی دوست دارد می‌تواند استقلال را ترک کند!

این اظهارات با توجه به صحبت‌هایی که او در تاریخ ۲۸ تیرماه انجام داده بود، در تناقض است و سرمربی استقلال هیچ‌گاه درباره اینکه چرا تغییر موضع داده توضیحی در رسانه‌ها نداده است.

البته در روزهای اخیر استقلال خریدهایی هم داشته است اما برای پست هافبک دفاعی که یکی از مهم‌ترین پست‌ها در استقلال محسوب می‌شود هنوز چاره‌ای اندیشیده نشده و مشخص نیست که چرا مدیران استقلال با وجود اینکه پول خوبی از انتقال مهدی قایدی به چنگ آوردند دست کم اقدام به تمدید قرارداد مسعود ریگی نکردند و اجازه دادند به راحتی این بازیکن از استقلال جدا شود.

شاید مدیران استقلال تصور می‌کنند اگر پای خود را در نقل و انتقالات در یک کفش کنند و دستمزد بازیکن را بالا نبرند در نهایت مورد تحسین بالادستی‌های خود قرار می‌گیرند اما باید توجه داشت که برخی بازیکنان ارزش افزایش دستمزد را دارند بخصوص مسعود ریگی که قراردادش در سال‌های اخیر بسیار کمتر از برخی ستاره‌های توخالی استقلال بود.

استراتژی مدیران استقلال در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیست و یکم حقیقتاً تا به امروز مطلوب نبوده و استقلال بازیکنانی را از کف داده که در پازل اصلی تیم در لیگ گذشته قرار داشته‌اند. جذب بازیکنانی همچون آقاسی، نیک‌نفس، آزادی و رضایی نیز اقدام بزرگی از سوی استقلال نیست و نمی‌توان با قاطعیت گفت که قاسمی نژاد در آستانه ۳۵ سالگی آیا مهاجم قابلی در استقلال خواهد بود یا خیر.

مدیران استقلال با توجه به شرایط کنونی باید در روزهای آتی اقداماتی اساسی در راستای جذب بازیکنان جدید انجام دهند تا شاید جای خالی رفته‌ها پرشود.

تا به امروز نه جای دیاباته پر شده، نه قایدی و نه حتی میلیچ و نادری و آخرین جدا شده نیز (مسعود ریگی) آنقدر در استقلال کلیدی بود که جای هیچ توجیهی را باقی نمی‌گذارد و مدیران استقلال باید پاسخ این جدایی‌ها را با جذب بازیکنان طراز اول بدهند.

منبع: همشهری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.