کد خبر : 51547 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

اطلاعیه مهم صبح جمعه ای برای دارندگان سهام عدالت | سهام عدالت قابل فروش می‌شود؟

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در وزارت اقتصاد با تایید دولت،‌در سال جاری مدیریت شرکتهای سهام عدالت استانی به صورت کامل به بخش غیر دولتی واگذار خواهد شد.

اطلاعیه مهم صبح جمعه ای برای دارندگان سهام عدالت | سهام عدالت قابل فروش می‌شود؟

سهام عدالت | شرکت سپرده گذاری مرکزی هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود در صورتی که شرکت‌های سرمایه پذیر در زمان مقرر سود مشمولان سهام عدالترا به حساب‌های این شرکت واریز نکنند، پرداخت مرحله دوم سود به صورت کامل انجام نخواهد شد.سود سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود . دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است.آخرین اخبار درباره واریز سود سهام عدالت را در ادامه  در سایت خبرآزاد بخوانید.

 چندی قبل رئیس سازمان بورس در خصوص تعیین تکلیف نمادهای استانی سهام عدالت، اعلام کرده بود، مقرر شده که همزمان با برگزاری مجامع شرکتهای مذکور در ۳۱ استان کشور، بازگشایی نماد شرکتها به صورت تدریجی انجام شود و فروش اتفاق افتد، فعلا برنامه‌ای برای فروش سهام عدالت در دستور کار نیست. در همین خصوص مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرده بود، فعلا شورای عالی بورس در خصوص بازگشایی نماد شرکت‌های استانی تصمیم گیری نکرده است و در گام اول باید مجامع عمومی این شرکتها  برگزار شود.

آخرین بار در سال ۱۴۰۰ و در دولت دوازدهم  موضوع تعیین تکلیف هییت مدیره شرکتهای سهام عدالت ۳۱ استان در در دستور کار قرار گرفت که به دلیل طرح برخی ابهامات از جمله مباحثی مثل حضور بازنشستگان دولتی در هییت مدیره این شرکتها موضوع از مسکوت ماند.

اما حالا وزیر اقتصاد در راستای تحقق شعار سال و حضور اقشار مختلف مردم در مدیریت نهادهای اقتصادی از خروج کامل دولت از مدیریت شرکتهای سهام عدالت استانی خبر داده است.

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد تا پایان سال جاری هییت مدیره تمام شرکتهای سهام عدالت استانی به مردم واگذار شده و دولت و مجموعه وزارت اقتصاد از این حوزه مدیریتی خارج خواهد شد./تسنیم

سهام عدالت

ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی

در مورد چرایی و چگونگی ورود به سامانه سجام چیزی می‌دانید؟ گاهی اوقات برای رسیدن به رویای یک زندگی خوب و رفاهی که مطلوب ماست، باید قدم‌های بزرگ‌تری برداشت. مقصد می‌تواند ثروتمندشدن باشد یا ورشکستگی. اما به‌هرحال شما مسیری را تجربه کرده‌اید که اگر به‌درستی و با آگاهی آن را طی کنید، درآمد بی‌سابقه‌ای خواهید داشت.

ورود به سامانه سجام، برای افرادی که به‌دنبال ثروتمند شدن هستند، موضوعی کاملا ضروری است. اگر می‌خواهید حاکم سرزمین سرمایه باشید، شما نیاز جدی به واردشدن به بازار سرمایه خواهید داشت. اما قبل‌از آن، سجام را فراموش نکنید.

سجام، مخفف عبارت «سامانه جامع اطلاعات مشتریان» است. هدف از راه‌اندازی آن، یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریانی است که در بازارهای سرمایه مانند بورس یا اوراق بهادار فعالیت دارند. ضرورت ورود به سامانه سجام در این مورد خلاصه می‌شود که سازمان بورس و اوراق بهادار، نام‌نویسی در این سیستم را واجب دانستند تا همه افراد حقوقی و حقیقی نسبت به معامله‌های مالی، شرایط یکسانی داشته باشند.

سامانه سجام، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایجاد شده است تا همه سرمایه‌گذاران نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند. بااین‌اوصاف، فرقی ندارد که شما قصد فعالیت در بازار بورس را دارید یا می‌خواهید به بازار اوراق بهادار وارد شوید. درهرصورت، باید از سدی به نام سجام عبور کنید.

سهام عدالت

ورود به سامانه سجام به صورت حضوری

برخی کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان، امکان ثبت‌نام حضوری سجام را برای علاقه‌مندان به بازار سرمایه فراهم کردند. بدین منظور، می‌توانید در سامانه سجام روی بخش احراز هویت حضوری کلیک کنید.

بعداز ثبت‌نام، کد ۱۰ رقمی برایتان ارسال می‌شود که باید آن را به‌همراه اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات و همچنین اصل کارت ملی و کپی پشت و روی آن به مراکز مربوط ببرید.

با اینکه نهادهای دولتی، امکان احراز هویت حضوری را فراهم کردند، امروز افراد ترجیح می‌دهند، بدون مراجعه به مراکز خاص و معطل‌شدن در صف‌های طولانی، به صورت غیرحضوری این امور را پیگیری کنند اما به‌نظر شما چنین چیزی ممکن است؟

درحال‌حاضر، بسیاری از نهادهای مالی امکان احراز هویت الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کردند. شما با استفاده از خدمات غیرحضوری، به‌راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید کد معاملاتی خود را دریافت کنید و اولین قدم برای ورود به بازار بورس را بردارید.

احراز هویت غیرحضوری، طی چند مرحله ساده شامل وارد کردن اطلاعاتی از جمله کد ۱۰ رقمی، ارسال تصویر، امضا و ارسال یک ویدیو که باید در حالت سلفی ضبط شود، انجام می‌شود. شرایط و مدارک مورد نیاز برای احراز هویت غیرحضوری سجام، به شرح زیر است.

احراز هویت غیرحضوری برای افراد بالای ۱۸ سال ممکن است.

متقاضیان باید حتما مراحل ثبت‌نام در سجام را انجام دهند و کد رهگیری ۱۰ رقمی را دریافت کرده باشند.

متقاضیان باید حتما کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده باشند و اگر به‌تازگی برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، رسید آن را به همراه داشته باشند. در واقع کارت ملی هوشمند و رسید آن، هنگام ضبط ویدئوی سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای ورود به سامانه سجام برای مشاهده و استعلام سهام عدالت

همان‌طور که قبل‌از راه‌اندازی سامانه سجام، افراد باید برای ثبت‌نام به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند، به‌عنوان یک سهام‌دار برای دریافت سود تقسیمی و استعلام از جزئیات آن هم باید در زمان‌بندی‌های مشخص به بانک‌ها می‌رفتند.

درحال‌حاضر به لطف فراهم شدن زیرساخت‌ها، سود نقدی سهام‌دارانی که سجامی شده‌اند، به شماره حسابی که به این سامانه معرفی کرده‌اند، واریز خواهد شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید سجام به‌عنوان درگاه یکپارچه فعالان بازار سرمایه، امکان مشاهده تعداد دقیق سهام‌داران در هریک از نمادهای بازار سرمایه، مشاهده آسان گردش معاملات و سود هر سهم، مشاهده تاریخ برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، رای‌گیری در آن به‌صورت الکترونیکی و دسترسی آسان به اطلاعات ثبت‌شده در سامانه است.

سهام عدالت

نحوه ورود به سامانه سجام سهام عدالت با اپلیکیشن تاپ

با نصب و اجرای اپلیکیشن تاپ و ورود به صفحه اصلی، کافی است به پایین صفحه مراجعه، و آیکون بازار سرمایه را لمس کنید. بعد از ورود به بخش ثبت‌نام سجام، تایید شماره‌تلفن و واردکردن کد ملی خود، می‌توانید در سامانه توسعه ابزار بازار سرمایه، ثبت‌نام خود را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که ورود به این سامانه برای یکپارچگی اطلاعات فعالان بازار سرمایه الزامی است.

با لمس آیکون ثبت‌نام در سجام، به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که باید اطلاعات هویتی خود را در آن وارد کنید. شما در مراحل مختلف، ملزم به وارد کردن بخشی از مشخصات خود برای تایید هویت هستید تا در نهایت، اجازه ورود به سامانه به شما داده شود.

ورود به سامانه سجام برای هرکسی که می‌خواهد در بازار سهام سرمایه‌گذاری کند و دارایی خود را رشد دهد، ضروری خواهد بود. خیلی‌ها دوست دارند سرمایه‌گذاری در بازار سهام را به‌عنوان شغل دوم خود و رسیدن به درآمدهای چند میلیونی انتخاب کنند. آن‌ها باید بدانند که اجرای این تصمیم نیازمند انجام اصول و قوانینی است که حتما باید به آن پایبند باشند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.