کد خبر : 50659 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت جدید | سهام عدالت وراث

خبر مهم باغستانی برای وراث متوفیان سهام عدالت | سود سهام عدالت این افراد کی واریز می شود ؟

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: بیش از 360 هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت از طریق شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب در سامانه میراث ثبت نام کرده اند.

خبر مهم باغستانی برای  وراث متوفیان سهام عدالت | سود سهام عدالت این افراد کی واریز می شود ؟

سهام عدالت | سود سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود . دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است بنابر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود. آخرین اخبار درباره واریز سود سهام عدالت را در ادامه بخوانید.

محمد باغستانی با بیان مطلب فوق افزود : سامانه میراث اواخر آبان ماه امسال برای انتقال سهام سهام عدالت متوفیان به وراث آنها رونمایی شد تا به انتظار 18 ساله وراث متوفیان دارای سهام عدالت پایان دهد.

وی با بیان اینکه فرایند ثبت نام در سامانه میراث به صورت کاملا رایگان انجام می شود، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 6 هزار شعب منتخب بانک های ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت و شرکت های کارگزاری آماده ثبت نام وراث متوفیان سهام عدالت در این سامانه هستند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می تواند با مراجعه به دفاتر شرکت های کارگزاری و یا بانک های منتخب، فرایند ثبت نام در سامانه میراث را انجام دهند./ سپرده گذاری مرکزی

سود سهام عدالت

اگر سود سهام عدالت می‌خواهید این کار را انجام دهید (اسفند 1402)

اگر سهامداری سود مرحله نخست سهام عدالت و یا سود سنوات گذشته را دریافت نکرده است می تواند آن را پیگیری کند.

جی پلاس؛ مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص دلایل عدم واریز سود سهام برای برخی مشمولان نکاتی را مطرح کرد.

مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر سهامداری سود مرحله نخست سهام عدالت و یا سود سنوات گذشته را دریافت نکرده است باید به سامانه سجام و یا سامانه سهام عدالت مراجعه کند در این سامانه‌ها چرایی عدم واریز سود مشخص شده و سهامدار می‌تواند نسبت به اصلاح شماره شبا یا ورود اطلاعات جدید بانکی اقدام کند.

این مقام مسئول می‌گوید: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او ادامه داد: بنابر این افراد با رفع مشکلات مربوط به حساب سود سهام عدالت این دوره و سنوات گذشته را اگر دریافت نکرده باشند دریافت خواهند کرد.

 زمان دقیق پرداخت مرحله دوم سود سهام‌عدالت

باشگاه خبرنگاران جوان : هنوز ۸ شرکت سرمایه پذیر تمام یا بخشی از سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

در حالی که بیش از ۴۳ میلیون نفر در انتظار دریافت مرحله دوم سود سهام عدالت خود هستند، اما هنوز ۸ شرکت سرمایه پذیر تمام یا بخشی از سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند.

وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند.

شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند تا زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مشمولان مشخص نباشد.

از سوی دیگر، شرکت سپرده گذاری مرکزی هفته گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود در صورتی که شرکت‌های فوق در زمان مقرر سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های این شرکت واریز نکنند، پرداخت مرحله دوم سود به صورت کامل انجام نخواهد شد.

این در حالی است که احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت اوایل اسفندماه در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها گفته بود که واریز مرحله دوم سود مشمولان سهام عدالت تا روز ۲۵ اسفندماه پرداخت خواهد شد.

جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متاسفانه همچنان یک میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

حالا باید منتظر ماند دید مبلغ و زمان دقیق واریز سود سهام عدالت چه زمانی خواهد بود؟ واریز سود سهام عدالتی که بنابر تاکید مسئولان برای پرداخت آن هیچ گونه پیامک و لینکی به مشمولان ارسال نخواهد شد.

مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود این جدیدترین وعده وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی در رابطه با پرداخت مرحله دوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد شرکت‌های بورسی سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

سهام عدالت  یک برنامه‌ی اقتصادی در ایران است که به منظور ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در سهام شرکت‌های دولتی اجرا شد. به طور خلاصه، طبق این برنامه، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی به مردم عرضه شد تا افراد معمولی نیز به عنوان سهامدار در این شرکت‌ها شرکت کنند. هدف این برنامه از یک سو افزایش مشارکت عمومی در سهام شرکت‌ها و از سوی دیگر افزایش درآمد دولت بوده است. مردم می‌توانند سهام عدالت را با خریداری سهام از بورس اوراق بهادار یا از طریق اقداماتی که توسط دولت برنامه ریزی می‌شود، تهیه کنند. این برنامه اقتصادی از طریق ارتقاء آگاهی مردم و فراهم کردن فرصت‌های مشارکت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای دولت اجرا شد.

هک سامانه سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت مرحله دوم

سود سهام عدالتی که مرحله اول آن آذر ماه پرداخت شد؛ سودی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد مبلغ واریزی آن برای مشمولان متفاوت بود و بنابر اعلام مسئولان سازمان بورش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی داشتند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت کردند و سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز شد.

هچنین در ادامه هم احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص میزان مرحله دوم و تسویه سود سهام عدالت به تازگی در نشست خبری گفت: بخش دوم سود سهام عدالت ۳۰ درصد کمتر از سود مرحله اول در پاییز است.

۲۸ بهمن ماه نیز رئیس سازمان بورس مجید عشقی گفته بود؛ سود کل سهام عدالت امسال(عملکرد شرکت‌ها سال ۱۴۰۱) حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن تقسیم شد و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر آن هم درآینده‌ای نزدیک تقسیم می‌شود. ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش سرمایه شرکت‌هایی است که برنامه توسعه‌ای دارند.

سود سهام عدالتی که چشم انتظار واریز سود عملکردی شرکت‌ها به سپرده‌گذاری مرکزی جهت تعیین تکلیف است و حالا باید سهامداران به چندین نکته در رابطه با موضوع سود سهام عدالت توجه داشته باشند که در این زمینه مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال هم مانند سال گذشته سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت می‌شود که مرحله اول آذر ماه بود نکته مهم این که برای پرداخت سود سهام عدالت هیچ‌گونه پیامک، شماره تماس یا لینک و پیوندی برای افراد ارسال نمی‌شود.

حاجی‌وند در ادامه اظهار کرد: همچنین این که هیچ یک از خدمات مربوط به سهام عدالت نیازمند پرداخت هزینه نیست و تمام خدمات مربوط به سهام عدالت از جمله پرداخت سود سهام عدالت کاملا رایگان است و افراد باید در این زمینه توجه کافی را داشته باشند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.