کد خبر : 50502 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت جدید | سهام عدالت وراث

اگر تا به حال سود سهام عدالت نگرفته اید ، حتما بخوانید | برای دریافت سود سهام عدالت تا قبل از عید به این سامانه مراجعه کنید + جزییات

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره افرادی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام عدالت نشده اند توضیحاتی را بیان کرد.

اگر تا به حال سود سهام عدالت نگرفته اید ، حتما بخوانید | برای دریافت سود سهام عدالت تا قبل از عید به این سامانه مراجعه کنید + جزییات

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت هم در نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد. مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت برای افراد مختلف متفاوت است. در صورتی که فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به پایان برسد، گروهی از صاحبان سهام عدالت در ماه پایانی سال دو سود  جداگانه دریافت می‌کنند.آخرین اخبار درباره ثبت نام جدید و ارزش سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

 دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت درباره افرادی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام عدالت نشده اند توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی حاجی‌وند گفت: همانطور که وزیر اقتصاد اعلام کرد، قرار است در هفته پایانی اسفند سود مرحله دوم سهام عدالت پرداخت و تسویه شود نکته‌ای که وجود دارد این که اگر مشمولی سود سهام عدالت دوره اول و مراحل قبل را دریافت نکرده باشد باید در گام نخست به سامانه سهام عدالت و یا سجام مراجعه کند و در این سامانه‌ها متوجه مشکل خواهد شد

وی اظهار کرد: بعد از متوجه شدن مشکل، مشمول می‌تواند نسبت به اعلام شماره شبای جدید یا اصلاح آن اقدام کند و در نهایت هم پس از رفع مشکل سود سهام عدالت این دوره و دورهای قبل را دریافت خواهند کرد.

۲۸ بهمن بود که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند./خبرآنلاین

ثبت نام سهام عدالت با گوشی

مشمولین پس از اعلام رسمی دولت می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت با گوشی به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند.

سهام عدالت نوعی یارانه است که دولت با هدف ایجاد عدالت اقتصادی بین افراد کم درآمد و اقشار خاص توزیع کرد. سبد سهام عدالت متشکل از سهام ۴۶ شرکت‌ها بورسی و غیربورسی است. برای مشاهده جزئیات بیشتر و با خبر شدن از این خبر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید.

با وجود آنکه اکنون، بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود ۳۴ میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

سهام عدالت

فرم ثبت نام سهام عدالت

در واقع، ثبت نام، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام آن، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی  که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد  به سه گروه بزرگ از افراد جامانده  را دارد، در مجلس یازدهم مطرح و تصویب شده است. اما، در حال حاضر، زمان مشخصی، جهت ثبت نام جدید سهام عدالت ۱۴۰۳، از سوی دولت، اعلام نشده است.

افرادی که قصد گرفتن استعلام  را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت استعلام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

همانطور که در بخش قبل، بیان شد، در مجلس، طرحی با عنوان ساماندهی سهام عدالت به تصویب رسیده است. در نتیجه این طرح، دولت قصد دارد تا به سه گروه بزرگ از جا ماندگان، مجددا امکان ثبت نام و دریافت این سهام را دهد که در نتیجه آن، تمامی افرادی که در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت، با این وجود که واجد شرایط دریافت بوده اند اما، موفق به ثبت نام نشده اند، در این مرحله، قادر به انجام این کار خواهند بود.

با این وجود، تاکنون، هیچ امکانی، جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فراهم نشده؛ اما، با تصویب طرح جدید دولت و با توجه به اعلام دولت، امکان ثبت نام جدید سهام عدالت، شامل حال سه گروه اصلی جاماندگان خواهد بود که در ادامه، در رابطه با این مشمولان، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام ، در دوره گذشته کرده اند اما، به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره، بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، موفق به ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما، در آن زمان، به هر دلیل، موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

لازم به ذکر است که از آنجایی که طرح ساماندهی سهام عدالت، در حال حاضر، در دست بررسی است و مجلس، در حال تعیین جزئیات آن می باشد، اطلاعات دقیقی در رابطه با منابع مورد نظر، برای تامین این سهام و همچنین، زمان ثبت نام سهام عدالت، در دست نمی باشد.

از آنجایی که طرح اعطای مجدد ، با استفاده از کد ملی، برای افراد بازمانده به تازگی توسط مجلس به تصویب رسیده است، لذا در حال حاضر، اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات این مصوبه وجود ندارد. اما با توجه به روند اجرای ثبت نام دوره اول سهام عدالت، پیش بینی می شود که طریقه نام نویسی و دریافت این سهام، در دوره جدید نیز با استفاده از کد ملی و گوشی، مشابه با روند دوره گذشته صورت می پذیرد.

همچنین، با توجه به گزارش هایی که اخیرا اعلام شده است، به طور کلی، نام نویسی جدید سهام عدالت، برای ۳ گروه مشخص از افراد واجد شرایط دریافت این سهم، انجام خواهد گرفت که به ترتیب، در ادامه، در رابطه با افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت، با کد ملی، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که در دوره اول ثبت نام ، علی رغم اقدام به طی کردن فرآیند ثبت نام، به دلایل مختلفی همچون، نبود زیر ساخت های مناسب برای سیستم های نام نویسی و غیره، موفق به ثبت نام و دریافت  نشده اند.

تمامی کسانی که عضو سازمان های حمایتی، مانند بهزیستی، کمیته امداد و غیره بوده اند اما به دلایل مختلفی، شناسایی نشده و یا بعد از پایان مهلت ثبت نام سهام عدالت، عضو این سازمان ها شده اند.

فرزندان متولدین ۱۴۰۳ خانوده ها که در زمان انجام ثبت نام دوره اول سهام عدالت، در خانواده وجود نداشته اند.

تمامی افرادی که جزو دهک های پایین ( یک تا شش ) بوده و در زمان ثبت نام اولیه سهام عدالت، به هر دلیلی موفق به انجام این کار نشده اند.

بر طبق مصوبه جدید مجلس، تمامی افرادی که جزو یکی از گروه های بالا باشند، برای شرکت در دوره جدید ثبت نام سهام عدالت، با استفاده از کد ملی و به صورت اینترنتی، مجاز می باشند.

سهام عدالت

سهام عدالت | آیا برای ثبت نام  شرط سنی وجود دارد؟

گاهی افراد با سوالاتی از قبیل «آیا برای ثبت نام سهام شرط سنی وجود دارد؟» رو به رو می شوند؛ به دلیل پر تکرار بودن این سوال در این بخش از مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که در هیچ یک از دوره های ثبت نام سهام ، شرط سنی برای متقاضیان در نظر گرفته نشده بود و در نتیجه جاماندگان ثبت نام در دوره اول نیز نیازی به مشخص کردن سن خود برای سنجش اینکه آیا در بازه سنی مد نظر قرار دارند یا نه؟ ندارند. همه افراد با هر رده سنی می توانند در صورت اعلام رسمی ثبت نام  با کد ملی، نام نویسی خود را نهایی نمایند.

فراموش نکنید که نام نویسی در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی، ثبت نام و احراز هویت برای متقاضیانی که به تازگی قصد ثبت نام با کد ملی دارند، الزامی می باشد. علاوه بر حساب کاربری در سامانه سجام، لازم است تا هر متقاضی شماره شبا حساب بانکی به نام خود داشته باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.