کد خبر : 47748 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید | واریز سود سهام عدالت

اطلاعیه مهم درباره انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث | هرچه زودتر مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنید

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای از افزایش زمان بندی انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث خبر داد.

اطلاعیه مهم درباره انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث | هرچه زودتر مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنید

سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت، سود در این مرحله واریز خواهد شد. سود سهام عدالت ۱۴۰۲، از پنجشنبه ۲۳ آذرماه به حساب صاحبان سهام عدالت واریز شد.  جاماندگان سهام عدالت بخاطر شماره شبا یا حساب بانکی نامعتبر از قطار واریز سود جا ماندند.آخرین اخبار را در خبر آزاد بخوانید.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سامانه میراث برای متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده است تا فرایند انتقال سهام به وراث تسریع یابد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که تمامی فرایند ثبت نام در سامانه میراث در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان بوده و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

براساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به ۶ هزار شعبه دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت، فرایند انتقال سهام را انجام دهد.

در این اطلاعیه آمده است: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اوایل اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند تمام سود سنوات سال‌های گذشته را دریافت کنند./باشگاه خبرنگاران

سهام عدالت

واریز نشدن و یا تاخیر در واریز سود سهام عدالت

وی در خصوص واریز نشدن و یا تاخیر در واریز سود سهام عدالت برخی افراد هم گفت. حساب بانکی مشترک، ادغام بانک‌ها و اشکال در شماره شبا بانکی، حساب راکد، حساب‌های بلند مدت و حساب مسدود و ارزی از جمله دلایلی است. سود در این مرحله برای افراد واریز نشده است.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان جنوبی عنوان کرد. درحال‌حاضر ثبت‌نام سهام عدالت برای هیچ سن و قشری حتی فرزند تازه متولد شده انجام نمی‌شود. بیان کرد: همچنین هیچ‌گونه سامانه‌ای برای ثبت نام سهام عدالت باز نیست.

قاسمی تصریح کرد: همچنین برای دریافت سود سهام عدالت متوفی، بازماندگان باید در ابتدا انحصار وراثت کرده و سپس مدارک خود را به کارگزاری‌های “بیدار، آگاه و یا مفید” تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه شماره شبا مهم‌ترین ابزار برای دریافت سود سهام عدالت است، افزود: افراد تحت پوشش سهام لازم است در نهایت تا آخر امسال، شماره شبا خود را در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت درج کنند./همشهری آنلاین

سهام عدالت

سود سهام عدالت متوفیان کی واریز میشود؟

پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه» آغاز شده و قرار بر این شد که ظرف مدت ۴۸ ساعت سود سهام عدالت به حساب تمام سهامداران واریز شود.

سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. همچنین طبق گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲ دارند، مبلغ ۶۲۶ هزار تومان دریافت می کنند.

نحوه دریافت سود سهام عدالت متوفیان

سود سهام عدالت متوفیان هم واریز شد و حساب وراث متوفیان سهام عدالت هم شارژ شد

باغسنانی با بیان اینکه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، گفت: وراث این گروه از سهامداران که در طول هفته های گذشته به شعب شرکت های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب مراجعه و اطلاعات خود را در سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) ثبت کرده اند، در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان خود را دریافت خواهند کرد.

از این رو وراثی که انتقال سهام عدالت متوفی را انجام داده و کار انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث را انجام داده اند سود سهام عدالت متوفی را دریافت کرده اند.

همچنین سود سهام عدالت سال های پیش متوفی نیز به حساب وراث متوفی واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اضافه کرد: در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می توانند سود سنوات سال های قبل را دریافت کنند.

سهام عدالتسود سهام عدالت سال‌های گذشته را چطور دریافت کنیم؟

سود سهام عدالت دوره‌های گذشته با جزییات کامل مانند مبلغ، تاریخ واریز و دوره محاسبه سود در گزینه پیگیری واریز سود سهام عدالت وجود دارد. حتی می‌توانید ببینید پول به کدام شماره شبا واریز شده است. ستون «نوع سود» نشان می‌دهد پول را دریافت کرده‌اید یا به‌خاطر کم‌کاری و غفلت خودتان یا اطلاع‌رسانی نادرست یا تعلل در زمینه معرفی شماره شبا، پول به‌عنوان طلبکاری منظور شده است.

اگر سامانه سهام عدالت وضعیت شما را طلبکار نشان می‌دهد، به احتمال زیاد مشکل معرفی شماره شبا بانکی دارید. چنانچه شماره شبای معرفی شده توسط شما در میانه کار اعتبار خود را از دست داده و به‌دلایلی مثل مسدودی حساب دیگر قابل استفاده نیست، باید آن را وایرایش کنید.

سود سهام عدالت دوره‌های قبل به‌عنوان طلبکاری برای اشخاصی در نظر گرفته می‌شود. اگر یکی از آنها هستید واقعا فردی خوش‌شانس محسوب می‌شوید، چون با تکمیل اطلاعات و ارائه شماره شبا معتبر علاوه بر سود سهام عدالت ۱۴۰۲، طلب دوره‌های گذشته نیز یکجا برایتان واریز خواهد شد که رقم آن معادل دو میلیون تومان است.

سامانه میراث قرار است بالاخره به طلسم بلاتکلیفی سهام عدالت متوفیان پایان دهد. اگر در خانواده شخصی داشته‌اید که مالک سهام عدالت بوده و حالا دیگر در بین ما نیست، یکی از وراث باید تا ۳۰ آذر در سجام ثبت‌نام کند و پس از معرفی سامانه میراث، مراحل انتقام سهام عدالت متوفیان را پیش ببرد.

سهام عدالت متوفیان طبق قوانین مربوط به انحصار وراثت پیش می‌رود و پیش‌بینی لازم برای انتقال سهام و تقسیم سود امسال و طلبکاری احتمالی سال‌های گذشته نیز انجام شده است. حدود ۱۵ میلیون نفر به‌عنوان وارث سهام عدالت متوفیان شناخته می‌شوند و باید تا ۳۰ آذرماه کار‌های مربوط به انتقال سهام را از طریق کارگزاری‌های بورسی پیش ببرند.

واریز سود سهام عدالت متوفیان به امسال نمی‌رسد و طبق وعده‌ها در سال آینده به حساب هر یک از وراث واریز خواهد شد. سهام عدالت متوفیان طبق برنامه‌ریزی از آبان ۱۴۰۲، آغاز شده و تا ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ادامه پیدا می‌کند. وراث افرادی که در سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ درگذشته‌ اند می‌ توانند برای تعیین تکلیف اقدام کنند. پروسه تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان سال ۸۸ و ۸۹ از ۲۵ آبان آغاز می‌شود. این روند طبق برنامه‌ریزی ادامه پیدا می‌کند و در ۱۹ اسفند انتقال سهام عدالت متوفیان سال ۱۴۰۰ به بعد امکان‌پذیر خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.