کد خبر : 50392 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت جدید | سهام عدالت وراث

فوری | بلاخره زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مرحله دوم اعلام شد | مبلغ سود سهام عدالت این دوره چقدر است ؟ + جزییات

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: مرحله دوم سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفندماه سال جاری پرداخت می‌شود.

فوری | بلاخره زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مرحله دوم اعلام شد | مبلغ سود سهام عدالت این دوره چقدر است ؟ + جزییات

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت هم در نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد. مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت برای افراد مختلف متفاوت است. در صورتی که فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به پایان برسد، گروهی از صاحبان سهام عدالت در ماه پایانی سال دو سود  جداگانه دریافت می‌کنند.آخرین اخبار درباره ثبت نام جدید و ارزش سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

به گزارش وزارت اقتصاد، دولت در سال‌ ۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود سهام عدالت تلاش کرد و همواره تلاش می‌کند تا سود سهام عدالت را زودتر از زمان دولت‌های قبل پرداخت کند.

بر این اساس سازمان بورس اعلام کرد: باتوجه به دستور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور پرداخت به موقع مرحله دوم سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ تمام تلاش‌ها بر این است تا هفته پایانی اسفند ماه سال جاری پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، هرگونه پیامک واریز سود سهام عدالت جعلی و کلاهبرداری است.

سازمان خصوصی سازی نیز اعلام کرد که انتشار برخی اخبار نادرست توسط برخی افراد برای مقاصد کلاهبرداری و اخاذی از مردم از طریق انتشار در شبکه های مجازی و یا پیامک تلفنی و ارسال لینک سایت های جعلی و منتسب به نام سازمان خصوصی سازی با سرشناسه های مختلف در خصوص موضوع سهام عدالت جعلی است و هرگونه واگذاری سهام عدالت پس از تصویب سبد سهام در هیات وزیران و تصویب سازوکار واگذاری از جمله تعیین اولویت های مشمولین در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قاون اساسی انجام خواهد شد و آخرین تصمیمات در این خصوص از طریق سایت سازمان به نشان www.ipo.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین اطلاع رسانی در خصوص زمان و نحوه واریز سود سهام عدالت نیز تنها از طریق سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی www.sahamedalat.ir و سایت سازمان خصوصی سازی به نشانی www.ipo.ir انجام خواهد شد./ایرنا

سهام عدالت

خبر جدید از واریز سود سهام عدالت مرحله دوم

به گفته مسئولان، همچنین این که هیچ یک از خدمات مربوط به سهام عدالت نیازمند پرداخت هزینه نیست و تمام خدمات مربوطه از جمله پرداخت سود سهام عدالت کاملا رایگان است.

به نقل از باشگاه خبرنگارن جوان،، مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود این جدیدترین وعده وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی در رابطه با پرداخت مرحله دوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد شرکت‌های بورسی سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

سود سهام عدالتی که مرحله اول آن آذر ماه پرداخت شد؛ سودی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد مبلغ واریزی آن برای مشمولان متفاوت بود و بنابر اعلام مسئولان سازمان بورش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی داشتند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت کردند و سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز شد.

هچنین در ادامه هم احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص میزان مرحله دوم و تسویه سود سهام عدالت به تازگی در نشست خبری گفت: بخش دوم سود سهام عدالت ۳۰ درصد کمتر از سود مرحله اول در پاییز است.

۲۸ بهمن ماه نیز رئیس سازمان بورس مجید عشقی گفته بود؛ سود کل سهام عدالت امسال(عملکرد شرکت‌ها سال ۱۴۰۱) حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن تقسیم شد و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر آن هم درآینده‌ای نزدیک تقسیم می‌شود. ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش سرمایه شرکت‌هایی است که برنامه توسعه‌ای دارند.

سود سهام عدالتی که چشم انتظار واریز سود عملکردی شرکت‌ها به سپرده‌گذاری مرکزی جهت تعیین تکلیف است و حالا باید سهامداران به چندین نکته در رابطه با موضوع سود سهام عدالت توجه داشته باشند که در این زمینه مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال هم مانند سال گذشته سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت می‌شود که مرحله اول آذر ماه بود نکته مهم این که برای پرداخت سود سهام عدالت هیچ‌گونه پیامک، شماره تماس یا لینک و پیوندی برای افراد ارسال نمی‌شود.

حاجی‌وند در ادامه اظهار کرد: همچنین این که هیچ یک از خدمات مربوط به سهام عدالت نیازمند پرداخت هزینه نیست و تمام خدمات مربوط به سهام عدالت از جمله پرداخت سود سهام عدالت کاملا رایگان است و افراد باید در این زمینه توجه کافی را داشته باشند.

یک میلیون سهامدار سهام عدالت، سود خود را دریافت نکرده‌اند

گفتنی است، بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند. بر اساس آمار از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب بسته داشتند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد ملی و شماره حساب مواجه بودند. همچنین بر اساس آمار ۹ هزار و ۶۲۵ نفر دارای حساب راکد بودند و بیش از ۷ هزار نفر هم شماره حساب غیر فعال داشتند.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متاسفانه همچنان یک میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

حالا باید منتظر ماند دید مبلغ و زمان دقیق واریز سود سهام عدالت چه زمانی خواهد بود؟ واریز سود سهام عدالتی که بنابر تاکید مسئولان برای پرداخت آن هیچ گونه پیامک و لینکی به مشمولان ارسال نخواهد شد./تسنیم

سهام عدالت

زمان واریز سود مرحله دوم سهام عدالت اعلام شد

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و انشالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود اظهار کرد: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و انشاالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره ثبات در تصمیم گیری‌ها و تأثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد: ثبات چشم اندازهای سیاست‌های اقتصادی برای سرمایه گذاران و به ویژه صنایع بورسی حائز اهمیت است؛ دولت در مصوبه‌ای که امسال در خصوص خوراک پتروشیمی‌ها داشت خود را تا چند سال آینده محدود کرد تا برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر شود؛ مصوبات و بودجه‌های سنواتی در حوزه عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام متأسفانه مستمرا در مقام تغییر بود اما امسال در ۱۴۰۲ تلاش کردیم بعد از نشست شورای گفت وگوی و دولت و بخش خصوصی عوارض صادراتی را اصلاح کردیم به دولت رفته و امیدواریم فردا نتیجه مصوبه دولت در این خصوص را اعلام کنم./ایمنا

 برای فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث چه مدارکی لازم است؟

  اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)

    اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی جهت کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است)

    در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

همانطور که اعلام شده برای طی کردن مراحل فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان، وراث نیازمند این هستند که  به یکی از شعب بانک‌های منتخب و کارگزاری‌های مشخص شده مراجعه کنند تا فرآیند به شکل رایگان انجام شود. در همین راستا مهدی حاجی‌وند مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باید بر این نکته تاکید کرد که وراثی که از طریق بازار سرمایه (شعب کارگزاری‌ها و شعب بانک‌های منتخب) اقدام به انحصار وراثت سهام عدالت کنند فرآیند برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: افراد باید به کارگزاری‌های منتخب جهت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث مراجعه کنند؛ به عبارتی با توجه به نکته‌ای که در ابتدا مطرح شد تمام کارگزاری‌ها فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث را انجام نمی‌دهند و تنها ۴۴ کارگزاری این اقدام را انجام می‌دهند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.