کد خبر : 50315 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان حداقل بگیر | حقوق کارمندان معوقات

واریزی فوق العاده به حساب کارمندان شروع شد | حقوق کارمندان این ماه زیاد واریز می شود + جزییات

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تامین اعتبار فوق العاده ویژه کارکنان آموزش عالی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کرد.

واریزی فوق العاده به حساب کارمندان شروع شد | حقوق  کارمندان این ماه زیاد واریز می شود + جزییات

حقوق کارمندان | تعیین حقوق کارمندان در ایران بر اساس چندین عامل انجام می‌شود.حقوق کارمندانشامل مواردی نظیر حقوق پایه، ساعت کاری، پاداش، مرخصی سالیانه، مرخصی بیماری، بازنشستگی و سایر مزایا است.همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندانمشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید.

به گزارش وزارت علوم، علی خطیبی امروز - پنجشنبه - افزود: پس از پیگیری‌های بسیار و نامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دستور معاون اول رییس‌جمهور به سازمان اداری و استخدامی، پرداخت فوق العاده ویژه به نظر موافق سازمان اداری، استخدامی و منوط به تامین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه اعلام شده بود.

وی ادامه داد: با تلاش و رایزنی‌های وزیر علوم پس از جلسه‌ای که شب گذشته ( چهارشنبه‌ شب ۹ اسفند) در دفتر رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد، دستور تامین اعتبار فوق العاده ویژه برای سال ۱۴۰۳ ویژه کارکنان آموزش عالی صادر شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار بتوان معوقات این افزایش را طبق قانون، برای ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت کرد.

تامین اعتبار فوق العاده ویژه کارکنان آموزش عالی برای سال ۱۴۰۳

به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از روسای برتر دانشگاه‌های کشور شامگاه چهارشنبه (۹ اسفند) میهمان داود منظور رییس سازمان برنامه بودجه بودند. نشستی که درددل‌ها بیش از آنکه از کمبود شدید بودجه باشد، بیشتر از همکاری نکردن حوزه صنعت کشور با دانشگاه ها حکایت داشت.

محمدعلی زلفی گل در حاشیه دیدار نشست رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با روسای دانشگاه های مهم کشور در محل این سازمان در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا ضمن قدردانی از رییس سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری چنین نشستی افزود: آقای منظور خاضعانه در جریان نظرات و مسائل و دغدغه های دانشگاهیان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه ها با مسائل مختلفی مواجه هستند، رفع این چالش ها را نیازمند توجه جدی و عزم فرابخشی دانست.

وزیر علوم در ادامه، برگزاری نشست روسای دانشگاه ها با رییس سازمان برنامه و بودجه را بسیار مفید خواند و گفت: در این جلسه به مدیران مرتبط دستور داده شد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات مورد نیاز دانشگاه ها لحاظ شود.

وی افزود: حتی مقرر شد برای علوم نوظهور و نوپدید مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز یک ردیف ویژه اعتباری مستقل برای دانشگاه ها پیش بینی شود و دانشمندان و اساتید فعال در این زمینه مورد حمایت ویژه قرار گیرند./ایرنا

واریزی فجرانه با حقوق این ماه برای کارمندان

یک نماینده مجلس، از افزایش ۱.۲ میلیونی حقوق کارمندان مازاد بر رشد ۲۰ درصدی خبر داده است.

ماه بهمن هر ساله برای کارمندان ماهی پر از اخبار خوش است. مجلس شورای اسلامی هر سال در این ماه حقوق سال آینده کارمندان را مشخص می‌کند و از سویی عیدی کارمندان هم همراه با حقوق بهمن‌ماه به حساب کارمندان واریز می‎‌شود. همچنین احتمال واریز عیدی ویژه ۲۲ بهمن به حساب کارمندان دولت به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هم وجود دارد.

اخیرا مجلس مصوبه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آتی را تصویب کرد. همچنین محمد حسینی مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱.۲ میلیونی حقوق کارمندان مازاد بر رشد ۲۰ درصدی خبر داده است.

مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: حکمی را مجلس براساس نظر دولت اصلاح کرد. فوق‌العاده‌های ویژه‌ای برای برخی کارکنان دولت از جمله کارکنان وزارت بهداشت در نظر گرفته شد که سبب ناترازی‌هایی شد. تدبیری که اتفاق افتاد این بود که این عدد معادل سه‌هزار امتیاز برای کلیه کارکنان دولت در نظر گرفته شود، این امتیاز عددی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حقوق کارکنان دولت اضافه کرد.

در کنار خبر افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان، انتشار اخباری در خصوص واریز عیدی کارمندان همراه با حقوق بهمن‌ماه می‌تواند خبر خوش دیگری برای کارمندان باشد. هنوز زمان دقیق واریز عیدی کارمندان اعلام نشده اما اگر طبق روال سال‌های قبل عمل شود به احتمال زیاد در انتهای بهمن‌ماه عیدی کارمندان واریز خواهد شد.

رقم دقیق عیدی کارمندان هنوز مشخص نیست اما گفته شده عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در بهمن یا اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند، با توجه به مصوبه امسال شورای عالی کار، حداقل ۱۰۶.۱۶۵.۶۸۰ ریال و حداکثر ۱۵۹.۲۴۸.۵۲۰ ریال است.

اما یک واریزی دیگر که می‌تواند کام کارمندان دولت را در هفته‌های آتی شاد کند، هدیه احتمالی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است. هنوز صحبت رسمی در خصوص اینکه آیا دولت قصد واریز چنین هدیه‌ای را دارد یا خیر، منتشر نشده است و از یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ویژه اقشار کم درآمد جامعه هم خبری نیست، اما امکان دارد دولت کارمندان و سایر افشار جامعه را در ۲۲ بهمن امسال سورپرایز کند./خبرآنلاین

رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1403 از روز (یکشنبه اول بهمن ماه) در دستورکار نمایندگان قرار گرفته و بسیاری از مفاد لایحه به تصویب رسیده و برخی از مفاد برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است.

یکی از مفاد لایحه که به کمیسیون تلفیق ارجاع شد مربوط به اختصاص فوق‌العاده خاص به مشاغل است که این کمسیون در جلسه اخیر خود این موضوع را بررسی و با اکثریت آرا به تصویب رساند.

رحیم زارع سخنگوی کمسیون تلفیق در تشریح این جلسه و توضیح مصوبه اعضای کمسیون تلفیق دربهر اختصاص فوق‌العاده خاص به مشاغل، گفت: اعضای کمیسیون مواد ارجاعی از جلسه علنی را بررسی کردند.

به گفته وی، اعضای کمیسیون در این جلسه به موضوع افزایش حقوق گروه‌های شغلی در بودجه سال آینده پرداختند که براساس مصوبه اعضا و براساس توافق با رئیس سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد فوق العاده خاص به همه گروه‌های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکردند، پرداخت شود.

زارع بیان کرد: بر این اساس معلمان، کارمندان وزارت ورزش و جوانان، همچنین کارمندان وزارت رفاه و سایر گروه های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکرده‌اند، مشمول این مصوبه خواهند بود.

حقوق کارمندان

حقوق‌ کارمندان*حاجی بابایی: فوق‌العاده خاص به همه گروه‌های شغلی پرداخت می‌شود

حمیدرضا حاجی بابائی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 نیز با اشاره به مصوبه این کمیسیون درباره پرداخت فوق‌العاده خاص، گفت: براساس لایحه دولت افزایش حقوق تمامی کارکنان برای سال آینده به صورت میانگین 18 درصد پیش‌بینی شده بود که کمیسیون تلفیق این عدد را به 20 درصد رساند، البته معافیت مالیاتی به صورت پلکانی اعمال و این عدد در سال آینده 12 میلیون در نظر گرفته شد، همچنین کف حقوق نیز 10 میلیون تومان پیش‌بینی شد.

وی درباره مصوبه فوق‌العاده خاص ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون فوق‌العاده خاص به همه پرداخت می‌شود؛ البته تلاش خواهد شد، عدالت در این موضوع رعایت شود.

وی نحوه پرداخت فوق‌العاده خاص را با ذکر مثالی توضیح داد و گفت: حقوق فردی که در سال 1402 حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان است، پس از رشد 20 درصدی و دریافت فوق العاده خاص، بیش از 40 درصد افزایش می‌یابد و این روند ادامه می‌یابد؛ هرچند فوق‌العاده خاص به حقوق بیش از 20 میلیون تومان نیز افزوده می‌شود اما درصد آن کمتر است. بنابراین فوق‌العاده شامل همه می‌شود البته بحث هیات علمی‌ها و قضات جدا است، اما این موضوع مربوط به کارکنان دولت، معلمان و کارمندان آموزش و پرورش، پرستاران و ... است، ما منابع موردنیاز این اقدام را نیز پیش‌بینیکرده‌ایم.

حقوق‌ کارمندان* منظور از فوق‌العاده خاص برای کارمندان دولت چیست؟

وی در همین راستا ادامه داد:  فوق‌العاده خاص شامل همه حقوق‌بگیران کشور می‌شود البته آن‌هایی که تاکنون فوق‌العاده را دریافت نکرده‌اند.

نماینده همدان با توجه به مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق کارکنان در سال آینده و همچنین افزایش 3 هزار امتیازی فوق‌العاده خاص ، گفت: بر این اساس حقوق‌های تا 20 میلیون تومان 30 تا 40 درصد افزایش پیدا خواهند کرد. همچنین حقوق‌های بیش از 20 میلیون تومان حدود 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

حقوق‌ کارمندان * منادی: افزایش فوق العاده خاص، شامل معلمان نیز می‌شود

بنابراین گزارش، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم با اشاره به تصویب افزایش فوق العاده برای کارکنان دستگاه‌های مختلف تا 3 هزار امتیاز در کمیسیون تلفیق بودجه،گفت: بر اساس توافق کمیسیون تلفیق و دولت فوق العاده خاص به همه گروه‌‎های شغلی که تاکنون این فوق العاده خاص را دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه افزایش فوق العاده خاص، شامل معلمان نیز می‌شود ، ادامه داد: اواخر دی ماه در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار ترمیم حقوق پرسنل آموزش و پرورش شده بودیم که با این مصوبه کمیسیون تلفیق تا حد زیادی این خواسته تأمین می‌‎شود.

منادی بیان کرد: با این مصوبه حقوق دستگاه‌های مشمول، حدود 30 الی 40 درصد افزایش می‌‎یابد که کمک بسیار خوبی به ویژه به افرادی که حقوق پایین تر دریافت می‌کند، می‌شود.

حقوق کارمندان

حقوق‌ کارمندان* «فوق العاده ویژه» و «فوق العاده خاص» چیست؟

به صورت کلی، نظام پرداخت کارمندان دستگاه‌های اجرائی براساس امتیاز حاصل از ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی‌های مرتبط است و این امتیاز در ضریب ریالی ضرب می‌گردد و مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار می‌گیرد. فوق‌العاده‌های مختلف ابزارهایی برای افزایش امتیاز مذکور و در نتیجه، افزایش حقوق و مزایای کارمندان دستگاه‌های اجرایی است.

در بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره «فوق العاده ویژه» آمده است: «فوق‌العاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بین‌المللی، ریسک‌پذیری، تأثیر اقتصادی فعالیتها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت‌ کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیئت وزیران امتیاز ویژه‌ای برای حداکثر (25 درصد) از مشاغل،‌ در برخی از دستگاههای اجرائی تا (50 درصد) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر مذکور در این فصل در نظر گرفته خواهد شد».

اما در قانون مدیریت خدمات کشوری هیچ اثری از «فوق العاده خاص» نیست و عملا با تصویب قانون «فوق العاده خاص کارمندان سازمانهای پزشکی قانونی و انتقال خون ایران» در اردیبهشت ماه 90، این مفهوم به ادبیات قانونگذاری در کشور اضافه شده است./ تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.