کد خبر : 49554 / /
/

تداوم ریزش قیمت طلا و سکه | حباب سکه بزرگتر شد

قیمت طلا و سکه کاهشی شد.

تداوم ریزش قیمت طلا و سکه | حباب سکه بزرگتر شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در بازارهای داخلی نیز جز برای سکه‌ی تمام جدید که به سبب ایجاد تقاضا بر روی آن، هفته را افزایشی به پایان رساند، برای سایر قطعات سکه و طلا شاهد کاهش قیمت بودیم و در مجموع شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم؛ در مجموع در طول این هفته، بازار سکه و طلا نوسان زیادی را تجربه کرد و افزایش و کاهش‌های بسیاری داشتیم که علت اصلی آن نوسان در بازار ارز بود که بازارهای داخلی را هم تحت تاثیر قرار داد.

او گفت: در نهایت بازار سکه و طلا، کاهشی نسبت به ابتدای هفته به پایان رسید؛ به گونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۱ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات پایانی هفته به دو میلیون و ۷۹۱ هزار تومان به ازای هر گرم رسید.

وی در رابطه با تغییرات قیمت در بازار انواع قطعات سکه طی یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌ها در بازار روز گذشته (پنجشنبه)، گفت: در بازار سکه نیز در مجموع روند کاهشی قیمت‌ها دیده شد اما به دلیل افزایش تقاضا برای سکه تمام طرح جدید، قیمت این قطعه، افزایشی رقم خورد و حباب سکه را نیز بزرگ تر کرد. هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته به ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

بذرافشان اعلام کرد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۲۰۰ هزار تومان کاهش، ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه و ربع سکه نیز هریک در مجموع یک هفته اخیر، میانگین ۱۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده‌اند. نیم سکه در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۱۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

این مقام صنفی در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه در بازار تصریح کرد: حباب سکه در حال حاضر با توجه به افزایش بهای سکه، نسبت به هفته پیش، بزرگ تر شد و با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.