کد خبر : 47568 / /
/

تغییرات قیمت طلا و سکه | حباب سکه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد | افزایش رکود بازار طلا در آستانه شب یلدا

یک فعال بازار طلا با اشاره به کاهش ۵۰ هزار تومانی حباب سکه از کاهش تقاضای طلا و سکه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: حباب سکه هم اکنون ۵ میلیون ‌و ۱۰۰ هزار تومان است.

تغییرات قیمت طلا و سکه | حباب سکه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد | افزایش رکود بازار طلا در آستانه شب یلدا

یک فعال بازار طلا با اشاره به کاهش ۵۰ هزار تومانی حباب سکه از کاهش تقاضای طلا و سکه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: حباب سکه هم اکنون ۵ میلیون ‌و ۱۰۰ هزار تومان است.

مهدی جهانشاهلوراد:  محمد کشتی‌آرای، عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: هیچ تغییر خاصی تا این لحظه نداشتیم، روال کاملا عادی است؛ عرضه و تقاضا مثل همیشه است حتی کمی کاهش داشته به دلیل اینکه ۵۰ هزار تومان از حباب سکه کم شده است.

وی بازار را با ثبات ارزیابی کرد و گفت:  قیمت طلا و سکه تغییر چشمگیری نداشته، سکه حدود ۱۵۰ هزار تومان ارزان شده است، نرخ ارز کمی کاهش یافت، قیمت انس جهانی هم یک تا دوبار افزایش یافت در مجموع می توان گفت این روزها ثبات قیمت را در بازار داشتیم.

به گفته این فعال بازار طلا، کاهش تقاضا باعث شد حباب سکه با افت ۵۰ هزار تومانی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شود.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که بازار شب یلدا تغییری در تقاضا ایجاد خواهد کر نیز، گفت: سال‌های گذشته هم در این مراسم تقاضا تغییری نداشته است، مناسبت یلدا تغییری در مصرف طلا ایجاد نمی‌کند؛ اما اعیادی مانند غدیر، عید فطر یا عید قربان تقاضای طلا را افزایش می‌دهند؛ اما شب یلدا به شکلی یک مناسبت خوراکی است و در این بخش تغییر تقاضا ایجاد می کند.

وی درباره آینده انس جهانی نیز گفت: انس جهانی بحت تاثیر اتفاقات خاورمیانه است، در حال حاضر جنگ فرسایشی شده و تغییرات سیاسی جنگ زیاد نبوده است؛بنابراین تغییرات عمده‌ای برای انس پیش بینی نمی‌شود. روزهای پنج شنبه شاخص‌های اقتصادی آمریکا مانند نرخ بیکاری و ارزش سهام اعلام می‌شود که ممکن است تغییراتی در قیمت طلا ایجاد کند.

این عضو سابق هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با بیان اینکه بازار همچنان در رکود به سر می‌برد اضافه کرد: به دلیل همین رکود قیمت‌ها تغییری نمی‌کند و هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد؛ ثبات قیمت ارز یک عامل مهمی در ثبات قیمت طلا و سکه است که این ثبات در نرخ ارز فعلا ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که رکود تقاضا چه اثری روی تولید گذشته است نیز، اظهار داشت: این یک اصل اقتصادی است که مصرف، تولید را بالا می برد؛ وقتی مصرف کاهش پیدا کرده یعنی تولید هم کاهش یافته است  به عبارت دیگر در حوزه تولید هم این را رکود وجود دارد و تولیدکنندکان مجبور هستند با ظرفیت کم فعالیت کنند.

کشتی آرای در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه عرضه سکه بانک مرکزی چگونه است، گفت: سال های زیادی است که بانک عرضه‌ای ندارد از سال ۹۶ به بعد بانک مرکزی عرضه گسترده ای نداشته و عرضه‌ای هم نخواهد داشت چون تجربه تلخی از سال ۹۶ به جا مانده که قستمی از ذخایر طلای بانک مرکزی از طریق سکه به دست مردم رسید که تجربه خوبی نبود از نظر اقتصادی نیز این عرضه درست نیست.

وی در پایان پیش‌بینی کرد قیمت طلا و سکه تا آخر این هفته تغییری نخواهد داشت./اقتصاد آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.