کد خبر : 48757 / /
/

عرضه ۷ خودروی وارداتی جدید در سامانه یکپارچه | فروش ویژه تویوتاها و نیسان های جدید وارداتی +قیمت

طبق اطلاعات بدست آمده مشخص شد که ۷ خودروی ژاپنی جدیدی که شب گذشته در سامانه عرضه شد فقط مخصوص ایثارگران و جانبازان است.

عرضه ۷ خودروی وارداتی جدید در سامانه یکپارچه | فروش ویژه تویوتاها و نیسان های جدید وارداتی  +قیمت

شب گذشته متوجه شدیم که ۷ خودروی ژاپنی جدید که هیچ وقت انتظار حضور آن ها در بین وارداتی ها را نداشتیم، به لیست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه اضافه شد. پس از این بروزرسانی رخ داده در سایت سامانه، بسیاری از مردم فکر کردند که این خودروهای جدید و جذاب قرار است برای افرادی که اسفند سال گذشته ثبت نام کرده بودند عرضه شود. اما امروز پس از پیگیری های صورت گرفته توسط خبرنگار اسب بخار مشخص شد که تمامی مدل هایی که شب گذشته به لیست خودروهای سامانه اضافه شدند مختص جانبازان و ایثارگران اند و فقط واجدین شرایط بنیاد شهید می توانند تویوتاها و نیسان های جدید وارداتی را خریداری کنند.

سقف ارزی تعیین شده برای واردات جانبازان

در پاسخ باید گفت که طی رایزنی های صورت گرفته از طرف بنیاد شهید، سقف واردات خودرو برای جانبازان از ۲۰ هزار یورو به ۳۵ هزار یورو ارتقاء پیدا کرده تا ایثارگران بتوانند از خودروهایی با امکانات و مشخصات فنی بهتر بهره مند شوند.

به این ترتیب و با توجه به تغییر سقف ارزی تعیین شده برای واردات خودروهای ایثارگران، شرکت های وارد کننده به راحتی می توانند ۷ خودرویی که انتخاب کرده اند را به کشور وارد کنند.

تعرفه واردات و سود بازرگانی ایثارگران

در این باره باید گفته شود که تمامی ۷ خودرویی که مختص جانبازان اند معاف از تعرفه های واردات اند (نرخ سود بازرگانی صفر) و به همین دلیل با در نظر گرفتن سقف واردات ۳۵ هزار یورویی و اضافه شدن هزینه های جانبی، حمل و نقل و …، احتمالاً حداکثر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای واجدین شرایط تمام شوند. با این اوصاف ایثارگران می توانند خودروهایی بسیار بهتر و ارزان تر خریداری کنند.

البته طبق گفته رئیس بنیاد شهید، اولویت امکان خرید خودروی وارداتی با جانبازان بالای ۷۵ درصد است و همه ایثارگران به راحتی نمی توانند خودروی وارداتی ژاپنی خریداری کنند.

۷ ژاپنی وارداتی مخصوص جانبازان چه خودروهایی اند؟

از میان ژاپنی های جدید وارداتی ۳ محصول از برند نیسان و ۴ محصول از برند تویوتا اند. وارد کنندگان از کمپانی تویوتا، ۴ خودروی کمری هیبرید، هایلندر هیبرید، راو ۴ هیبرید و ونزا (Venza) را انتخاب کرده اند. آلتیما، قشقایی و ایکس تریل هم سه مدل از نیسان اند که قرار است فقط برای ایثارگران عرضه شوند.

شرکت های متولی واردات خودروی ایثارگران کدام اند؟

از میان خودروهای جدید وارداتی، سه محصول کمری، هایلندر و راو ۴ با برساوش به ایران می آیند و ونزا نیز توسط معین خودرو ایرانیان قرار است وارد شود. نیسان های وارداتی نیز همگی توسط معین خودرو اروند عرضه خواهند شد.

روزگار خودرو

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.