کد خبر : 48374 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید | سهام عدالت سود

این افراد از ماه بعد سهام عدالت رایگان می گیرند | خبر جدید درباره انتقال سهام عدالت به وراث

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در خصوص انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از سال ۹۹ به وراث توضیحاتی ارائه داد.

این افراد از ماه بعد سهام عدالت رایگان می گیرند | خبر جدید درباره انتقال سهام عدالت به وراث

سهام عدالت | رئیس سازمان بورس با بیان این که مرحله اول سود سهام عدالتتا شب یلدا واریز می شود در مورد رقم واریزی گفت: افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند ۶۰۰ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومانی دو برابر این رقم سود می گیرند..مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود سهام عدالت مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: زمانی که سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث (میراث) وارد فاز اجرایی شد در گام نخست متوفیان دسته بندی زمانی شدند و بنا شد تا پایان سال مشمولان هر دوره اضافه شوند. مدتی که گذشت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد محدودیت زمانی وجود ندارد و فرآیند تشکیل پرونده برای تمامی متوفیان از سال ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۹ باز شده و وراث تمامی متوفیان که در این سال‌ها بودند و سهام عدالت داشتند می‌توانند به دفاتر کارگزاری و شعب بانکی منتخب اعلام شده مراجعه کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: اما این تاریخ برای متوفیان تا ۳۱ تیر ۱۳۹۹ است چرا که بر اساس قوانین و مقررات مربوط به انتقال سهام عدالت متوفیان تا این تاریخ معاف از مالیات بوده است بنابر این لازم است برای مرداد ۹۹ تاکنون مجدد تصمیم گیری صورت گیرد تا متوفیان جدید هم نقل و انتقال سهام عدالت آن‌ها معاف از مالیات شود.

فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان بعد از سال ۹۹ به وراث چه خواهد شد؟

حاجی وند بیان کرد: به همین سبب اعلام شده تا انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تا ۳۱ تیر ۹۹ تعیین تکلیف و بعد از این تاریخ وراث منتظر باشند تا زمانی که نقل و انتقال آن‌ها هم معاف از مالیات شود. این معافیت مالیاتی باید در شورای عالی بورس تصمیم گیری شود و در برنامه‌ها،  تصمیم گیری در این خصوص وجود دارد. در نهایت تا زمان تعیین تکلیف، این گروه وراث بدانند که اصل سهام و سود آن‌ها محفوظ است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

پیش از این هم مژگان صفری مقدم، مدیر پشتیبانی و راهبری عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: فرآیند تشکیل پرونده برای تمامی متوفیان از سال ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیر ماه سال ۱۳۹۹ باز شده است و وراث تمامی متوفیان که در این سال‌ها بوده‌اند و سهام عدالت داشته‌اند می‌توانند به دفاتر کارگزاری و شعب بانکی منتخب اعلام شده مراجعه کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

سهام عدالت

قرار است سود مرحله دوم سهام عدالت کی واریز شود؟

مرحله دوم سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه با اشاره به زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام کرده است: «سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم. اما مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

در اولین مرحله که مربوط به دی ماه بود، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند؛ مبالغ فوق به صورت علی‌الحساب است و باقیمانده سود سهام عدالت پس از تکمیل واریزی شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.

مجموع سهامداران عدالت در ایران

‌در مجموع ۴۹ میلیون نفر در کشور سهامدار عدالت هستند که تعداد ۳.۷ میلیون نفر از آنها ظرف ۱۶ سال گذشته تا کنون فوت شده‌اند که سود این سهامداران ذخیره شده و بعد از انحصار ورثه و انتقال قهری سهام به وراث،‌ این سود برای ذینفعان واریز خواهد شد.  در صورتی که وراث متوفیان سهام عدالت تا اسفندماه امسال مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می توانند سود سنوات سال های قبل را دریافت کنند. سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. بنابر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.