کد خبر : 47396 / /
/

بازار خودرو مشتریانش را غافلگیر کرد | کدام خودروها گران شدند؟

قیمت خودرو امروز شنبه 25 آذر 1402 بدون تغییر نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته باقی مانده است و انتظار می‌رود با توجه به تعطیلی رسمی کشور در تاریخ 26 آذر، در روزهای آینده بازار خودرو با ثبات قیمت مواجه باشد.

 بازار خودرو مشتریانش را غافلگیر کرد | کدام خودروها گران شدند؟

قیمت خودرو | قیمت خودرو شنبه 25 آذر1402،با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرودر لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است. قیمت خودرواز ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.با واردات خودرو خریداران امیدوار به کاهش  قیمت خودروهای بازار هستند.قیمت خودرو امروز 15 شهریور 1402، با توجه به افزایش تقاضا در بازار افزایش یافت. تکثر خودروهای مونتاژی در افزایش قیمت در بازار امروز از داخلی‌ها بیشتر بود.

قیمت خودرو امروز شنبه 25 آذر 1402 بدون تغییر نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته باقی مانده است و انتظار می‌رود با توجه به تعطیلی رسمی کشور در تاریخ 26 آذر، در روزهای آینده بازار خودرو با ثبات قیمت مواجه باشد.

قیمت خودرو امروز شنبه 25 آذر 1402 بدون تغییر قیمت نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته باقی مانده است و انتظار می‌رود با توجه به تعطیلی رسمی کشور در تاریخ 26 آذر، در روزهای آینده بازار خودرو با ثبات قیمت مواجه باشد. در هفته جاری نیز با وجود تداوم عرضه خودرو در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو، ترخیص قطره چکانی خودروهای وارداتی و ثبت نام خودروهای مونتاژی به مثابه هفته‌های گذشته بازار خودرو به‌ دور از تنش و حاشیه خواهد بود.

البته این عرضه‌های گسترده خودرو از جانب خودروسازان می‌تواند آرامش قبل طوفان باشد تا با جمع آوری نقدینگی از کف بازار، در صورت عدم تحقق وعده واردات خودرو؛ سودجویان به دلیل فراوانی خودرو و عدم وجود نقدینگی به سمت بازار خودرو روانه نشوند.

بر اساس قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، بازار خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

12

قیمت خودروهای داخلی

ارزان ترین سدان گروه خودرو سازی سایپا، ساینا S دنده‌ای همچنان در کانال قیمتی 360 میلیون تومان باقی مانده است اما با توجه به قرارگیری مجدد این خودرو در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو در هفته جاری می‌توان انتظارکاهش قیمت این خودرو در بازار آزاد را داشت. خودروی دیگری که از محصولات گروه خودروسازی سایپا در سامانه جامع قرار گرفته است و در طی مدت یک ماهه اخیر با نوسانات قیمتی چشم‌گیری مواجه نبوده، شاهین G اتوماتیک است که این خودرو نیز مانند ساینا به احتمال زیاد با کاهش قیمت در بازار به فراخور عرضه در سامانه جامع روبه‌رو خواهد شد. تنها بازمانده خانواده سمند یا همان سمند سورن پلاس در نمونه بنزینی برای هفته‌های متمادی در کانال 600 میلیون تومان قرار دارد و در نهایت در روزهای پایانی هفته گذشته 602 میلیون تومان و در نمونه گاز سوز با قیمت 618 میلیون تومان در بازار آزاد ارزش گذاری شده است. تارا گل سرسبد محصولات ایران خودرو نیز در نسخه دنده‌ای 680 میلیون و در نسخه اتوماتیک 757 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

11

قیمت خودروهای مونتاژِی

در این بخش از بازار نیز آرامش حکم‌فرما است. پر تیراژ‌ترین خودروی مونتاژِی بخش خصوصی  در سال جاری، تیگو 7 پرو همچنان با قیمت 1.675 در بازار میان خریداران و فروشندگان معامله می‌شود. فردا SX5 ارازن‌ترین محصول گروه خودروسازی فردا موتور نیز با ثبات قیمت نسبت به روزهای گذشته همچنان با 1.170 میلیون تومان ارزش گذاری می‌شود.

خودروهای کلوت دنده‌ای و کی ام سی T8 هر کدام به ترتیب با قیمت 1.360 و 1.335 در بازار خرید و فروش می‌شوند که در این بخش از بازار به دلیل افزایش عرضه و تنوع در بین شرکت‌های عرضه کننده این سگمنت از خودرو، در صورت عدم تغییر در سیاست‌های کلان صنعت خودرو می‌توان شاهد کاهش و یا تعادل قیمتی این دست از خودروها در بازار آزاد بود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به تعطیلی رسمی موجود در روزهای آغازین هفته جاری، عرضه نسبتا گسترده خودروها در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو، و تایید و تکذیب‌های مکرر مسئولین در خصوص واردات خودرو به  کشور همچنان می‌توان شاهد ثبات قیمت در بازار خودرو بود.

دلیل افزایش قیمت بازار خودروها مشخص شد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، ضمن اشاره به ثبات بازار خودرو طی ۱۰ تا ۱۴ روز گذشته، درباره افزایش قیمت برخی خودروها توضیح داد: طی روزهای اخیر عدم فاکتور و فروش کارخانه‌ای موجب شد با افزایش قیمت برخی خودروها مواجه شویم.

سعید موتمنی در رابطه با آخرین وضعیت بازار خودروی کشور و افزایش قیمت چند نمونه از خودروها در این بازار، اظهار کرد: بازار طی ۱۰ روز یا به عبارت دقیق‌تر دو هفته اخیر از ثبات نسبی برخوردار و آرامش بر آن حاکم است؛ تنها قیمت تعدادی از خودروها از جمله محصولات خانواده پژو و در مونتاژی‌ها و خودروی هایما که توسط شرکت خودروساز فاکتور فروش نمی‌شود، در بازار دچار نوسان و افزایش قیمت شده است. 

وی افزود: به عبارت دقیق‌تر می‌توان گفت، در محصولات خانواده پژو همچون پژو پارس tu۵  و پژو پارس ساده و در مونتاژی‌ها، هایما S۷ طی دو هفته اخیر افزایش قیمت داشته؛ چراکه این خودروها فاکتور نمی‌شوند. در سایر محصولات ایران‌خودرو و تمامی محصولات گروه سایپا و حتی خودروهای مونتاژی خودروسازان خصوصی اختلاف قیمتی طی دو هفته اخیر دیده نمی‌شود و قیمت‌ها تقریبا از ثبات نسبی برخوردارند و ثبات قیمتی خود را حفظ کرده‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران خاطر نشان کرد: چنانچه همان تعداد خودرویی که وزارت صمت در ابتدای سال برای واردات وعده کرده بود، طبق برنامه وارد شده بود،   فاصله قیمت کارخانه تا بازار کمتر می‌شد. تا اردیبهشت ماه، قیمت‌ها سیر صعودی داشت اما پس از آن تا مرداد ماه، قیمت‌ها روندی کاهشی طی کرد و هر ساعتی، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد اما پس از آن، محدودیت عرضه به بازار در اکثر محصولات اتفاق افتاد؛ بنابراین روند کاهشی، کند شد./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.