کد خبر : 46482 / /
/

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کشوری

خبر خوش جدید کام بازنشستگان را شیرین کرد | حقوق بازنشستگان به 17 میلیون رسید | زمان دقیق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو برابر شدن حقوق بازنشستگان موافقت کردند. با این اقدام پایه حقوق بازنشستگان به مرز 17 میلیون تومان خواهد رسید. جزئیات دقیق این حکم قطعی مجلس را با هم می خوانیم.

خبر خوش جدید کام بازنشستگان را شیرین کرد | حقوق بازنشستگان به 17 میلیون رسید | زمان دقیق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

حقوق بازنشستگان | از اوایل ماه آبان خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. دولت قول داده است با اعمال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

رای قطعی مجلس به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه موافقت کردند که بر اساس آن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز می‌رسد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند الحاقی ۱ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز منتاسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین نامه اجرائی این بند به تصویب هیئت وزیران می رسد.

حقوق بازنشستگان 17 میلیون تومان شد

ارزیابی های جدید صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می دهد میانگین اولین حقوق بازنشستگی به رقم 17 میلیون تومان رسیده است.

جدیدترین ارزیابی‌های صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می دهد، میانگین آخرین حقوق اشتغال بازنشستگان به 17 میلیون تومان رسیده است یعنی اینکه اگر در گذشته برخی در حین بازنشستگی نگران دریافتی و مستمری خود بودند، اکنون این داده‌های آماری می گوید دریافتی آنان تا حدود زیادی جوابگوی هزینه های زندگی است.

بر اساس این داده‌های آماری دیگر جای نگرانی به دلیل کاهش میزان حقوق پس از بازنشستگی نسبت به زمان فعالیت و اشتغال فرد برای گروهی از بازنشستگان که از صندوق بازنشستگی کشوری مستمری خود را دریافت می کنند، باقی نمی گذارد زیرا حقوق شاغلان تحت پوشش در چندین سال گذشته رشد داشته است.

یکی از مهمترین مطالبات و چالش‌های بازنشستگان با جامعه آماری بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور، کاهش میزان حقوق دوران بازنشستگی نسبت به دوران فعالیت کاری آنان است اما این موضوع در صندوق بازنشستگی کشوری به نوعی با این رقم آماری در حال برطرف شدن است و بازنشستگان در صورت پرداخت مدت زمان ۳۰ سال بیمه‌پردازی،‌ بیشتر از حقوق قانون کاری را دریافت خواهند کرد.

براساس اعلام شورای عالی کار، در سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق وزارت کار برای همه کارگران برابر با پنج میلیون و ۳۰۸ هزار تومان تعیین شده است که در نهایت با برخی مزایا مانند حق مسکن، حق بُن، حق اولاد (یک یا ۲ فرزند) تغییراتی را به دنبال دارد که در نهایت برای فرد مجرد بدون سابقه کار هفت میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، افراد متاهل بودن و با یک فرزند بدون سابقه کار هفت میلیون و ۸۳۹ هزار تومان و متاهل با داشتن ۲ فرزند نیز به رقم هشت میلیون و ۳۶۹ هزار تومان است. البته در صورت داشتن سابقه کار این رقم تا حدودی متفاوت خواهد شد./ ایسنا

حقوق بازنشستگان

تاریخ واریز حقوق بازنشستگان کشوری

واریز حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات هر ماه در موعد مقرر بر اساس لیست منتشر شده، انجام می شود.

عده ای از بازنشستگان کشوری بانک صادرات از پرداخت نشدن حقوق خود گله مند بودند که در اندیشه معاصر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات را با توضیحات تکمیلی به تفضیل بیان کرده ایم.

در این خبر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات آبان ۱۴۰۲ را قرار دادیم .

تاریخ و زمان دقیق واریز و پرداخت حقوق بازنشستگان بانک صادرات آبان ۱۴۰۲ بر اساس جدول واریزی حقوق بازنشستگان مانند سایر بانک ها در موعد قبلی خود خواهد بود.

عده بسیاری از بازنشستگان بانک صادرات در پی دانستن تاریخ واریز حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات هستند.

تاریخ دقیق واریز حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات هنوز مشخص نشده اما اما طبق ماه های گذشته انتظار می رود حقوق شما عزیزان تا ساعت ۲۴ ، ۳۱ آبانماه۱۴۰۲ واریز خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

جدول واریزی حقوق بازنشستگان بر اساس حروف الف تا ی با تاریخ

زمان واریز حقوق آبان ماه بازنشستگان تامین اجتماعی نیز بر اساس حروف الفبا اعلام شد.

واریز حقوق بازنشستگان از روز شنبه ۲۰ آبان ماه و براساس حروف الفبا آغاز شده است؛ و حقوق بازنشستگان تا ۲۰ آبان ماه به طور کامل واریز می‌شود از آنجایی که وزیر کار گفته است این هفته درباره افزایش حقوق کارگران اطلاع رسانی خواهد کرد و افزایش حقوق کارگران طبق قانون کار به طور مستقیم بر روی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاثیر دارد باید دید حقوق آبان با تغییری همراه خواهد بود یا خیر؟

جدول تاریخ واریز حقوق آبان بازنشستگان۱۴۰۲حرف تاریخ پرداخت بانک صادرات ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

آ – الف ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ط ۱۴۰۲/۰۷/۳۰

حروف (ب) تا (ش) شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ظ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

حروف (ص) تا (ی) شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ خ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ب ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ گ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

پ ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ل ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ت ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ و ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ث ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ه ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

چ ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ غ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ج ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ی ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ژ ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ذ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ص ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ک ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ض ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ د ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ز ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ش ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ف ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ع ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ح ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ن ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ق ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ م ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

س ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ بنیاد شهید ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ر ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ همکاران بازنشسته ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

بانک ملی ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک ملت ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک صادرات ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک تجارت ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

پست بانک ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک سپه ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک کشاورزی ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

همسان سازی حقوق بازنشستگان به حقوق ها چقدر اضافه می کند؟

​براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میانگین حقوق حقوق‌بگیران تا پایان شهریورماه امسال معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزارتومان بوده که این رقم در پایان شهریورماه سال گذشته ۷ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان اعلام شده؛ به عبارتی می‌توان گفت میانگین حقوق حقوق‌بگیران پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به طور میانگین به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته است.

 به نقل از خبرآنلاین، مطابق آمارهای منتشر شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه امسال معادل یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر بوده و این درحالیست که تعداد حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال گذشته معادل یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۴۳ نفر بوده است.

به عبارتی تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق تا پایان فصل تابستان سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

اما از میان این یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر، یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر از کارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۹۱ نفر شاغل متوفی و ۲۳۸ هزار و ۱۴۹ نفر بازنشسته متوفی هستند.

fcefa4af-afb2-4785-9fb6-58d34fd3880d

در این میان به تفکیک استانی و براساس آخرین گزارش دریافتی از پایگاه اطلاعاتی صندوق بازنشستگی کشوری نیز، استان تهران با ۳۲۴ هزار و ۹۷۴ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۴ هزار و ۱۶ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیران را داراست.

۲ درصد از کارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۸ درصد آنها غیر از ناشی از کار بوده است. در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت‌ها غیر ناشی از کار بوده است.

وضعیت حقوق‌بگیران به تفکیک جنسیت در پایان شهریورماه امسال نیز حاکی از آن است که ۶۶ درصد جامعه حقوق‌بگیران مرد و ۳۴ درصد زن هستند.

از سوی دیگر نیز، بررسی توزیع دستگاهی حقوق‌بگیران در پایان شهریورماه امسال نیز نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۲۲ هزار و ۳۷۶ حقوق‌بگیر، بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۲.۲۹ درصد جامعه حقوق‌بگیران صندوق را تشکیل می‌دهند. همچنین وزارت بهداشت با ۱۳.۲۶ درصد (۲۱۷ هزار و ۷۰۵ نفر) در رتبه بعدی قرار دارد.

یکی از چالش‌های اصلی صندوق، کاهش پوشش حمایتی است و این درحالیست که براساس تجربیات بین‌المللی یک صندوق بازنشستگی پایدار دارای نسبت پشتیبانی حداقل ۳ و در سطح مطلوب ۶ تا ۷ است.

براساس این گزارش، بررسی میانگین حقوق حقوق‌بگیران در سال ۱۴۰۲ (برقراری‌های جدید) نیز نشان می‌دهد که میانگین اولین حقوق بازنشستگی معادل ۱۶ میلیون و ۳۳ هزار تومان و میانگین آخرین حقوق اشتغال معادل ۱۶ میلیون و ۹۶۶ هزارتومان بوده است.

همچنین میانگین حقوق حقوق‌بگیران در پایان شهریورماه (کل برقراری‌ها) در پایان شهریورماه امسال معادل ۱۱ میلیون و ۲۹۱ هزارتومان بوده است که این رقم در پایان شهریورماه سال گذشته ۷ میلیون و ۹۵۲ هزارتومان اعلام شده است.

به عبارتی میانگین حقوق حقوق‌بگیران پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به طور میانگین به میزان ۴۲ درصد افزایش داشته که ناشی از ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی با تصویبنامه هیات وزیران در فروردین ماه امسال و همچنین اجرای قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۱ مجلس و... است.

توزیع حقوق پرداختی در پایان شهریورماه امسال نیز نشان می‌دهد بیش از ۲۴ هزار نفر بیش از ۲۰/۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

همچنین محاسبات حاکی از آن است که در ۶ ماهه اول امسال،‌ به طور متوسط ۹۵ درصد حقوق مشمول کسور زمان اشتغال مشترکین، به عنوان حقوق بازنشستگی‌شان پرداخت شده است.

از سوی دیگر توزیع حقوق‌بگیران به تفکیک مدرک تحصیلی در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ نیز نشان می‌دهد که از میان یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۴۰ نفر، ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر دارای مدرک دکترا، ۸۴ هزار و ۱۷ نفر دارای فوق لیسانس، ۴۷۷ هزار و ۷۷۴ نفر دارای لیسانس و مابقی دارای مدارک پایین‌تر تحصیلی بوده‌اند.

همچنین براساس اطلاعات جامعه حقوق‌بگیران در پایان شهریورماه، میانگین سن بازنشستگی ۵۱.۸۵ سال و میانگین مدت پرداخت حقوق ۲۹ سال و میانگین مدت خدمت ۲۸ سال عنوان شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.