کد خبر : 41321 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت ثبت نام

روی خوش دولت برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | واریز سود 10 میلیونی سهام عدالت با ثبتنام +کد دستوری

معاون جدید واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی آخرین وضعیت واگذاری سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد.

 روی خوش دولت برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | واریز سود 10 میلیونی سهام عدالت با ثبتنام +کد دستوری

سهام عدالت | بررسی ها نشان می دهد امکان آزادسازی سهام عدالت برای دارندگان آن فراهم شده است. ارزش سود سهام عدالت یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. ثبت نام سهام عدالت جاماندگان در سه دهک کم د آمد آغاز شده و سهامداران می توانند مبلغ سهام خود را با کد ملی چک کنند آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

محمود قامت درمورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان اظهار کرد: ترجیح سازمان خصوصی‌سازی و قانون‌گذار واگذاری سهام شرکت‌های بورسی به جاماندگان سهام عدالت است. سازمان خصوصی‌سازی در پیشنهادی که سال گذشته به دولت ارائه کرد اعلام کرد که سهام شرکت‌های بورسی را مد نظر دارد، امسال نیز پیشنهاد مذکور دوباره مطرح شده است.

وی به این سوال که کدام شرکت‌های بورسی مد نظر قرار دارند، پاسخ داد: شرکت‌هایی از جمله هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس و... . به طور کلی همه شرکت‌های بورسی که در گروه دو دولت قرار دارند پیشنهاد نخست برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان هستند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد مبلغی که قرار است به جاماندگان تخصیص یابد توضیح داد: رقم سال گذشته ۱۰ میلیون تومان بوده است اما ممکن است امسال تغییر کند.

بر اساس این گزارش، سال قبل حدود ۳.۵ میلیون نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت تخصیص یابد اما در نهایت رئیس سازمان خصوصی سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

قربان‌زاده درمورد دلیل این درخواست توضیح داد: حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، درحالی که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است دو درصد سهام بانک ملت، سه  درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.

سهام عدالت

سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت به وسیله سازمان خصوصی‌سازی دریافت و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توزیع می‌شود.

محمود قامت در پاسخ به این پرسش که سود ۱۳ شرکت غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت چگونه دریافت و به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود، گفت: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گرفتیم و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سامانه سجام بین سهامداران و ذی‌نفعان توزیع کردیم و در زمینه دریافت سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت فرقی بین شرکت‌های بورسی و غیربورسی وجود ندارد.

وی گفت: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت با استفاده از مصوبه شورای عالی بورس، دریافت می‌شود، البته برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، قسمتی از سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صرف افزایش سرمایه شرکت می‌کنند و ما‌به‌ازای آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در قالب سهام جایزه و یا حق تقدم به ذی‌نفعان می‌پردازند که برای سهامداران عدالت چه سود نقدی و یا حق تقدم‌ها و سهام جایزه نیز دریافت و به حساب‌ ذی‌نفعان واریز می‌شود.

قامت این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت از سال‌های قبل هم دریافت کردیم و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به صورت یکجا به سهامداران پرداخت کردیم و همه سودهای جمع‌آوری‌شده چه از شرکت‌های بورسی و یا غیربورسی باشد، از طریق سپرده‌گذاری مرکزی و سامانه سجام به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: سودهای جمع‌آوری‌شده در یکجا تجمیع شده و به صورت متمرکز از طریق سهامانه سجام واریز می‌شود.

قامت همچنین در مورد اختصاص سهام عدالت به افراد جامانده گفت: هیات وزیران باید سبد قابل واگذاری از سهام مازاد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای واگذاری در قالب سهام عدالت مشخص کند و ساز و کار اجرایی اعطای سهام از طریق شورای اجرایی اصل ۴۴ مشخص شود که هنوز هیچ دستورالعملی برای اختصاص سهام به جاماندگان به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ نشده است.

نحوه پیگیری سود سهام عدالت برای جاماندگان

رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد. سهامداران اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

حاجی‌وند،مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: سهامداران سهام عدالت برای دریافت سود سهام عدالت نیازمند به ثبت نام جدیدی نیستند و افرادی که سال گذشته سود خود را دریافت کرده اند امسال هم می‌توانند دریافت کنند.

او در ادامه بیان کرد: برخی از افراد ممکن است شماره شبای بانکی مسدودی داشته باشند که می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام شماره شبای جدید خود را وارد کنند و امسال هم منتظر دریافت سود بر اساس اعلام رسمی که از رسانه‌های معتبر و رسمی انجام می‌شود باشند.

حاجی‌وند در خصوص ثبت نام برای دریافت سهام عدالت هم گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد این که در برخی از سایت‌ها تبلیغات ثبت نام انجام می‌شود تماما کلاهبرداری است و افراد نباید هزینه و مدرکی را جهت ثبت نام ارائه کنند.

سود سهام عدالت چه زمان واریز می شود؟

او در خصوص زمان و میزان احتمالی سود سهام عدالت جدید هم بیان کرد: به صورت سنتی مجامع شرکت‌ها که برگزار می‌شود این سود شناسایی و دریافت می‌شود و بعد از اطلاع رسانی به حساب افراد از طریق سپرده‌گذاری واریز خواهد شد تا زمانی که مجامع‌ها تشکیل نشود نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان و زمان سود سهام عدالت ارائه کرد و مردم باید منتطر بمانند. در آخر سهامداران توجه داشته باشند اخبار سهام عدالت را تنها از مراجع معتبر رسمی پیگیری کنند.

شرایط دریافت وام سهام عدالت

همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. چه آنها که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

-اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

-دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

-ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

-همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریافت کنند.

-افرادی که سهام عدالت آنها توقیف شده هم امکان دریافت وام را ندارند./باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.