کد خبر : 38954 / /
/

پیش فروش کرمان موتور در سامانه یکپارچه | با خرید خودرو جک چقدر سود خواهید کرد؟+ جدول

کرمان موتور یکی از مونتاژکارانی است در طرح دوم سامانه یکپارچه با عرضه سه محصول حضور دارد. گرچه این خودروساز در ابتدا نرخ‌های خود را برای فروش در نظر گرفت، اما قرار شد محصولات مونتاژکاران با قیمت اعلامی شورای رقابت به دست متقاضیان برسد.

پیش فروش کرمان موتور در سامانه یکپارچه | با خرید خودرو جک چقدر سود خواهید کرد؟+ جدول

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت محصولات کرمان موتور اخیراً از سوی شورای رقابت اعلام شد تا این مونتاژکار که با سه خودرو در دومین طرح فروش بدون قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو حضور دارد، ملزم با ارائه محصولات خود با نرخ‌های مصوب این شورا باشد.

البته از میان سه محصول عرضه‌شده تنها دو محصول کشف قیمت شده‌اند و هنوز j7 قیمت نهایی ندارد. همان‌طور که در جدول زیر مشخص است شورای رقابت قیمت جک J4 را در خرداد 1402، 522 میلیون و 593 هزار تومان اعلام کرد. همچنین جک S3 در این شورا 632 میلیون و 228 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

کرمان موتور

گروکشی به سبک کرمان موتور

همان‌طور که در جدول هم مشخص است، قیمت‌های مصوب شورای رقابت فاصله معناداری با نرخ‌های اعلامی کارخانه دارد و فاصله آن با بازار آزاد به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. با چنین روندی کرمان موتور اعلام کرده که به دلیل زیان تحمیلی چاره‌ای جز توقف تولید چهار محصولی که قیمت آن از سوی شورای رقابت اعلام شده، ندارد.

علاوه بر جک J4 و جک S3 که مشمول نرخ‌گذاری دستوری شده‌اند، جک S5 و K7 دو محصول دیگر گروه کرمان هستند که قیمت آن‌ها از سوی شورای رقابت به‌ترتیب 992 میلیون و یک میلیارد و 137 میلیون تومان اعلام شد. البته این اقدام این شرکت مونتاژکار بیش از آنکه جلوگیری از زیان‌دهی باشد، بیشتر شبیه به تهدید و گروکشی است.

شرایط خرید از سامانه یکپارچه خودرو

گفتنی است سایت سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام اولیه خودروهای مونتاژی از ۳ خرداد تا ۱۰ خرداد در دسترس است.

همچنین فرآیند پایش اطلاعات افراد متقاضی برای واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، مسدود کردن آن و ارسال اطلاعات این افراد از بانک‌ها به سامانه از ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

علاوه بر این، نقل و انتقال امتیاز خرید خودرو (حتی وکالتی) و فروش حواله خودرو ممنوع است و امکان صلح خودرو خریداری‌شده به غیر وجود ندارد.

افرادی که در فهرست نوبت‌دهی اولین عرضه خودرو در سامانه یکپارجه و خودروهای وارداتی هستند، نمی‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند. مگر اینکه تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، در سامانه‌های مربوطه انصراف داده باشند.

قیمت‌های اعلامی قطعی نیستند و خودروهای عرضه‌شده در این مرحله، شامل مالیات بر عایدی خودرو می‌شوند.با توجه به اینکه موعد تحویل برخی خودروهای پر تقاضا، سال ۱۴۰۳ خواهد بود، احتمال دارد که قیمت تحویل روز برخی از محصولات تغییر کند.

برخلاف مرحله قبلی، در این مرحله امکان برداشت وجه از حساب وکالتی فراهم است و خودروسازان به مرور زمان و بر اساس فهرست اولویت‌بندی برای هر محصول، فراخوان فروش می‌دهند تا مشتریان برای ثبت‌نام و انعقاد قرارداد بر مبنای قیمت روز خودرو اقدام کنند.

تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.