کد خبر : 38747 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی جدید

سورپرایز صبح شنبه؛ واریز یارانه جدید با دستور رئیسی | یارانه جدید دولت برای این خانوارها

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت:‌ کالاهای فرهنگی در کشور باید یارانه داشته باشند و این در دستور کار قرار دارد چرا که دولت روی بحث‌های فرهنگی حساس است.

سورپرایز صبح شنبه؛ واریز یارانه جدید با دستور رئیسی | یارانه جدید دولت برای این خانوارها

یارانه جدید در دولت رئیسی برای  دهک های یک تا نه درآمدی واریز شد یارانه جدید به خانوار های سه دهک پایین درآمدی هر نفر  400 هزار تومان و بقیه خانوار ها هر نفر 300 هزار تومان واریز می شود یارانه جدید دستمزد  به فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال هستند. به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند. پرداخت می شود یارانه جدید قرار است به صورت کالایی از آذرماه  پرداخت شود در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد.

یارانه جدید

یارانه جدید

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه  در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر و با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  از غرفه‌های مختلف نمایشگاه  بازدید کرد.

مخبر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به لحاظ استقبال مردم، تنوع آثار و کارها هر سال بهتر از سال قبل است، آثار حرفه‌ای‌تر و فنی‌تر شده و خوشبختانه کتاب‌ها به پیشرفت مسائل فرهنگی کشور سرعت می‌دهند.

وی ایرانی‌ها را ملتی فرهنگ دوست دانست و افزود: ما در همه اقشار این علاقه را می‌بینیم، از مهندسی که شاعر است، تا پزشکی که ادیب است،  این نشان می‌دهد که ادبیات، شعر و هنر ما در بین ایرانیان نهادینه شده است.

 وی با اشاره به بحث خودکفایی کاغذ و حمایت از تولید داخلی نیز گفت: از ابتدای دولت بحث کاغذ دغدغه ما بود، چرا که دغدغه جدی ناشران است.  وزیر فرهنگ  هم در این مدت به خوبی پیگیر بودند تا وضعیت کاغذ داخلی سامان‌دهی شود. ما یک تعداد کارخانه داشتیم که یا تعطیل یا ظرفیتشان کم بود که اینها الحمدلله به راه افتاده است. شرایط امسال به نظر من اصلا با سال قبل قابل قیاس نیست. یک کارخانه هایی هم در دست احداث است که امیدواریم تا 2 تا 3 سال آینده در بحث کاغذ خودکفا شویم.

مخبر ادامه داد: 30 تا 40 درصد ظرفیت کارخانه‌های با توان تولید 250 هزار تُن فعال شده‌‌ است، امیدواریم با ادامه فعالیت این کارخانه‌ها بتوانیم قیمت کاغذ را پایین بیاوریم. البته کالاهای فرهنگی در کشور باید یارانه داشته باشند و این در دستور کار قرار دارد چرا که دولت روی بحث‌های فرهنگی حساس است.

معاون اول رئیس جمهور هم‌چنین  با اشاره به کارخانه زاگرس فارس نیز گفت:‌ خوشبختانه برای راه‌اندازی این دست کارخانه‌ها تصمیم جدی گرفته شده است. برنامه‌ریزی‌ها برای راه اندازی این کارخانه‌ها صورت گرفته است.

مخبر در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظرمشاور وزیر جهاد کشاورزی در زمینه کاغذ نیز گفت:‌ وی باید درباره حوزه کشاوزی صحبت کند.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که خانواده‌های دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی یک تا هفت و خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی می‌توانند تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گیرند.

نرجس اسعدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارائه خدمات اجتماعی به خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو از سوی سازمان بهزیستی، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۴ هزار خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

وی افزود: این سازمان پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، نسبت به تحت پوشش قرار دادن کلیه خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و بیشتر پشت نوبت دریافت خدمات از این سازمان اقدام کرد، به طوریکه خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش خدمات سازمان، با احتساب ۱۴ هزار خانواده جدید، از ۲۴ هزار خانواده در سال ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار خانواده در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

یارانه جدبد خانوارها

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شرایط ارائه خدمات به این خانواده‌ها اعلام کرد که خانواده‌های دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی یک تا هفت و خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی می‌توانند تحت پوشش خدمات سازمان قرار گیرند.

اسعدی درخصوص خدمات سازمان بهزیستی به خانواده‌های دارای فرزند دوقلو و بیشتر بیان کرد: ماهیانه به خانواده‌ها به طور میانگین، معادل یک میلیون و چهار صد هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود و همچنین سهمیه شیر خشک به هر استان طبق تعرفه وزارت بهداشت تخصیص داده می‌شود.

وی این را هم گفت که در حال حاضر کلیه خانواده‌های واجد شرایط از تسهیلات اشتغال و کمک هزینه‌های درمانی، تغذیه و... نیز برخوردار می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر را مهم‌ترین اولویت کشور دانست.

سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی نوشت: ‌هم‌زمان با این نابسامانی‌های اقتصادی و فشارهای ارزی،حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر، مهم‌ترین اولویت کشور است.

دولت باید علاوه بر یارانه نقدی،به مردم کالابرگ بدهد تا تامین حداقل نیازهای سفره این اقشار، آسیب نبیند‌.

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: اعتبار مردم هرمزگان در شبکه ملی اعتبار برای اسفند ماه، امروز شارژ می‌شود.

حمید فرداد افزود: برای افرادی که از این سامانه استفاده کرده اند پیامکی حاوی اطلاعات هزینه کرد اعتبار و میزان واریز یارانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: افراد در صورتی که سوالی دارند می توانند با شماره ۹۶۸۶۱۴۰۰-۰۲۱ مرکز تماس شبکه ملی اعتبار تماس برقرار کنند.

وی اشاره کرد: طرح کالابرگ الکترونیک به صورت آزمایشی از هرمزگان آغاز شده و از اواسط ماه بهمن در سه استان گیلان، قزوین و مرکزی هم اجرایی شده است.

به گفته فرداد، این طرح در هرمزگان سه هدف عمده داشت که با موفقیت هر سه هدف محقق شده است که این اهداف شامل آزمایش های فنی و پاسخگویی سامانه بدون مغایرت در فرآیندهای خرید، فراگیری تا دورترین نقاط هرمزگان و نصب سامانه توسط فروشگاه های خرد، متوسط و بزرگ و زنجیره ای و همچنین سهولت خرید توسط مردم و رضایت از فرآیند خرید می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده و چیزی حدود ۵۰ هزار فروشگاه به این سامانه متصل شده است.

سیدصولت مرتضوی درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی گفت: تقریبا سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده است چیزی حدود ۵۰ هزار فروشگاه؛ چه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چه غیرزنجیره‌ای تا این لحظه به این سامانه متصل شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همان‌طور که از قبل گفته شد مردم عزیز می‌توانند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید اعتباری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم جدیدی هنوز در رابطه با شیوه‌ها و بسته‌های جدید اتخاذ نشده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.