کد خبر : 38507 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا

سرگیجه قیمت سکه | جدیدترین تغییر قیمت ها در بازار سکه و طلا

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

سرگیجه قیمت سکه | جدیدترین تغییر قیمت ها در بازار سکه و طلا

قیمت سکه امروز24اردیبهشت 1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد.  امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون تومان و قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان تعیین شده است./همشهری

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید   ۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم(امامی)  ۲۸ میلیون 
 نیم سکه بهار آزادی  ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار
 سکه یک گرمی   ۶ میلیون و ۶۰۰ هزرار
 اونس جهانی طلا  ۲۰۱۲ دلار
 طلای ۱۸ عیار   ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار

روز گذشته قیمت طلا و سکه افت میلیونی داشت. فعالان بازار این کاهش دمای بازار طلایی را ناشی از افت قیمت دلار می‌دانند. فعلا بازیگران بزرگ بازار تمایلی به داد و ستد ندارند و در لاک احتیاطی فرو رفته‌اند.

 

قیمت طلا و سکه 24 اردیبهشت 1402

روز گذشته قیمت طلا و سکه افت میلیونی داشت. فعالان بازار این کاهش دمای بازار طلایی را ناشی از افت قیمت دلار می‌دانند. فعلا بازیگران بزرگ بازار تمایلی به داد و ستد ندارند و در لاک احتیاطی فرو رفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز با ریزش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز کاهش قابل توجهی داشت. قیمت سکه بیش از یک میلیون تومان کاهش داشت و طلا نیز رکورددار بیشترین کاهش قیمت طی چند ماه گذشته بود.

این روند کاهشی را معامله‌گران به‌عنوان رکب بازارساز به بازارها تعبیر می‌کنند. آنها معتقدند قیمت‌ دلار با سیاست بازارساز ریخته و بازار فلز زرد را نیز متاثر ساخته است.

در هفته گذشته قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، کف قیمت سکه از سوی بازیگران این بازار عنوان شد. آنها فرصت سه روزه‌ای را برای شکستن این محدوده در نظر گرفتند.

افزایشی‌های بازار معتقد بودند اگر طی سه روز متوالی محدوده مذکور برای این قطعه حفظ شود سرمایه‌گذران جدید به بازار ورود می‌کنند. اکنون سکه از محدوده مورد انتظار فعالان بازار خارج شده و معامله‌گران نیز در لاک احتیاطی فرو رفته‌اند و تمایلی به مبادله ندارند.

کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند هر روندی در بازار کاملا به اخبار سیاسی مربوط می‌شود و اگر در بازاری برخلاف جریانات سیاسی روند قیمت‌ها تغییر کند باید به دستوری بودن آن بازار شک کرد.

ریزش میلیونی سکه امامی

دیروز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ سکه امامی با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۳۱ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد. دیروز سکه بهار کاهش ۵۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه در بعد از ظهر دیروز برای ساعاتی به کانال ۲۷ میلیون تومانی برگشت اما در پایان معاملات در کف کانال ۲۸ میلیون تومانی بسته شد.

روز گذشته نیم‌سکه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ربع‌ سکه نیز ۳۴۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی ۲۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت طلا در مقایسه با روزهای کاهشی بازار، افت قابل توجهی داشت. قیمت هر مثقال طلا  کاهش ۳۲۱ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۷۲ هزار تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۵۳۶ هزار تومان معامله شد. گفتنی است روند حباب سکه در تمام قطعات به غیر از سکه بهار کاهشی بود. روز گذشته سکه امامی با ۴۳۷ هزار تومان، بیشترین مقدار کاهش حباب را در خانواده سکه‌ها داشت.

قیمت سکه ریخت/ پیش‌بینی جدید از قیمت سکه در روزهای آینده

شیب کاهش قیمت‌ها در بازار سکه در اولین روز معاملاتی هفته تند شد.

به گزارس خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت سکه امامی دیروز در بازار تهران یک کانال عقب رفت و کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

بر همین اساس، هر قطعه سکه امانی امروز در بازار تهران با کاهش ۳.۵ درصدق، وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد و در قیمت ۳۱ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت سکه بهار آزادی ۴۹۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۰۰ تومان، ربع‌سکه ۳۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۱۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۲۸ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

بنا به این گزارش، محمد کشتی‌آرای رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر درباره شرایط کنونی بازار سکه، با بیان اینکه با کاهش دادوستدها در روزهای اخیر، عرضه و تقاضا نیز در بازار به تعادل رسیده است، گفته؛ حباب سکه از ۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هفته قبل کاهش یافته و به ۶ میلیون تومان در روز جاری رسیده است.

کشتی‌آرای ابلاغ دستورالعمل ثبت معاملات سکه، طلای آب‌شده و مصنوعات در سامانه تجارت را موجب خروج سوداگری از بازار طلا و سکه دانسته و به تسنیم عنوان کرده است: هیجانات کاذب از بازار خارج شده است و هم‌اکنون ثبات خوبی در بازار حاکم است چراکه خریدار و فروشنده واقعی در بازار حضور دارند .

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.