کد خبر : 38399 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو در سال 1402

ورق در بازار خودرو برگشت | افزایش شوکه کننده اول صبح قیمت خودروها | تارا وارد کانال 900 میلیون تومان شد

قیمت خودرو پس از طی کردن روند نزولی در دو هفته اخیر، امروز تغییر روند داشت. خودروها در بازار آزاد از صبح روز گذشته با افزایش قیمت مواجه شدند. برای مثال، تارا وارد کانال 900 میلیون تومان شد.

ورق در بازار خودرو برگشت | افزایش شوکه کننده اول صبح قیمت خودروها | تارا وارد کانال 900 میلیون تومان شد

قیمت خودرو | قیمت خودرو روز پنجشنبه،21 اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرودر لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است. قیمت خودرواز ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.با واردات خودرو خریداران امیدوار به کاهش  قیمت خودروهای بازار هستند

قیمت خودرو پس از طی کردن روند نزولی در دو هفته اخیر، امروز تغییر روند داشت. خودروها در بازار آزاد از صبح روز گذشته با افزایش قیمت مواجه شدند. برای مثال، تارا وارد کانال 900 میلیون تومان شد.

قیمت خودرو امروز، 21 اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد. به نظر می‌رسد پس از یک دوره نزولی بازار منتظر شوک جدیدی بود تا به روند طبیعی خود بازگردد. روزهای گذشته گذشته وزارتخانه‌های خارجه و صمت با هماهنگی یکدیگر واردات خودروهای کره‌ای به کشور را ممنوع اعلام کردند تا بهانه لازم برای جهش دوباره قیمت‌ها فراهم شود.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفت. اما این روند ادامه‌دار نبود و بازار مجدداً شاهد افزایش قیمت‌ها شد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای اخیر جهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود و تا 710 میلیون تومان پیش رفته بود، امروز 21 اردیبهشت ماه با ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته نرخ 666 میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 3 پانوراما 1401 که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز افزایش 16 میلیون تومانی را تجربه کرد و در نرخ 581 میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز 17 میلیون تومان گران و در نرخ 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

55

قیمت خودرو خارجی

قیمت ام وی ام X22 PRO  به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 ساخت 1402 امروز 18 میلیون تومان گران شد و  نرخ 968 میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5  هیبرید ساخت 1401 اما امروز، چهارشنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

44

قیمت خودرو خارجی

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به خودروهای عرضه‌شده در مرحله دوم سامانه یکپارچه و غیبت خودروسازانی مانند ایران خودرو، قیمت خودرو از ابتدای روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.»

او افزود: «به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد. چراکه ایران خودرو تا سال ۱۴۰۳ محصولی عرضه نمی‌کند و سایر خودروسازان نیز عرضه گسترده‌ای برای تنظیم بازار نخواهند داشت.»

این کارشناس حوزه خودرو گفت: «در طرف دیگر، بازار در رکود است و سطح معاملات به صفر رسیده است.»

افزایش متقاضیان خرید این دو خودرو

آمارها نشان می‌دهد ۲۰۸ هزار متقاضی به دنبال تغییر خودروی ثبت نامی خود بودند بلکه بتوانند آن را در سال ۱۴۰۲ تحویل گیرند.

دوره اول فروش محصولات شرکت‌های خودروساز بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اسفند ۱۴۰۱ استارت خورد. سیاست گذار خودرویی تلاش کرد تا از مسیر این طرح فروش پیش از تمام شدن سال ۱۴۰۱ به وعده خود مبنی بر حذف قرعه کشی از طرح‌های فروش شرکت‌های خودروساز عمل کند. اما اعلام زمان تحویل برخی از محصولات عرضه شده در طرح فروش صمت متقاضیانی که برای آن‌ها نام نویسی کرده بودند را شاکی کرد.

تارا و رانا دو خودرویی بودند که در طرح جایگزینی خودروهایی که زمان تحویل آن‌ها ۱۴۰۳ اعلام شده بود، بیشترین تقاضا را به خود اختصاص دادند. متقاضیانی که در دور اول خرید خودرو از سامانه یکپارچه شرکت کرده، اما موعد تحویل محصولاتشان سال آینده اعلام شده بود این امکان را پیدا کردند تا با مراجعه به سامانه یک پارچه نسبت به تغییر خودروی انتخابی خود اقدام کنند. ایران خودرویی‌ها در سبد محصولاتی که برای خودروهای جایگزین معرفی کردند، تارا با گیربکس دستی، هایما S۷، هایما S۵، رانا پلاس و وانت آریسان ۲ را جای دادند.

آمارها نشان می‌دهد ۲۰۸ هزار متقاضی به دنبال تغییر خودروی ثبت نامی خود بودند بلکه بتوانند آن را در سال ۱۴۰۲ تحویل گیرند. از این تعداد ۱۰۰ متقاضی توانستند با موفقیت پروسه را طی کرده و با تغییر خودروی ثبت نامی خود موعد در اختیارگرفتن آن را جلو بیندازند. اما همچنان ۱۰۸ هزار نفر به نوعی سرشان بی کلاه ماند و باید برای تحویل گرفتن خودروی مورد نظر خود تا سال ۱۴۰۳ تحمل کنند.

با توجه به اینکه تارا و رانا در راس هرم تقاضا قرار داشتند و هجوم تقاضا برای دریافت این دو خودرو سبب شد تا بخشی از متقاضیان همچنان نتوانند خودروی خود را در سال ۱۴۰۲ دریافت کنند؛ بنابراین این گمانه به واقعیت نزدیک است که از حدود ۱۰۸ هزار متقاضی، بخش قابل توجهی به دنبال دریافت تارا و رانا بودند. این متقاضیان مجبور هستند تا به رغم تغییر خودروی خود همچنان خودروهای جایگزین شده انتخابی را در سال ۱۴۰۳ تحویل گیرند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.