کد خبر : 37812 / /
/

سقوط قیمت ۹۰ میلیون تومانی این خودرو صبح اول هفته | جدیدترین قیمت خودروها روز شنبه ۹ اردیبهشت

قیمت خودروهای سواری در روزهای اخیر روند نزولی را در پیش گرفت. در این میان سطح معاملات نیز پایین آمده، اما بازار خودروهای باری، مانند پراید وانت همچنان پررونق است.

سقوط قیمت ۹۰ میلیون تومانی این خودرو صبح اول هفته | جدیدترین قیمت خودروها روز شنبه ۹ اردیبهشت

قیمت خودرو | قیمت خودرو روز شنبه،9 اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرودر لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است. قیمت خودرواز ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.با واردات خودرو خریداران امیدوار به کاهش  قیمت خودروهای بازار هستند

قیمت خودروهای سواری در روزهای اخیر روند نزولی را در پیش گرفت. در این میان سطح معاملات نیز پایین آمده، اما بازار خودروهای باری، مانند پراید وانت همچنان پررونق است.
قیمت خودرو امروز، نهم اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو از ابتدای سال با افزایش قابل توجهی همراه شد. اما هم‌زمان با به پایان رسیدن فروردین سرعت افزایش قیمت‌ کاهش یافت و اکنون تنها نوسانات جزئی در قیمت‌ها مشاهده می‌شود. برخی گمانه‌ها حاکی از آن است وزارت صمت برای فرار از استیضاح وزیر صمت، بازار خودرو را کنترل کرده و با عرضه 50 هزار خودروی ثبت‌نامی، دستور کاهش قیمت به بازار داده که اتفاقا تا حدودی موفق هم بوده است.

به نحوی که قیمت خودروهای داخلی و خارجی کاهش محسوسی داشته است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

Untitled

قیمت خودروهای داخلی و خارجی

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته با کاهش نسبی همراه شد و به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۲ که این روزها جهش چشمگیری را تجربه کرده بود، امروز نهم اردیبهشت ماه هم به روند نوسانی خود ادامه داد و سقف 742 میلیون تومان را شکست.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 3 پانوراما 1401 که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ ۶۳۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به تازگی وارد بازار شده است، امروز یک میلیارد و  ۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت لاماری ۱۴۰۲ با ۲۰ میلیون ریزش به دو میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان رسید.

قیمت هایما S7 پلاس ساخت ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت تویوتا C_HR هیبرید ساخت ۱۳۹۷ اما امروز، شنبه، با ورود به کانال پنج میلیارد تومانی، نرخ پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت‌ها در روزهای گذشته روند نزولی به خود گرفتند. اما در این میان، فروشنده در بازار زیاد و خریدار به ندرت در بازار پیدا می‌شود و سطح معاملات کاهش یافته است.

او افزود: علت رکود بازار آزاد را می‌توان سامانه یکپارچه معرفی کرد. چراکه در آخرین طرح فروش نزدیک به یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند و مردم سرمایه خود را به آن سمت روانه کردند. اما عرضه 50 هزار دستگاهی در بهترین حالت یک ماه بتواند قیمت‌ها را کاهش دهد و مجدداً بازار به روند گذشته خود بازمی‌گردد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: در حال حاضر خودروهای ارزان‌قیمت در بازار خرید و فروش می‌شوند. علاوه بر آن، خودروهای باری، مانند پراید وانت، آریسان و نیسان نیز بازار مناسبی دارند. چراکه فصل کار با این خودروها سر رسیده است.

ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان ادامه دارد و طی یک هفته اول دومین ماه فروردین ۱۴۰۲، شاهد شیب تند کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره شرایط بازار خودرو می‌گوید: در صورت آغاز عرضه‌های مستمر خودرو در بازار قطعا قیمت خودرو در بازار شکسته می‌شود و فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار کاهش می یابد.

به اعتقاد او، در بازار مشتری صف نکشیده و قطعا عرضه این تعداد خودرو موجب کاهش شدید قیمت خودرو در بازار می شود.

موتمنی درباره چرایی افزایش قیمت خودرو در بازار عنوان می‌کند: از فروردین ۹۷ تا امروز خودروهای داخلی تقریبا ۱۸ تا ۱۹ برابر شده که یکی از دلایل اصلی افزایش نجومی قیمت خودرو، محدودیت عرضه است.

فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند تنها در صورتی که عرضه خودرو افزایش پیدا کند و شاهد محدودیت در عرضه نباشیم، قیمت‌ در بازار خودرو کنترل خواهد شد.

البته برخی گمانه‌ها حاکی از آن است وزارت صمت برای فرار از استیضاح رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، بالاخره اقدام به کنترل بازار و قیمت‌ها کرده است.

اما با این حال اعلام خبر عرضه ۵۰ هزار خودروی ثبت‌نامی در سامانه یکپارچه خودرو سیگنال جدیدی را به بازار مخابره کرد و قیمت برخی خودروها کاهشی شد. البته تحلیلگران بازار اعتقاد دارند که بعید به نظر می‌رسد که این روند ادامه‌دار باشد. چراکه بعید است توزیع گسترده خودرو در هفته‌های آتی ادامه‌دار باشد.

در این میان، گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵۹۵ میلیون تومان شده که از کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت آن طی یک هفته گذشته حکایت دارد.

در کنار این، پژو۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۷۸۵میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ در حال حاضر در بازار خودرو ۹۴۰ میلیون تومان است. این خودرو هفته گذشته یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان بود که به معنای کاهش ۹۰ میلیونی است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو یک میلیاردو ۱۵۰ میلیون تومان است.

در عین حال، گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان است که طی یک هفته گذشته ۲۵ میلیون ارزان شده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است که ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز به حوالی یک میلیاردو ۴۰میلیون تومان رسیده است که به معنای کاهش ۱۰ میلیونی طی هفته گذشته است.

قیمت راناپلاس پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۸۰ میلیون تومان است که طی همین مدت ۴۰میلیون ارزان شده است.

بنا به این گزارش، قیمت پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده که ۱۰ میلیون طی ۷ روز ارزان شده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ هم ۳۸۰ میلیون شده که ۵ میلیون نسبت به ۷ روز گذشته ارزان شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.