کد خبر : 37562 / /
/

قیمت خودرو | بازار خودرو | ایران خودرو

انفجار قیمت خودرو امروز سوم اردیبهشت 1402 | افرایش عجیب ساینا

قیمت خودرو در بازار این روزها با نوسانات نسبی همراه شده است. به طوری که امروز ساینا S در بازار به مرز 400 میلیون تومان رسید و قیمت 392 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

انفجار قیمت خودرو امروز سوم اردیبهشت 1402 | افرایش عجیب ساینا

قیمت خودرو | قیمت خودرو روز یکشنبه، سوم اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرودر لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است. قیمت خودرواز ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت.با واردات خودرو خریداران امیدوار به کاهش  قیمت خودروهای بازار هستند

قیمت خودرو در بازار این روزها با نوسانات نسبی همراه شده است. به طوری که امروز ساینا S در بازار به مرز 400 میلیون تومان رسید و قیمت 392 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودرو روز یکشنبه، سوم اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

Untitled

قیمت خودرو 3 اردبیهشت

قیمت پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای مدل 1402 به 805 میلیون تومان رسید.

اکنون رانا پلاس پاناروما 1402 را با نرخ پایین‌تر از 670 میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت.

پژو پارس موتور جدید XU۷P، ساخت ۱۴۰۲  که این روزها جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف 608 میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ 2 که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ 610 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این میان خودروی ساینا دنده‌ای S که در روزهای گذشته وارد کانال 400 میلیون تومانی شد، امروز در بازار خودروی کشور به 392 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو داخلی

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری 1401 با نرخ دو میلیارد و 400 میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که مدل 1402 این خودرو 50 میلیون گران‌تر از مدل قبلی خود، یعنی با نرخ دو میلیارد و 450 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S8 1402 نیز امروز به دو میلیارد و 800 میلیون تومان رسید.

تیگو 8 پرو اما امروز با ورود به کانال سه میلیارد تومانی، نرخ سه میلیارد و 100 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

13

قیمت خودرو خارجی

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در مواجه با پیش‌بینی روند و قیمت خودرو باید به دو مولفه‌ مختلف توجه کرد. قانون‌گذار بازار شرایط اقتصادی کشور است. اما صحبت‌هایی که در رابطه با کاهش قیمت‌ها می‌شود عامل جزئی است و زمانی موثر خواهد بود که دو مساله افزایش نرخ دلار و همچنین تورم 40 تا 50  درصدی کنترل شوند.

او در ادامه توضیح داد: فارغ از این دو پارامتر، زمانی افزایش عرضه در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود که قیمت‌گذاری دستوری خودرو به روال منطقی بازگردد. چراکه باوجود افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای، همچنان اختلاف قیمت خودروها بین بازار و کارخانه فاحش است. شکاف قیمتی بازار و کارخانه نشان‌دهنده اشتباه بودن شیوه قیمت‌گذاری است./تجارت‌نیوز

عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار، قیمت‌ها را در بازار صعودی کرده است؛ اتفاقی که اخیرا نیز مورد انتقاد شدید رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو قرار گرفت و او از کمیاب شدن خودروهای صفر در بازار گفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت خودروهای صفر در بازار روندی صعودی دارد، به طوری که خودروهای مدل ۱۴۰۲ رشدهای عجیب و غریب قیمتی را تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد قیمت‌ها از ابتدای سال خیال ایستادن ندارد و روندی که در بازار می‌شود، فقط صعودی است.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که پژو۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ تنها در ۱۰ روز گذشته ۴۰ میلیون تومان گران شده است و در بازار به قیمت ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است. پژو ۲۰۷ MC اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز در بازار به قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این در حالی است که این خودرو ۱۰ روز قبل ۸۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم در بازار رشد ۳۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه پیدا کرده و به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

بنا به این گزارش، دناپلاس دنده ای ساده مدل ۱۴۰۲ در بازار ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده و این در حالی است که ۱۰ روز قبل این خودرو ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود. دناپلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۲ هم ۶۰ میلیون تومان گران شده و یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

در این شرایط، فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند تنها در صورتی که عرضه خودرو افزایش پیدا کند و شاهد محدودیت در عرضه نباشیم، قیمت‌ در بازار خودرو کنترل خواهد شد.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد دلایل افزایش قیمت‌ها می‌گوید: دلیل اصلی گرانی‌های اخیر به عرضه کم خودرو برمی‌گردد.

به گفته او، اتفاقی که شاهد آن هستیم این است که خودرو کمتر فاکتور شده و محدودیت عرضه باعث شده است در حال حاضر خرید خودروی داخلی صفر به سختی انجام می‌شود و کسی که خریدار است، مجبور شود به هزار و یک جا برود تا بتواند خودرو تهیه کند؛ البته با قیمت بالاتر که علت اصلی آن هم این است که فعلا عرضه خودرو به آن صورت در بازار انجام نمی‌شود و خودرو کم است.

موتمنی متذکر می‌شود: از فروردین ۹۷ تا امروز خودروهای داخلی تقریبا ۱۸ تا ۱۹ برابر شده است که یکی از دلایل اصلی افزایش نجومی قیمت خودرو، محدودیت عرضه است.

دلیل گرانی‌ها به روایت وزیر صنعت

اما در این میان، سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت‌های بالا در بازار آزاد خودرو را کاذب می‌داند. وی اعتقاد دارد: بخشی از این وضعیت بازار خودرو مربوط به مافیاست.

فاطمی‌امین توضیح می‌دهد: دو علت این قیمت‌های کاذب، تقاضای کاذب بخاطر تبدیل شدن خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و همچنین مافیا است که نمی‌خواهد قیمت بشکند، چون از این وضعیت نفع می‌برد. بنابراین قیمت‌سازی صورت می‌گیرد که راه حل این معضل، افزایش تولید و تمرکز بر واردات است.

وزیر صنعت در پاسخ به اینکه چقدر زمان می‌برد تا قیمت بازار به کارخانه نزدیک شود، عنوان می‌کند: امیدواریم امسال این موضوع حل شود. برآورد ما این است با افزایش تولید و واردات تا اواسط امسال برای بسیاری از خودروها و تا پایان سال برای همه خودروها این مشکلات را نداشته باشیم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.