کد خبر : 35389 / /
/

آخرین قیمت تخم مرغ در مغازه ها | تخم مرغ دانه ای چند؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۳۵۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل ۱۵۰ هزارتن از این‌ میزان مازاد بر نیاز کشور است.

آخرین قیمت تخم مرغ در مغازه ها | تخم مرغ دانه ای چند؟

حمیدرضا کاشانی قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: بر این اساس نرخ منطقی هر عدد تخم‌مرغ در خرده فروشی‌ها ۳ هزارتومان است.

وی از ثبات نسبی بازار تخم مرغ خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۳۷ تا ۳۸ هزارتومان است.

به گفته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن هم اکنون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار، تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب به مصرف کننده توزیع می‌شود.

کاشانی قیمت مصوب هرکیلو تخم مرغ برای مصرف کننده را ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس نرخ منطقی هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها ۳ هزارتومان است.

 او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون بالای ۴۰ هزارتن تخم مرغ صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال به ۴۵ هزارتن برسد.

کاشانی گفت: با توجه به شرایط تامین ارز نهاده‌های دامی، انبارهای تولیدکننده خالی است و اکنون جایگزین مناسبی برای کنجاله نیست. با استمرار این روند پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۱۵ روز آینده، ۳۰ تا ۵۰ درصد تولید کاهش می یابد./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.