کد خبر : 35358 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید امروز

کدام خودرو امروز ریزش قیمتی داشت؟ | قیمت پراید به 400 میلیون می رسد | پراید 6 میلیون تومان گران شد

قیمت خودرو امروز نیز با نوساناتی همراه شد. با توجه به نوسانات نرخ دلار، قیمت برخی از خودروها امروز با کاهش مواجه شد.

کدام خودرو امروز ریزش قیمتی داشت؟ | قیمت پراید به 400 میلیون می رسد | پراید 6 میلیون تومان گران شد

قیمت پراید | قیمت پراید امروز پنجشنبه 11 اسفند با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. قیمت پراید که هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد، امروز شش میلیون تومان گران شد و به ۳۴۴ میلیون تومان رسید.تغییرات قیمت پراید در بازار همراه با نوسانات دلار است. لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببیند.

قیمت خودرو امروز نیز با نوساناتی همراه شد. با توجه به نوسانات نرخ دلار، قیمت برخی از خودروها امروز با کاهش مواجه شد.

11

قیمت پراید در آخر هفته

قیمت خودرو روز پنجشنبه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد، امروز شش میلیون تومان گران شد و به ۳۴۴ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷i که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز ۳۲ میلیون تومان ارزان شد و به ۶۷۳ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا پلاس هم امروز با کاهش ۳۱ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، در نرخ ۸۰۷ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز ۲۱ میلیون تومان ارزان شد و به نرخ ۵۳۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه و نرخ ۵۸۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این میان، خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد و با ۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز، به دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان رسید.

دیگنیتی نیز روزهای گذشته وارد کانال دو میلیارد تومانی شد با افزایش ۴۳ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، قیمت دو میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم امروز پنج میلیاردی شد. این خودرو با ۹۹ میلیون تومان افزایش قیمت همراه بود و به پنج میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، پنجشنبه، در بازار آزاد وارد کانال بالاتر شد و به قیمت یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان رسید.

22

پیش‌بینی قیمت خودرو و قیمت پراید در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در روزهای گذشته قیمت خودرو به دلیل نوسانات ارزی با کاهش جزئی همراه شد.

او افزود: گفته می‌شود که قرار است عرضه خودرو به بازار افزایش پیدا کند. اما این اتفاق قیمت خودرو را کاهش نخواهد داد و تنها سرمایه‌های سرگردان را روانه بازار خودرو خواهد کرد.

سیاست‌های غلط مدیران خودرویی در کشور نه تنها باعث بهبود اوضاع در بازار خودرو نشده بلکه همچنان باعث افزایش التهاب صنعت خودروسازی کشور شده است.

شرایط نامساعد بازار خودرو باعث ایجاد شرایط نابسامان در بازار خودرو شده است و مدیریت مناسبی برای این اوضاع وجود ندارد.

دولت سیزدهم شکست سنگینی را در تنظیم بازار خودرو تجربه کرده است. امروز در حالی قیمت‌ها در بازار خودرو به وضعیت انفجار رسیده که وزیر صمت همچنان مدعی افزایش تولید و تثبیت قیمت‌ها در بازار است در حالی که عدم مدیریت صحیح فاطمی امین باعث ایجاد چنین شرایطی نابسامانی در بازار شده است.

بر اساس این گزارش ۱۰ آبان ۱۴۰۱ جلسه استیضاح وزیر صمت رئیسی در مجلس به دلیل عملکرد او در بازار خودرو برگزار شد و او برای بار دوم از نمایندگان رأی اعتماد گرفت؛ در نهایت وزیر صمت با وعده ساماندهی بازار خودرو کشور توانست به کار خود ادامه دهد، اما این وعده نیز مانند سایر وعده‌های این وزیر، نه تنها وضعیت بازار خودرو در این مدت را رو به بهبود حرکت نداد، بلکه باعث شد تا قیمت خودرو به صورت روزانه در حال افزایش باشد.

حالا رئیسی برای حمایت از وزیر صمت دولت خود با شعار مبارزه با رانت و فساد، مهدی خطیبی را از ایران خودرو برکنار و علیمردان عظیمی عضو هیئت مدیره سایپا را راهی ایران خودرو کرد تا شاید بار فشار از فاطمی امین کاسته شود.

البته گزارش‌های پیشین حاکی از این بود که چندی قبل با رسیدن گزارش‌هایی به رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری رانتی خودرو به دست برخی خودروسازان، رئیسی در جلسه هیئت دولت در این زمینه به وزیر صمت و بازرسی ویژه رئیس‌جمهور دستور بررسی داده است.

طبق اظهارات سخنگوی وزارت صمت قرار بود از چهارشنبه هفته جاری طرح فروش محصولات خودروسازان داخلی به صورت هماهنگ و با قید «بدون قرعه‌کشی» انجام شود، این موضوع با اعلام سخنگوی وزارت صمت اصلاح شد و عرضه هفته آینده انجام می‌شود.این تغییر یکباره موضع وزات صمت برای چیست؟ آیا چنین تصمیماتی می‌تواند بازار خودرو را آرام کند؟ هرچند کارشناسان معتقدند تا زمانی که تولید خودرو بدون زیان دهی افزایش نیابد خبری از بازگشت ثبات قیمت به بازار خودرو نیست.

حالا مساله‌ای که مطرح می‌شود این است که قیمت خودرو از زمانی که وزیر صمت استیضاح شد و وعده کاهش قیمت‌ها را داد، چقدر افزایش داشته و آیا وزیر در این مدت توانسته ترمز افزایش قیمت را در بازار بکشد؟با نگاهی به وضعیت دو محصول پُر تقاضا در بازار متوجه خواهید شد که فاطمی امین علاوه بر اینکه نتوانسته به وعده خود مبنی بر افزایش تولید و کاهش قیمت‌ها عمل کند، بلکه زمینه جهش قیمت محصولات مختلف در بازار خودرو به راحتی فراهم‌تر شده است.

به طور نمونه پراید ۱۱۱ در زمان استیضاح فاطمی‌امین، یعنی ۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۲۰۵ میلیون تومان قیمت داشت اما این خودرو امروز با نرخ ۳۸۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود؛ این یعنی پراید طی حدود ۱۵۰ روز به طور میانگین، روزانه بیش از یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.کوییک نیز در روز استیضاح وزیر صمت ۲۱۰ میلیون تومان قیمت داشت، اما کوییک دنده به ۳۸۵۰۰۰۰۰۰ و اتوماتیک پلاس به ۴۸۱۰۰۰۰۰۰ رسیده است که با یک حساب سر انگشتی افزایش قیمت روزانه ۲ میلیون تومان در این بازه زمانی به وضوح مشخص است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.