کد خبر : 34662 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان دولت | افزایش حقوق کارمندان

خبر مهم درباره افزایش حقوق کارمندان | کدام کارمندان مشمول مزایا می‌شوند؟

بر اساس قانون دولت موظف است مزایای جانبی را به تمام کارکنان دولت پرداخت کند. یکی از اعضای مجلس شرایط واریز مزایای کارکنان دولت را تشریح کرد.

خبر مهم درباره افزایش حقوق کارمندان | کدام کارمندان مشمول مزایا می‌شوند؟

حقوق کارمندان | وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با حضور در رویداد چه سفرها کرده‌ایم از افزایش۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده خبر داد.مد نظر کمیسیون اجتماعی مجلس برای افزایش رقم حقوق کارمندان به ۳۰درصد است. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده پلکانی خواهد شد جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید.

حقوق کارمندان

حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع با اشاره مصوبه جلسه امشب کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر در سال آینده به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جز یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

زارع افزود: همچنین حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

دولت باید در سال آینده برای تمام کارکنان دستگاههای اجرایی مزایای جانبی را به صورت یکسان واریز کند.

حقوق کارمندان

حقوق کارمندان/ کدام کارمندان در سال آینده مشمول مزایا می‌شوند؟

بر اساس قانون دولت موظف است مزایای جانبی را به تمام کارکنان دولت پرداخت کند. یکی از اعضای مجلس شرایط واریز مزایای کارکنان دولت را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت باید در سال آینده برای تمام کارکنان دستگاههای اجرایی مزایای جانبی را به صورت یکسان واریز کند.

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت که باید دولت در سال آینده در پرداخت مزایای جانبی از قبیل پرداخت‌های مناسبتی، رفاهی، بیمه تکمیلی، هزینه ایاب و ذهاب و حق مسکن به گونه‌ای عمل کند که به صورت عادلانه شامل کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی شود.

محمد وحیدی اظهار کرد: طبق ماده ۴۰ قانون الحاق، برخی مواد به قانون مقررات مالی دولت و در راستای برقراری نظام عادلانه کارکنان دولت، دستگاههای اجرایی باید در طول سال مزایای جانبی از قبیل پرداخت‌های مناسبتی، رفاهی، بیمه تکمیلی، هزینه ایاب و ذهاب و حق مسکن پرداخت کنند، اما معمولاً بین دستگاهها تفاوتی در عملکرد وجود دارد به گونه‌ای که برخی دستگاه‌ها پرداختی بیشتر و برخی پرداختی کمتر دارند؛ برخی مثل فرهنگیان هم اصلاً چنین مزایایی را دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در راستای برقراری عدالت در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد که این موضوعات را در شورای حقوق و دستمزد مصوب کند و برای دستگاه‌ها تعیین تکلیف شود که از منابع سالیانه خود در قالب ماده ۴۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون مقررات مالی دولت همه کارکنان از این مزایا برخوردار شوند؛ در این صورت کارکنان دولت به رضایتمندی نسبی دست پیدا خواهند کرد.

وحیدی توضیح داد: طبق این مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌کند؛ اگر دستگاهی در مناسبت‌ها پرداخت‌های رفاهی به کارکنان دارد مثلا آموزش و پرورش هم مجاز باشد که این اقدام را بر اساس فرایند سالانه در دستگاه خود انجام دهد.

وی اضافه کرد: این هزینه در قالب فصل ۶ پرداختی‌های خود دستگاهها مربوط به بخش رفاهی پیش بینی شده که دستگاهها می‌توانند پرداختی در قالب این فصل داشته باشد، اما لازمه‌اش این است که شورای حقوق و دستمزد رویه‌ای تعیین کند تا دستگاهی از اجرای این رویه تخطی نکند.

وحیدی در پایان با بیان اینکه با اجرای مصوبه دیگر کارکنان دولت احساس تبعیض نمی‌کنند، افزود: شاید پرداختی‌ها برابر نباشد اما دیگر اینطور نیست که برخی دستگاه‌ها پرداختی در این حوزه نداشته باشند.

حقوق کارمندان

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 با اشاره به تعیین تکلیف تبصره 12 لایحه بودجه سال آینده در جلسه نوبت شامگاهی این کمیسیون که به موضوع حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان اختصاص دارد  ، اظهار کرد:بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر به میزان 20 درصد نسبت به سال 1401 افزایش می‌یابد.

وی افزود:براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال 1402 حقوق بگیران معادل 1.2 برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال 1401 موضوع جزء 1 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 با اعمال امتیازات جز یک قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد:همچنین حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان میزان 20 درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال 1401 افزایش می یابد.

مصوبات اعضای کمیسیون تلفیق برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب اکثریت نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد./ تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.