کد خبر : 34637 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان دولت

کارمندان این خبر را ازدست ندهند | خبر خوش درباره افزایش حقوق کارمندان در سال جدید

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی، جزئیات افزایش حقوق کارمندان، سربازان و مددجویان در بودجه سال آینده که در قدم نخست در این کمیسیون به تصویب رسیده است را تشریح کرد.

کارمندان این خبر را ازدست ندهند | خبر خوش درباره افزایش حقوق کارمندان در سال جدید

حقوق کارمندان | وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با حضور در رویداد چه سفرها کرده‌ایم از افزایش۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده خبر داد.مد نظر کمیسیون اجتماعی مجلس برای افزایش رقم حقوق کارمندان به ۳۰درصد است. میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده پلکانی خواهد شد جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید.

امان الله حسین پور اظهار کرد: براساس تصمیم اعضای این کمیسیون، حداقل حقوق ماهیانه سربازان مجرد در سال آینده ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سربازان متاهل ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس پیگیر موضوع افزایش حقوق سربازان است، افزود: در سال ۱۴۰۲ هیچ سربازی کمتر از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: طبق مصوبه ما در کمیسیون تلفیق، حداقل حقوق سربازان مجرد در سال آتی به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد رسید و حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد شد و بر اساس منطقه عملیاتی، درجه و تعداد فرزندان، بالاتر نیز خواهد رفت.

وی در خصوص حقوق کارمندان نیز بیان کرد: حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۷ میلیون و ۹۲۰ هزارتومان در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۰ درصد به تمام حقوق بگیران دولتی افزوده شده است که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و باید دید در مراحل بعدی چه تصمیمی گرفته می شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ همچنین از تصویب افزایش حداقل ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در سال آینده از سوی کمیسیون بودجه خبر داد.

حسین پور به تشریح عملکرد کمیسیون تلفیق بودجه در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان پرداخت و افزود: طی تصمیمات این کمیسیون، افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به تصویب رسید.

نماینده مردم شهرستان های اسفراین، بام و صفی آباد در مجلس افزود: طی امسال در لایحه دولت نیز میزان مستمری مددجویان ۳۰ درصد افزایش یافت و با اجرای این مصوبه، مستمری خانوار تک نفره تحت حمایت به ۵۵۰ هزارتومان، ۲ نفره به ۷۸۰ هزار تومان، ۳ نفره به یک میلیون و ۹۰ هزارتومان، ۴ نفره به یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان و خانوار ۵ نفره و بالاتر به یک میلیون و ۷۲۰ هزارتومان رسید.

وی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز شاهد رشد ۶۷ درصدی مستمری مددجویان بودیم که کمک بزرگی به این خانواده‌های نیازمند انجام شد./همشهری آنلاین

حقوق کارمندان

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 با اشاره به تعیین تکلیف تبصره 12 لایحه بودجه سال آینده در جلسه نوبت شامگاهی این کمیسیون که به موضوع حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان اختصاص دارد  ، اظهار کرد:بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر به میزان 20 درصد نسبت به سال 1401 افزایش می‌یابد.

وی افزود:براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال 1402 حقوق بگیران معادل 1.2 برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق بگیران سال 1401 موضوع جزء 1 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 با اعمال امتیازات جز یک قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد:همچنین حقوق بازنشستگان وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه اجرایی نیز مشابه کارمندان میزان 20 درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال 1401 افزایش می یابد.

مصوبات اعضای کمیسیون تلفیق برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب اکثریت نمایندگان در جلهس علنی و تایید شورای نگهبان دارد./ تسنیم

حقوق کارمندان

سناریوهای مختلف برای افزایش حقوق کارمندان

تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده قرار است در جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ بررسی شود و با توجه به پیشنهاد ۲۰ درصدی افزایش حقوق که از سوی دولت در لایحه مطرح شده بود باید دید نمایندگان امروز چه تصمیمی برای آن می‌گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، ۲۱ دی‌ماه امسال لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که براساس آن دولت پیشنهاد داده بود متوسط افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده ۲۰ درصد باشد.

در تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است که ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به میزان متوسط ۲۰ درصد براساس آخرین حکم کارگزینی به گونه‌ای افزایش یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد از ۷۰ میلیون ریال (هفت میلیون تومان) کمتر نباشد.

البته برای حق عائله‌مندی و اولاد نیز در بند سوم همین تبصره به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که در یک ماهه گذشته پیشنهادات و راهکارهای مختلفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و با توجه به این‌که در لایحه بودجه امسال دولت متوسط افزایش کارکنان را ۱۰ درصد تعیین کرده بود اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن را به صورت پلکانی بین پنج تا ۲۹ درصد تغییر دادند.

پیش‌بینی می‌شود تغییراتی در این تبصره لایحه بودجه سال آینده اعمال شود.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ - در این باره گفته بود که تکلیف میزان افزایش حقوق کارمندان در سال آینده در جلسه نوبت صبح این کمیسیون مشخص خواهد شد و درباره این موضوع گفته بود که برخی نمایندگان پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی حقوق برای همه کارمندان در هر پایه‌ای را در سال آینده مطرح می‌کنند و برخی دیگر نیز معتقدند که افزایش ۲۰ درصدی کافی است و دیگر نمایندگان پیشنهاد افزایش حقوق به صورت پلکانی مانند امسال را پیشنهاد می‌دهند.

پیش از این نیز میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره سناریوهای مختلف برای افزایش حقوق در سال آینده گفته بود که همه تلاش دولت این است که تصمیماتش در حوزه‌های مختلف منجر به تورم نشود اما به دنبال فرمولی هستیم تا بتوانیم حقوق‌ها را براساس بهره‌وری دستگاه و نیروی انسانی افزایش دهیم یعنی بخشی از افزایش حقوق در سال آینده به صورت ثابت، بخشی به صورت درصدی و بخشی دیگر تابع بهره‌وری، نیروی انسانی و دستگاه مورد نظر باشد.

با توجه به وجود چنین سناریوهایی برای افزایش حقوق، باید دید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بالاخره چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت و حقوق کارکنان دولت در سال آینده چقدر افزایش پیدا می‌کند؟/ ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.