کد خبر : 34375 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید در بازار

قیمت پراید، پراید سواران را شوکه کرد | این خودرو ۱۵ میلیون گران شد

قیمت خودرو در بازار همچنان در حال تجربه نوسانات مختلف است. کارشناسان معتقدند ضعف مدیریت بازار و صنعت خودرو باعث تقویت بازار سیاه شده و قیمت‌ها را رو به افزایش کشانده است.

قیمت پراید، پراید سواران را شوکه کرد | این خودرو ۱۵ میلیون گران شد

قیمت پراید | قیمت پراید امروز یکشنبه، 23 بهمن1401، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.قیمت پراید۱۱۱هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو مجددا به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چرا که امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.قیمت پراید131نیز امروز در نرخ ۲۸۶ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببیند.

قیمت خودرو در بازار همچنان در حال تجربه نوسانات مختلف است. کارشناسان معتقدند ضعف مدیریت بازار و صنعت خودرو باعث تقویت بازار سیاه شده و قیمت‌ها را رو به افزایش کشانده است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، 23 بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

Untitled

قیمت پراید یکشنبه، 23 بهمن ۱۴۰۱

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده و تاثیر نوسانات پیشین دلار در قیمت خودرو این روزها نمایان کرده است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو دوباره به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

پراید 131 نیز امروز در نرخ ۲۸۶ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو که روزهای گذشته وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی شده بود، امروز به نرخ 807 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

اما پژو 207 که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز به 810 میلیون تومان رسید.

دنا معمولی هم امروز در نرخ 635 میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، به نرخ 635 میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، یکشنبه، در محدوده 315 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، اکنون در نرخ 470 میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 317 میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز 600 میلیون تومان نیز رسیده بود، حال با قیمت 533 میلیون تومان عرضه شد. به نظر می‌رسد بورس کالا تنها به صورت موقت بر کاهش قیمت شاهین تاثیر گذاشته بود و این خودرو دوباره درحال صعود به کانال بالاتر ۶۰۰ میلیون تومان است.

قیمت پراید

پیش‌بینی قیمت پراید در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: هنگامی که نرخ دلار در کشور روند تصاعدی به خود می‌گیرد، کالاها نیز با افزایش قیمت همراه می‌شوند. البته باید اشاره کرد که این افزایش قیمت، مانند افزایش نرخ دلار نیست و قیمت‌ها به صورت پله‌ای افزایش پیدا می‌کنند.

او توضیح داد: ضعف در مدیریت بازار و صنعت خودرو کشور و تغییر تصمیم‌گیری در رابطه با شیوه عرضه خودرو، باعث شده است بازار سیاه خودرو کشور تقویت شود. شروط جدیدی که برای ثبت‌نام و خرید خودروهای کارخانه‌ای مطرح شده است، این پیام را به بازار سیاه کشور می‌دهد که عرضه همچنان قطره‌چکانی است و دلالان می‌تواند قیمت خودروهای خود را بالا ببرند. چراکه مصرف‌کننده واقعی می‌فهمد که شانس برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها بسیار پایین است و به سراغ بازار آزاد برای خرید خودرو می‌رود./تجارت نیوز

این خودرو ۱۵ میلیون گران شد

اقتصاد ۱۰۰ نوشت:بازار خودرو در سومین هفته بهمن ماه را با نوسانی پشت سرگذاشت. با این شرایط قیمت خودروها هم صعودی شد، هم ثبات داشت و هم نزولی بود.

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار عمده عاملی است که موجب شد تا بازار خودرو در هفته سپری شده روند افزایشی داشته باشد. در هفته سپری شده دو خبر موافقت با ورود خودروهای واردتی کارکرده و صدرو پلاک ملی برای خودروهای در حال تردد در مناطق از دیگر عواملی که فعالان بازار نوسان در این بازار را به آن نسبت می‌دهند.

در هفته اخیر، خودرو «هایما S۷پلاس» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایشی ۱۵ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد، جایگاه دوم هم به «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» با رشدی ۸ میلیون تومانی رسید و «تارا دنده‌ای» هم در این هفته سومین خودرویی بود که رشدی ۷ میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در این هفته «کوییکR» افتی ۲ میلیونی داشت و خانواده تیبا و خانواده دنا بدون تغییر راهی بازار شدند. اما نکته جالب توجه اینجاست که عرضه خودرو در بورس کالا یا طرح پیش فروش دو شرکت خودروساز داخلی هم نتوانست تاثیر چندانی در این بازار ناآرام داشته باشد.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سومین هفته بهمن ماه «کوییکR» با افت ۲ میلیونی تومانی در بازار ۳۲۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم رشدی یک میلیونی داشت و ۳۱۷ میلیون تومان قیمت خورد.

اما در این هفته شاهد رشد ۲ میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به ۵۳۲ میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و بالا و پایین قیمتی بسیاری داشته است.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۱۰ میلیون قیمت خورد و «تیبا ۲ معمولی» هم با قیمت ۳۱۲ میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» هم در بازار ۳۱۶ میلیونی شد و رشدی ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو ۲۰۷ دنده ای» نیز در هفته سپری شده با رشد ۸ میلیونی ۶۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

خودرو «سمند LX با موتورEF۷» در سومین هفته بهمن ماه، با رشد ۲ میلیون تومانی در بازار ۴۶۲ میلیون تومان دست به دست شد.

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار خانواده دنا هم هفته سپری شده تغییر قیمت نداشتند و «دنا پلاس توربو اتومات» ۷۶۵ میلیون تومان معامله شد و «دنا معمولی» ۶۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته رشد ۷ میلیونی را تجربه کرد و در ۶۳۳میلیون تومان قیمت خورد.

ارزیابی بازار خودرو از رشد ۱۶ میلیون تومانی «هایما S۷پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.