کد خبر : 34024 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

زیان عجیب سهام عدالتی ها | ریزش 218 هزار تومانی ارزش سهام این سهامداران | ارزش سهام عدالت امروز 16 بهمن

شاخص کل بورس در اولین روز کاری هفته سرخ‌پوش شد؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

زیان عجیب سهام عدالتی ها | ریزش 218 هزار تومانی ارزش سهام این سهامداران | ارزش سهام عدالت امروز 16 بهمن

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند به گفته رئیس سازمان بورس در خصوص جاماندگان سهام عدالت هنوز لیست اسامی نهایی به سازمان بورس داده نشده، اما در حال انجام است. سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود

سهام عدالت

شاخص کل بورس امروز یکشنبه روند نزولی به خود گرفت. شاخص با کاهش 1.1 درصدی در سطح یک میلیون و 540 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز رشد بیش 7 هزار واحدی داشت و محدوده 480 هزار واحدی ایستاد.

امروز یکشنبه 16 بهمن ماه سهام عدالت همسو با شاخص کل بورس حرکت کرد و روند منفی به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با کاهش 0.6 درصدی به 13 میلیون و 584 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با کاهش 218 هزار تومانی به 25 میلیون و 583 هزار تومان رسید.

ارزش سهام عدالت، امروز یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱/جدول

شاخص کل امروز یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ جامه سرخ پوشید.

به گزارش نبض بازار، سهام عدالت امروز تحت تاثیر سقوط ۱۷ هزار واحدی بورس ۰.۹ درصد افت ارزش داشت.

گفته می‌شود:شاخص کل بازار بورس امروز امروز تحت تاثیر دستورالعمل شورای رقابت قرار گرفت و قرمز پوش شد و ۱۷ هزار واحد افت کرد و در کانال یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۱.۱ درصد افت کرد.

شاخص هم وزن نیز ۷ هزار واحد ریزش کرد و در کانال ۴۸۰ هزار و ۲۵۶ واحدی افت کرد.

نماد‌های میدکو، شپنا، شبندر، شتران و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند. در مقابل نماد‌های شفن، برکت، وسینا و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

سهام عدالت3

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۲۲۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰۶ هزار و ۹۷ تومان معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۹۳۳ تومان رسیده است.

سهام عدالت سبدی از سهام است که از شرکت های دولتی تشکیل شده و برای کم کردن سهم دولت در بنگاه های بزرگ اقتصادی و توزیع ثروت بین اقشار کم برخوردار جامعه ایجاد شد.

چند نفر تا پایان سال سهام عدالت می‌گیرند؟

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان سال جاری خبر داد.

وزیر اقتصاد از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان سال جاری خبر داد.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، درباره سرانجام اختصاص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طبق قانون بودجه 1401، اظهار داشت: میزان سهام عدالت تخصیصی به این افراد در دولت مورد تصویب قرار گرفت و به هیات تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال شد؛ در آن هیات دو ایراد به این مصوبه گرفته شد.

وی افزود: این ایراد در هفته‌های آینده در جلسات دولت مرتفع می‌شود و فرایند تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: تمامی این افراد تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حدود 16 میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه 1401 و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود 3.5 میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال 1401 قرار دارند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مهرماه در این‌باره گفته بود طبق مصوبه دولت در فاز نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، سهام عدالت واگذار خواهد شد./منبع: تسنیم

سهام عدالت

 چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟

افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳.۵ میلیون نفرند که در اولویت تخصیص سهام عدالت تا پایان امسال قرار دارند.

به گزارش بازار، جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی جامعه کارگران می‌شوند، در کل تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد. گروه اول، در بازه زمانی توزیع سهام عدالت بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ مشمول دریافت سهام عدالت بودند، اما موفق به ثبت نام نهایی نشدند. گروه دوم هم افرادی هستند که توسط وزارت کار به عنوان شش دهک پایین درآمدی جامعه شناخته شده و سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

حال سوالی مطرح می‌شود که آیا منظور از جاماندگان افرادی هستند که سهام عدالت دریافت نکردند یا افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی جامعه کارگران هستند؟

در این رابطه راضیه ذوالنوریان مدیر کل دفتر امور سهام عدالت گفت‌: با توجه به قانون بودجه امسال و بند الف تبصره دو، وزارت اقتصاد و دارایی مکلف است از محل مانده سهام دولت در شرکت‌های دولتی و بنگاه‌های واگذار نشده به افراد فاقد سهام عدالت که شامل افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و سایر افراد می‌شود سهام عدالت دهد.

وی ادامه داد: به عبارتی براساس قانون اصل ۴۴، اولویتی در تخصیص سهام عدالت وجود دارد، به این صورت که اول افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و سپس ما بقی افراد سهام عدالت دریافت می‌کنند، بنابراین جامعه ما تمامی افراد بین دهک یک تا شش درآمدی کشور است که فاقد سهام عدالتند.

همچنین رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز چندین ماه پیش اعلام کرده بود که طبق مصوبه دولت در فاز نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سهام عدالت ندارند، سهام عدالت واگذار خواهد شد.

البته طبق گفته وزیر اقتصاد میزان سهام عدالت تخصیصی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ به هیئت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال شد که در آن هیئت دو ایراد به این مصوبه گرفته شد و بعد از بر طرف شدن این ایرادات در جلسات آینده دولت فرآیند تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

همچنین وزیر اقتصاد اعلام کرد که افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳.۵ میلیون نفرند که در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.