کد خبر : 33812 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه 12بهمن

افزایش شوکه کننده قیمت سکه در بازار آخر هفته | قیمت سکه و طلا-قیمت دلار امروز ۱۲ بهمن |‌ قیمت سکه رفت روی کانال ۲۴ میلیون

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

افزایش شوکه کننده قیمت سکه در بازار آخر هفته | قیمت سکه و طلا-قیمت دلار امروز ۱۲ بهمن |‌ قیمت سکه رفت روی کانال ۲۴ میلیون

امروز قیمت سکه 12 بهمن 1401 افزایش داشت. هم‌اکنون در بازار آزادقیمت سکهچنداست؟ امروز قیمت‌ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.احتمال نزول معنی‌دار در قیمت سکهوجود نخواهد داشت. آخرین قیمت سکه و طلا امروز 12 بهمن  1401 را در خبر آزاد بخوانید .

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 101 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 22 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 24 میلیون و 250 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 9 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 9 میلیون و 115 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1924 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌ها در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار 43 هزار و 187 تومان و قیمت یورو 46 هزار و 908 تومان اعلام شده است؛ بنا به دستور بانک مرکزی از 4 بهمن دلار و یورو توافقی از معاملات بازار متشکل حذف شده است.

بروز رسانی: چهار ‌شنبه 12 بهمن 11:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

دلار

43 هزار و 187

یورو

46 هزار و 908

بروز رسانی: چهار ‌شنبه 12 بهمن 11:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهار آزادی

22 میلیون و 800 هزار

قیمت سکه بهار آزادی (طرح جدید)

24 میلیون و 250 هزار

قیمت نیم سکه بهار آزادی

14 میلیون و 300 هزار

قیمت ربع سکه بهار آزادی

9 میلیون و 200 هزار

قیمت سکه گرمی

4 میلیون و 800 هزار

بروز رسانی: چهار ‌شنبه 12 بهمن 11:50

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 101 هزار

مثقال طلا

9 میلیون و 115 هزار

انس طلا(دلار)

1924

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه 12 بهمن 1401 / سرپیچی سکه امامی از کاهش قیمت بازار

دیروز بازار فلز زرد با سیگنال آمریکایی و کاهش قیمت دلار نزولی بود اما قیمت سکه امامی از بازار تبعیت نکرد و افزایش قیمت داشت. آیا سکه‌بازان بار دیگر نقره‌داغ می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز روند قیمت طلا و سکه دیروز متاثر از اظهارات رابرت مالی نماینده امور آمریکا در ایران کاهش داشت. این روند کاهشی ابتدا در بازار دلار خود را نشان داد و متعاقب آن قیمت در بازار فلز زرد نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

در روزهای گذشته معامله‌گران بازار، افزایش انتظارات تورمی و بالا گرفتن احتمال تنش‌های ایران و اسرائیل را عامل روند صعودی قیمت طلا و سکه و رشد قیمت‌ها در بازار می‌دانستند اما در ساعات پایانی دیروز سیگنالی قوی از سوی آمریکا به بازار ایران مخابره شد. اینکه آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست و تمایلی به اعلام مرده یا زنده بودن برجام ندارد.

تاثیر موقتی سیگنال‌ آمریکایی

این اظهارت، امروز تاثیر خود را در قیمت طلا و سکه نشان داد. هر چند برخی معامله‌گران تاثیر سیگنال‌های مذکور را موقتی می‌دانند و معتقدند افرادی که در روزهای گذشته اقدام به خرید کرده‌اند به همین آسانی در موقعیت فروش قرار نمی‌گیرند.

آنها عنوان می‌کنند تغییر این رویه، افت محسوس قیمت دلار و خروج از محدوده ۴۰ هزار تومانی برای این اسکناس آمریکایی را نیاز دارد. دشوار است بدون افت قیمتی دلار، سکه‌بازان جسارت به خرج بدهند و در موقعیت فروش قرار بگیرند.

سفر وزیر خارجه قطر که از سوی کارشناسان بازار به میانجی‌گری در امور ایران و اسرائیل تعبیر شد را نیز نباید در روند امروز قیمت طلا و سکه نادیده گرفت.

انس جهانی طلا نیز به عنوان یکی از دو فاکتور تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه، امروز کاهشی نزدیک به ۱۴ دلار داشت و قیمت به ۱.۹۰۶.۸۶ دلار رسیده است.

در روزهای گذشته فعالان بازار به شکست محدوده دو هزار دلاری طلای جهانی خوشبین بودند و باید دید این روند نزولی در روزهای آینده بر بازار داخلی چه تاثیری خواهد گذاشت.

فقط قیمت سکه امامی گران شد

امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی نوسان زیادی داشت. قیمت سکه در ابتدای روز روند کاهشی داشت و تا بعد از ظهر نیز این روند ادامه داشت؛ اما در لحظه نگارش این گزارش افزایشی قیمتی در حدود ۵۰ هزار تومانی دارد و با قیمت ۲۴ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان در حال معامله است.

سکه بهار آزادی امروز کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و به قیمت ۲۲ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید و ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت با نرخ ۹ میلیون و ۱۵۰ تومان در بازار معامله شد. سکه گرمی بدون تغییر با قیمت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا نیز امروز روند کاهشی به خود گرفت. امروز هر مثقال طلا با نزدیک به ۱۸۱ هزار تومان کاهش قیمت از کانال ۹ میلیون تومانی خارج شد و یک کانال عقب نشست. این مقدار طلا ۸ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان در بازار معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲ میلیون و ۷۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای دست دوم به قیمت ۲ میلیون و ۴۳ هزار تومان رسید.جدول قیمت و حباب سکه 12 بهمن

بازار غیرقابل پیش بینی فلز زرد-قیمت سکه

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: «قیمت طلا و سکه در ایران، غیر قابل پیش‌بینی شده و عموما به نوسانات دلاری وابسته است.»

او توضیح داد:«به نظر می‌رسد اختلاف میان قیمت واقعی دلار و قیمت کنونی آن، ناشی از نرخ تسعیر ارز برای واردات کالاهایی مانند کالاهای لوکس، لوازم الکترونیک و … است. واردات این کالاها با دلار کنترل‌شده، نشان می‌دهد که قیمت دلار در بازار غیرمتشکل یا سامانه نیما، نرخ واقعی نیست.»

این کارشناس بازارهای مالی افزود: «حبابی که در سکه مشاهده می‌شود، انتظارات تورمی و نرخ پیش‌بینی شده دلاری است که براساس آن، قیمت سکه را ارزیابی می‌کنند.»

آقابزرگی ادامه داد: «بر اساس آمارهای بین‌المللی، تغییرات چندانی در قیمت جهانی طلا تاپایان سال ۲۰۲۲ میلادی وجود نداشت. اما با توجه به این که قیمت طلا و سکه در کشور متاثر از نرخ دلار است و قیمت طلای آب شده یا سکه، با افزایش همراه خواهد بود.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.