کد خبر : 32697 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه 20دی

قیمت سکه ریخت | قیمت سکه و قیمت دلار ۱۴۰۱/۱۰/۲۰

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۸۷۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

قیمت سکه ریخت | قیمت سکه و قیمت دلار ۱۴۰۱/۱۰/۲۰

قیمت سکه امروز سه شنبه 20 دی۱۴۰۱قیمت خرید و فروش دلار و سکه اعلام شد. هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 876 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 19 میلیون و 900 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 20 میلیون  و 900 هزار تومان است.در بازار سبزه‌میدان،  قیمت سکهنیم‌بهار آزادی 12 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 8 میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد .آخرین اخبار از قیمت سکه و طلا را در خبر آزاد دنبال کنید.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۸۷۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 876 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 19 میلیون و 900 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 20 میلیون  و 900 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 12 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 8 میلیون و 400 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد .

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 8 میلیون و 130 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1871 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار توافقی 38 هزار و 980 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل 43 هزار و 220 تومان اعلام شده است.

بروز رسانی: ‌سه‌شنبه 20 دی 11:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (توافقی)

38  هزار و 980

قیمت یورو (توافقی)

43  هزار و 220

بروز رسانی: ‌سه‌شنبه 20 دی 11:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  19  میلیون و 900 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

20  میلیون و 900  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

12 میلیون و 200 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

8  میلیون و 400 هزار

قیمت سکه گرمی

4 میلیون و 700 هزار

بروز رسانی: ‌سه‌شنبه 20 دی 11:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 876 هزار

مثقال طلا

8 میلیون و 130 هزار

انس طلا(دلار)

1871

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه 20 دی 1401 / سکه از دلار پیروی کرد

روز گذشته قیمت در بازار فلز زرد پرنوسان بود. با وجود افزایش قیمت طلای جهانی اما کاهش محدود قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را بر مدار کاهش قرار داد. هر چند نیم سکه و سکه گرمی تغییر قیمتی نداشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز قیمت طلا و سکه در بازار معاملات روند پرنوسانی داشت. در نخستین ساعات معاملاتی دیروز ۱۹ دی ماه، سکه با روند صعودی آغاز به کار کرد و این روند تا میانه روز نیز ادامه داشت.

هر چند افزایش قیمت در بازار فلز زرد محدود بود اما به نظر می‌رسید افزایش انس جهانی طلا از روند حمایت می‌کند و کاهش محدود قیمت دلار در نزول قیمت طلا و سکه اثر ندارد. اما در لحظه نگارش این گزارش، قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشت و حباب سکه نیز نزولی بود.

انس جهانی طلا در نخستین روز معاملاتی بازارهای جهانی با روند صعودی همراه شد و اکنون با قیمت ۱.۸۷۵.۰۳ دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته جاری روند افزایشی داشت و این صعود به گونه‌ای بود که قیمت سکه امامی از محدوده ۱۹ میلیون تومانی به ۲۱ میلیون تومانی رسید.

برخی فعالان بازار معتقدند عامل اصلی رشد سکه در روزهای گذشته، افزایش بهای دلار در بازار داخلی بود؛ رشد اسکناس آمریکایی موجب شد برخی از افراد نسبت به حفظ ارزش پول خود حساس شوند و وارد بازار کم‌ریسک‌تر سکه امامی شوند.

تا پیش از این فعالان بازار به دلیل  برخوردهای بازار ارز تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه داشتند و کاهش عرضه سکه نیز عاملی برای گرانی آن در بازار و افزایش حباب سکه بود.

روز گذشته ارزش فلز گرانبهای داخلی بالای محدوده ۲۱ میلیون تومانی قرار داشت. برخی تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که ارزش ذاتی سکه بالای محدوده ۲۰ میلیون تومانی بماند سکه به سوی کانال بالاتر خواهد شتافت.

در این میان، اگر رشد دلار متوقف شود، سکه امامی به سرعت در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

ثبات قیمت نیم‌سکه و سکه گرمی

دیروز ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی با نوسان زیادی همراه بود و در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، به قیمت ۲۰ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان رسید.

سکه بهار نیز نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در حال معامله است.

نیم سکه برخلاف سایر روزها بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در حال معامله است.

ربع سکه امروز ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی نیز تغییری نداشت و همچنان با نرخ ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در حال معامله است.

حباب سکه امروز روند نامتوازنی در میان قطعات سکه دارد. در لحظه نگارش این گزارش حباب سکه امامی، بهار و ربع کاهشی بوده و نیم و ربع سکه اندکی گران شدند.

بیشترین سهم نیز مربوط به حباب ربع سکه با بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش بوده است.

جدول قیمت و حباب سکه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱

هر مثقال طلا دیروز نیز مانند دیروز روند کاهشی داشت اما این روند نتوانست این مقدار طلا را از محدوده ۸ میلیون تومانی خارج کند. در حال حاضر هر مثقال طلا با کاهش ۱۲۰ هزار تومانی قیمت با نرخ ۸ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت هر گرم طلا دیروز ۲۸ هزار تومان کاهش داشت و به قیمت یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم اکنون یک میلیون و ۸۴۴ هزار تومان است و اختلاف قیمتی معادل ۲۶ هزار تومان با طلای نو دارد.

طلای جهانی کاهشی نیست در همین راستا محمد کشتی‌آرا کارشناس طلا و جواهر درباره روند قیمت طلا و سکه طی روزهای آینده به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی روند طلا افزایشی بوده. انس جهانی طلا در نیمه بالای ۱۸۰۰ دلاری قرار دارد و دلار هم افزایش داشت .نرخ صعودی قیمت ارز نیز باعث شد قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

او افزود: با توجه به شرایط و شاخص‌های اقتصادی کشور باعث شد قیمت ارز بالا برود. ولی مجددا از روزی که قیمت ارز افزایش پیدا کرد دخالت بانک مرکزی و مدیریت بانک مرکزی باعث شد که ارز به بازار تزریق شود و شرایط سخت برای خرید و فروش ارز در صرافی های مجاز ایجاد کردند باعث شد قیمت‌ها شکسته شود .

این کارشناس طلا و جواهر پیش بینی کرد: روند جهانی طلا در روزهای پیش رو به نظر کاهشی نمی‌آید و علت هم این است که بازارهای نفتی دستخوش تغییراتی است ، نرخ تورم جهانی  رو به افزایش است و بالا رفتن تورم در جهان و کاهش ارزش دلار باعث خواهد شد که قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کند.

او گفت: ابتدای سال ۲۰۲۲ در اوایل سال قیمت انس جهانی در محدود دو هزار دلار و ۱۹۰۰ دلار بود و به مرور شرایط بهتر و با کاهش همراه شد، اما این روزها  به نظر می‌آید با توجه به معادلات نفتی و بالا رفتن ارزش سهام در بازارهای جهانی کاهشی نخواهد بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.