کد خبر : 33067 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت سود

فوری؛ خبر مهم برای ایرانی ها | مرحله دوم ثبت نام جاماندگان سهام عدالت چه زمانی اجرایی می شود؟

سخنگوی کانون سهام دامداران عدالت در پاسخ به این سوال که مرحله دوم ثبت نام جاماندگان سهام عدالت بالاخره چه زمانی اجرایی می شود، گفت: به دلیل پیچیدگی های کار، اعلام زمان دقیق برای آن وجود ندارد.

فوری؛ خبر مهم برای ایرانی ها | مرحله دوم ثبت نام جاماندگان سهام عدالت چه زمانی اجرایی می شود؟

قرار است به هر کدام از این دسته از سهام داران حدود ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت داده ‌شود که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و این افراد تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام عدالتخود را بفروشند چون سهامداران کنونی سهام عدالتکه از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

ارزش این برگه‌ها در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان سهام بود که بعد به یک‌میلیون تومان افزایش یافت.  برای گروه‌های کم‌درآمد که جاماندگان سهام عدالت هستند قرار است سهام عدالت 10 میلیونی داده شود ، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شود و نیمی دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردد.

سخنگوی کانون سهام دامداران عدالت در پاسخ به این سوال که مرحله دوم ثبت نام جاماندگان سهام عدالت بالاخره چه زمانی اجرایی می شود، گفت: به دلیل پیچیدگی های کار، اعلام زمان دقیق برای آن وجود ندارد.

اکبر حیدری سخنگوی کانون سهام دامداران عدالت گفت: آمار ۲۰ میلیونی از جاماندگان که الان گفته می شود، اشاره ضمنی شده و این آمار دقیق نیست و برآوردی است. به هر حال در اینکه افرادی بودند که مشمول سهام عدالت بودند اما در فرایند شناسایی جاماندند شکی نیست اما آمار نهایی باید توسط دستگاه های مسئول اعلام شود.

وی در پاسخ به این سوال که مرحله دوم ثبت نام جاماندگان سهام عدالت بالاخره چه زمانی اجرایی می شود، گفت: به دلیل پیچیدگی های کار، اعلام زمان دقیق برای آن وجود ندارد./همشهری آنلاین

4784821

واریز سود سهام عدالت

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ اطلاعات مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت و مبلغ آن را در ادامه بخوانید.

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، هنوز تکلیف جاماندگان مشخص نشده است و زمان واگذاری سهام عدالت به این افراد نیز هر روز تغییر می کند.

دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام کرد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد، اما دولت سیزدهم به دنبال اعطای این سهام به جاماندگان است. افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جزو اولویت دریافت این سهام هستند.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در این زمینه می‌گوید: در بودجه سال ۱۴۰۱ به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می‌شود.

وی ادامه داد: آمار ۳.۵ میلیون نفری اعلام شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد، در نهایت باید با اطلاعات نهایی دارندگان سهام عدالت انطباق داده شود چون بازهم ممکن است عده ای را هم که نهادهای حمایتی اعلام کرده‌اند در تطابق با اطلاعات موجود مشخص شود، سهام عدالت دریافت کرده‌اند ولی اطلاع نداشته‌اند. لذا عدد نهایی فعلا مشخص نیست.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت تاکید کرد: قرار است به هر کدام از این دسته از سهام داران حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده ‌شود که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و این افراد تا ۱۰ سال نمی ‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهامداران کنونی که از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

سهام عدالت

جاماندگان سود سهام عدالت

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۶ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان، ۷ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان، ۸ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان.

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۶۰ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال ۹۹ برای چهار نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت ۹ میلیون و ۳۳۳ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۲۲۷ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۱۳۹ هزار تومانی و ۲۲ میلیون و ۸۱۹ هزار تومانی روبرو شده است.

اعلام زمان دریافت مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در پاسخ به این سوال که آیا جامعه آماری ۲۰ میلیون تومانی که گفته شد، واقعی بود، گفت: در سال ۸۷ مصوبه ای درباره سهام عدالت اجرایی می شود که آن هم مستند به ابلاغیه ۸ ماده ای مقام معظم رهبری بوده است. بر اساس آن قرار شد که شش دهک پایین درآمدی جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند. در بررسی های بعدی مشخص می شود تعدادی از مردم که جزو دهک های پایین درآمدی جامعه بودند به دلیل اینکه در آن زمان سامانه های آماری به روز نبود و آنالوگ بود از فرآیند شناسایی و تخصیص عام جا ماندند. اساسا جاماندگان سهام عدالت هم این عده نبودند، نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بودند که در شناسایی، واجد شرایط دریافت سهام عدالت شده بودند، دعوتنامه سهام به نامشان صادر شده بود، تکالیف قانونی شان را هم انجام داده بودند، اوراق سهام در اختیارشان بود اما در سال ۹۵ وقتی پایان سهام عدالت اعلام شد در سامانه اعلامی سامانه خصوصی سازی اطلاعاتشان موجود نبود.

وی ادامه داد: این نقص ناشی از دقت در مغایرت گیری اطلاعات ثبت شده در تعاونی ها و اطلاعات نزد سازمان خصوصی سازی بود. در ابتدا حقوق این تعداد احساس شد تضییع شده و به عنوان جاماندگان سهام عدالت مطرح شدند. در ادامه بررسی ها مشخص شد که ازشش دهک پایین جامعه کسان دیگری هم هستند که مشمول دریافت سهام عدالت بودند ولی شناسایی نشدند.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت عنوان کرد: در گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون اقتصادی، به آمار ۲۰ میلیونی از جاماندگان که الان گفته می شود، اشاره ضمنی شده است و این آمار دقیقی نیست و برآوردی است. به هر حال در اینکه افرادی بودند که مشمول سهام عدالت بودند اما در فرایند شناسایی جاماندند شکی نیست اما آمار نهایی باید توسط دستگاه های مسئول اعلام شود.

وی با اشاره قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: در بودجه امسال به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که الان تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می شود. مجلس هم در قانون تاکید کرد که با اولویت مشمولان نهادهای حمایتی که سهام عدالت دریافت نکردند، اجرای طرح سهام عدالت برای جاماندگان کلید بخورد. این آمار قطعی است و اطلاعات آنهم استخراج شده است و توسط این دو نهاد هم به سازمان خصوصی سازی اعلام شده است.

حیدری در توضیح صحت و سقم عدد ۳ و نیم میلیون نفری جامعه آماری تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، گفت: این عدد آمار اعلام شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد است اما در نهایت باید با اطلاعات نهایی دارندگان سهام عدالت انطباق داده شود چون بازهم ممکن است عده ای را هم که نهادهای حمایتی اعلام کرده اند در تطابق با اطلاعات موجود مشخص شود، سهام عدالت دریافت کرده اند ولی اطلاع نداشته اند. لذا عدد نهایی فعلا مشخص نیست.

قرار است به هر کدام از این دسته از سهام داران حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده ‌شود که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و این افراد تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهامداران کنونی که از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.