کد خبر : 32338 / /
/

سهام|سهام عدالت| سهامداران

فوری: واریزی جدید رئیسی بحساب سهام عدالتی ها | جاماندگان سهام عدالت هم حساب خود را چک کنند

به گفته سخنگوی کانون سهامداران عدالت، هیچ گاه در رابطه با تخصیص سهام عدالت چه در گذشته و چه حال ثبت نام عمومی و اینترنتی وجود نداشته است.

فوری: واریزی جدید رئیسی بحساب سهام عدالتی ها | جاماندگان سهام عدالت هم حساب خود را چک کنند

جزئیات جدید سود سهام عدالترا بخوانید. خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت در راه است سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالتمی توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند

سهام عدالت

۱۳ آذر طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، جزییات واگذاری این سهام اعلام شد.

طبق تصویب نامه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری، نسبت به واگذاری مستقیم سهام عدالت اقدام کند.

 

پیش از این نیز اعلام شده بود مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سهام عدالت

خانم ذوالنوریان مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در رابطه با مشمولان دریافت سهام عدالت مطرح کرد: در ارتباط با کسانی که جا مانده سهام عدالت هستند، به استناد مصوبه‌ای که هیات دولت تصویب کرد، شرایط برای ما فراهم شد که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور، سه دهک اول درآمدی جامعه و ایثارگران هستند، سهام دار سهام عدالت شوند.

سهام عدالتی که واگذاری آن به افراد در دولت قبل هم مطرح شد، اما به سرانجام نرسید و حالا با تصویب جزییات واگذاری سهام توسط هیات وزیران گویا در دولت سیزدهم در حال نزدیک شدن به مرحله عملیاتی است، اما این سهام قرار است در چه زمانی به سهامداران اختصاص پیدا کند؟

آقای شهبازی نماینده مجلس در خصوص واگذاری سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اعطای سهام عدالت علاوه بر این که خواست مردم است یکی از خواسته‌های مهم خود دولت نیز محسوب می‌شود حالا که جزییات واگذاری این سهام مصوب شده است باید دولت هرچه زودتر به آن عمل و سهام را به افراد واگذار کند و هیچ مانعی برای واگذاری آن تا پایان سال وجود ندارد.

اعطای سهامی که رئیس سازمان خصوصی سازی در رابطه با زمان واگذاری آن به مردم بیان کرد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده و بنابراین فرآیند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده است.

همین که خبر اعطای سهام عدالت به جاماندگان به شکل رسمی مخابره شد سوالات زیادی برای افراد در خصوص شرایط و چگونگی دریافت این سهام ایجاد شد. بر همین اساس آقای اکبر حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ گاه در رابطه با تخصیص سهام عدالت چه در گذشته و چه حال ثبت نام عمومی و اینترنتی وجود نداشته است و شناسایی مشمولان بر اساس دهک های درآمدی و از طریق دستگاه های مربوط و مجموعه های مشخص انجام می شود.

اما هستند سودجویانی که از کوچک‌ترین فرصت برای کسب منفعت خود استفاده می‌کنند و اگر افراد اطلاعات و دانش کافی نداشته باشند به سادگی در دام این فرصت طلبان گرفتار می‌شوند. در خصوص برخی از اقدامات در این زمینه چند روز پیش مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف اسدآباد از ثبت نام دروغین برخی واحد‌های کافی‌نت برای سهام عدالت خبر داد.

سهام عدالت

ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

همچنین اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهام عدالت، در خصوص جاماندگان سهام عدالت، گفت: مجلس قانونی را برای جاماندگان از سهام عدالت تصویب و دولت در مرحله اول مقرر کرده مددجویان نهاد‌های حمایتی بدون نیاز به ثبت‌نام از طریق سامانه ارتباطی که بین کمیته امداد و سازمان بهزیستی برقرار شده، اطلاعات را به سازمان خصوصی سازی ارسال کنند تا سهام عدالت به این افراد تخصیص یابد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مرجعی و مکانی برای ثبت‌نام یا پیش ثبت‌نام سهام عدالت حضوری و سیستمی وجود ندارد، افزود: در مراحل قبلی سهام عدالت هم ثبت‌نام نداشتیم، شناسایی توسط سیستم و دستگاه‌های مسوُول صورت می‌گرفت و در مرحله نهایی بعد از ارسال دعوت نامه افراد برای ثبت نهایی به مکان مشخص شده مراجعه می‌کردند.

به گفته وی برای جاماندگان از سهام عدالت به جز نهاد‌های حمایتی برنامه دیگری نخواهد بود و قطعا سال آینده مراحل جدید اجرایی شده و اقشار دیگر نیز به سهام داران اضافه می‌شوند، این اقدام پس از تصویب قانون از سوی مجلس، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حیدری در خصوص ارسال پیامک، گفت: هر گونه پیامک مبنی بر ثبت نام جاماندگان سهام عدالت و امثال آن، به خصوص پیامک‌هایی که حاوی لینک هستند، کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از دفاتر خدمات اینترینی هم متاسفانه به اسم ثبت‌نام سهام عدالت، ثبت نام سجام انجام می‌دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی‌شود، افزود: ثبت‌نام سهام عدالت نداریم، تخصیص سهام عدالت به هر کدام از اقشار جامعه قطعا از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مقام مسوُول با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی هستند و سود واریزی این مرحله ۶۰۰ هزارتومان است، گفت: افرادی که مشمول نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند دارای برگه سهام عدالت یک میلیون تومان است که سود واریزی ۱میلیون ۱۲۸هزار تومان بوده است./ایبِنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.