کد خبر : 32251 / /
/

خبر جدید از تعطیلی مدارس | شیوع پیک جدید کرونا مدارس ایران را تا آخر سال تعطیل کرد؟

شیوع پیک هشتم در ایران، با سویه های جدیدی همراه شده که یکی از آنها، XBB است.

خبر جدید از تعطیلی مدارس | شیوع پیک جدید کرونا مدارس ایران را تا آخر سال تعطیل کرد؟

با شیوع پیک هشتم کرونا در کشور ترس به دل مردم عزیز راه افتاده است. یکی از راهکار هایی که برای سالم نگه داشتن فرزندان و خانواده در مقابل بیماری کرونا همیشه پیشنهاد شده است قرنطینه و تعطیلی مدارس می باشد. تعطیلی مدارس برای کودکان و خانواده هایشان یکی از منطقی ترین راه کار ها می باشد تا خیال خانواده ها راحت بماند. تعطیلی مدارس هنوز در دستور کار دولت قرار نگرفته است و خبر قطعی راجب آن منتشر نشده است ولی مردم کماکان منتظر راه کار های دولت برای مقابله با این بیماری منحوس هستند.

آخرین اخبار کرونا و تعطیلی مدارس را در این خبر بخوانید.

به تازگی جهش‌های جدیدی از ویروس کرونا در کشور چین دیده شده است که خبر از شناسایی یک جهش ژنتیکی جدید و شکل گیری سویه‌ای به نام XBB می‌دهد.

شواهد اولیه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد در مقایسه با سایر زیر شاخه‌های اومیکرون، خطر عفونت این سویه جدید بیشتر است.

موارد عفونت مجدد در درجه اول محدود به کسانی بود که عفونت اولیه در دوره قبل از اومیکرون داشتند.

در همین حال، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه سه سویه جدید کرونا به نام‌های BQ1 و XBB و BA2 در بیماران اخیر مشاهده شده است، گفت: تعداد سویه های جدید کرونا در کشور به سه سویه BQ1 و XBB و BA2 افزایش یافته است.

علائم سویه جدید

علائم سویه XBB تفاوتی با گونه‌های قبلی ندارد. در برخی موارد اسهال و استفراغ، اختلال در حس بویایی و چشایی، خس خس و سنگینی سینه، احساس درد در ناحیه چشم و یا سردرد، بدن درد و گرفتگی عضلات

تنگی نفس، احساس کلافگی و تب و لرز همراه است.

توصیه‌های کمیته علمی کرونا برای مقابله با موج هشتم

جماعتی گفت: بر این اساس کمیته علمی توصیه می‌کند که یکسری تمهیدات رعایت شوند؛ به طوری که مردم حتما در مجامع شلوغ و مسقف از ماسک استفاده کنند و اقدامات بهداشتی مانند فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، ضدعفونی کردن دست‌ها و ... را مانند گذشته انجام دهند. شاید درباره استفاده از ماسک در فضاهای باز، آنقدر تاکید نیست، اما درباره جاهایی مانند مترو، اتوبوس، فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و جاهای مسقف، توصیه به استفاده از ماسک است.

کرونایی‌ها چند روز در قرنطینه بمانند؟

وی با بیان اینکه بنابراین توصیه بر این است که افراد های‌ریسک و افراد با سن بالا، حتما یک دُز اضافه واکسن ضدکرونا را تزریق کنند، درباره مدت زمانی که نیاز است مبتلایان به زیرسویه‌های جدید کرونا در قرنطینه بمانند، گفت: افرادی که به بیماری مبتلا می‌شوند، اگر علائم‌شان خفیف است و علائم مختصر بیماری را دارند، خود را قرنطینه کنند. البته در زیرسویه‌های جدید ممکن است مقداری مسایل گوارشی بیشتر دیده شود، اما تغییر جدی در علائم نسبت به زیرسویه‌های پیشین مشاهده نمی‌کنیم و به نظر می‌رسد که همان علائم باشند، اما اگر کسی مبتلا شد و علائم خفیف داشت، توصیه بر این است که حداقل پنج روز در منزل استراحت و خود را در خانه قرنطینه کند و بعد از بهبودی علائم بالینی به سرکار یا تحصیل مراجعه کند. برای افرادی که علائم شدیدتر دارند، ‌توصیه بر قرنطینه به مدت یک هفته تا ۱۰ روز است و اگر بیمار به بستری در بیمارستان نیاز داشته باشد، ‌ براساس تجویز پزشک متخصص رفتار می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.