کد خبر : 32046 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان و بازنشستگان | افزایش حقوق کارمندان

خبر داغ اول هفته ای برای کارمندان | رقم افزایش حقوق کارمندان در سال آینده چقدر شد ؟ | حق اولاد چقدر می شود ؟

بر اساس ارقام پیشنهادی لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، حق عائله مندی و حق اولاد هم در حکم حقوق کارمندان دولت به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

خبر داغ اول هفته ای برای کارمندان | رقم افزایش حقوق کارمندان در سال آینده چقدر شد ؟ | حق اولاد چقدر می شود ؟

درخصوص افزایش حقوق کارمندان در سال آینده از جمله خبرهایی که درخصوص لایحه بودجه به اطلاع رسیده موافقت هیات وزیران با رشد ۲۰ درصد میانگین حقوق کارمنداندولت در سال ۱۴۰۲ است.سال آینده حقوق کارمندان به یک مدل افزایش نخواهد یافت. دولت مشغول بررسی مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است. جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید

خبر‌های دریافتی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ که اواسط هفته قبل به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، حاکی است، دولت رشد ۲۰ درصدی ضریب حقوق در حکم کارگزینی کارکنان را در نظر گرفته است.

البته منابع این رشد حقوق‌ها در قسمت منابع بودجه به صورت مشخص لحاظ شده تا با کسری بودجه، فشار‌های تورمی از این ناحیه به مردم وارد نشود.

بر اساس این گزارش، سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده ۷ میلیون تومان در ماه و ۸۴ میلیون تومان در سال پیشنهاد شده است.

این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ سقف معافیت مالیاتی حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه بوده است. همچنین بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد شده حق عائله مندی و حق اولاد هم به ترتیب ۵۰ و۱۰۰ درصد افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: انتظار داریم با توجه به نظر نهایی شورای نگهبان درباره لایحه ترمیم حقوق، از ماه آینده افزایش حقوق برای کارمندان و بازنشستگان لحاظ شود.

محمد حسن آصفری درباره آخرین وضعیت لایحه ترمیم حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، بیان کرد: برای افزایش حقوق بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است که حداکثر تا ۲ میلیون تومان قابل افزایش است، به عبارتی دیگر حداقل افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق آنها ۲ میلیون تومان است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین برای کارمندان دولت نیز حداقل افزایش حقوق ۱ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و حق اولاد در افزایش حقوق ها بالغ بر صد درصد افزایش یافته است، به ازای همسر نیز مجددا افزایش ۵۰ درصدی لحاظ خواهد شد، ۳ هزار امتیاز نیز برای کارکنان دولت لحاظ خواهد شد که باید آئین نامه آن ابلاغ شود. نهایتا ۲/۵ الی ۳ میلیون تومان افزایش حقوق برای کارمندان دولت اعمال خواهد شد.

یک عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس درباره اینکه آیا افزایش حقوق کارمندان دولت شامل سایر مزایا همچون اضافه‌کار خواهد شد؟ گفت: در حکم کارگزینی برای محاسبه اضافه‌کار فرمول مشخصی وجود دارد. این فرمول بدین‌گونه است که جمع سه آیتم حق شغل و حق شاغل و فوق‌العاده مدیریت، تقسیم بر 176 می‌شود و عدد به دست آمده به‌عنوان یک ساعت اضافه‌کار محاسبه می‌شود. کارمند دولت تا سقف 175 ساعت در ماه می‌تواند اضافه‌کار داشته باشد که محاسبه آن بر اساس این فرمول است.

احسان ارکانی ادامه داد: در قانون مربوط به افزایش حقوق‌ها، 3000 امتیاز در احکام کارگزینی و قراردادهای کارکنان در قالب ترمیم حقوق مصوب شد که برای آن هم مقرر شده در ردیف جداگانه‌ای در حکم کارگزینی به نام ترمیم حقوق اضافه شود. لذا با توجه به اینکه این موضوع در هیچ کدام از سه آیتم مربوط به محاسبه اضافه‌کار یعنی حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده مدیریت نیامده است، این قانون شامل اضافه‌کار نخواهد شد و صرفا یک میلیون تومان در حکم کارگزینی قید می‌شود./تسنیم

حقوق کارمندان

افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده ۷میلیون تومان پیشنهاد شد.

 اخبار دریافتی تسنیم از لایحه بودجه 1402 نشان می‌دهد دولت برای سال آینده کف حقوق کارمندان را 7 میلیون تومان در نظر گرفته است،

این درحالی است که در بودجه 1401 حداقل حقوق کارمندان دولت حدود 5 میلیون تومان بوده است. در سال 1401 ابتدا متوسط افزایش حقوق 10درصدی در بودجه گنجانده شد اما در نیمه دوم سال دولت با افزایش مجدد 10درصدی حقوق‌ها موافقت کرد و تحت لایحه‌ای جدید اصلاحات در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال شد.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه دولت، برای افزایش حقوق کارکنان متوسط افزایش 20درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با ابراز اینکه "در بودجه 1402 شاهد افزایش حقوق 20درصدی کارمندان هستیم"، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش لحاظ شده است، همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود./تسنیم

حقوق کارمندان

 حق اولاد حقوق کارمندان2 برابر می‌شود

بر اساس ارقام پیشنهادی لایحه بودجه ۱۴۰۲، سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال آینده ۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده و حق عائله مندی و حق اولاد هم در حکم حقوق کارمندان دولت به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خبرهای دریافتی تسنیم از لایحه بودجه 1402 که اواسط هفته قبل به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، حاکی است، دولت رشد 20 درصدی ضریب حقوق در حکم کارگزینی کارکنان را در نظر گرفته است. البته منابع این رشد حقوق ها در قسمت منابع بودجه به صورت مشخص لحاظ شده تا با کسری بودجه، فشارهای تورمی از این ناحیه به مردم وارد نشود.

بر اساس این گزارش، سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده 7 میلیون تومان در ماه و 84 میلیون تومان در سال پیشنهاد شده است.

این در حالی است که در سال 1401 سقف معافیت مالیاتی حقوق 5 میلیون و 600 هزار تومان در ماه بوده است.

همچنین بر اساس لایحه بودجه 1402 پیشنهاد شده حق عائله مندی و حق اولاد هم به ترتیب 50 و100 درصد افزایش یابد.

جزییات مهم از حقوق کارمندان

وی اضافه کرد: در بند دیگر لایحه متناسب سازی حقوق، افزایش مستمری مددجویان ۱۰ درصد است و برای دهک‌های درآمدی یک، دو و سه این میزان به ۱۵ درصد می‌رسد.

میرزایی اظهار داشت: چون بازنشستگان کسورات بیمه‌ای ندارند، رقم ثابت برای افزایش دریافتی آنها لحاظ شده است که مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به حقوق این افراد اضافه می‌شود.

رییس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: کارمندان دولت که سه هزار امتیاز را داشته باشند، یک میلیون و پنج هزار و ۹۰۰ تومان افزایش خواهند داشت و برای کارکنانی که مشمول فوق‌العاده ویژه هستند تا دو میلیون تومان هم افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

وی گفت: تاریخ اجرای لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت از شهریورماه ۱۴۰۱ است و پس از تصویب از شهریورماه محاسبه و اجرایی می‌شود.

میرزایی بیان کرد: این لایحه برای نخستین بار است در نظام اداری برای افزایش حقوق و کاهش فاصله طبقاتی بین حقوق کارکنان دولت مطرح شده که شیوه جدیدی است و با اجرای آن در سال‌های آینده شاهد کاهش فاصله بین طبقات درآمدی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشور ۱۲ مهرماه به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و امروز دو فوریت بررسی این لایحه در مجلس تصویب شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.