کد خبر : 32013 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان دولت

خبر مهم اول صبح شنبه درباره افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ | واریز ۷میلیون تومانی برای کدام کارمندان است؟

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده ۷میلیون تومان پیشنهاد شد.

خبر مهم اول صبح شنبه درباره افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲ | واریز ۷میلیون تومانی برای کدام کارمندان است؟

درخصوص افزایش حقوق کارمندان در سال آینده از جمله خبرهایی که درخصوص لایحه بودجه به اطلاع رسیده موافقت هیات وزیران با رشد ۲۰ درصد میانگین حقوق کارمنداندولت در سال ۱۴۰۲ است.سال آینده حقوق کارمندان به یک مدل افزایش نخواهد یافت. دولت مشغول بررسی مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است. جدید ترین خبرها درباره افزایش حقوق کارمندان را در خبرآزاد با ما دنبال کنید

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده ۷میلیون تومان پیشنهاد شد.

 اخبار دریافتی تسنیم از لایحه بودجه 1402 نشان می‌دهد دولت برای سال آینده کف حقوق کارمندان را 7 میلیون تومان در نظر گرفته است،

این درحالی است که در بودجه 1401 حداقل حقوق کارمندان دولت حدود 5 میلیون تومان بوده است. در سال 1401 ابتدا متوسط افزایش حقوق 10درصدی در بودجه گنجانده شد اما در نیمه دوم سال دولت با افزایش مجدد 10درصدی حقوق‌ها موافقت کرد و تحت لایحه‌ای جدید اصلاحات در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال شد.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه دولت، برای افزایش حقوق کارکنان متوسط افزایش 20درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با ابراز اینکه "در بودجه 1402 شاهد افزایش حقوق 20درصدی کارمندان هستیم"، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش لحاظ شده است، همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود./تسنیم

حقوق کارمندان

 حق اولاد حقوق کارمندان2 برابر می‌شود

بر اساس ارقام پیشنهادی لایحه بودجه ۱۴۰۲، سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال آینده ۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده و حق عائله مندی و حق اولاد هم در حکم حقوق کارمندان دولت به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خبرهای دریافتی تسنیم از لایحه بودجه 1402 که اواسط هفته قبل به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، حاکی است، دولت رشد 20 درصدی ضریب حقوق در حکم کارگزینی کارکنان را در نظر گرفته است. البته منابع این رشد حقوق ها در قسمت منابع بودجه به صورت مشخص لحاظ شده تا با کسری بودجه، فشارهای تورمی از این ناحیه به مردم وارد نشود.

بر اساس این گزارش، سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده 7 میلیون تومان در ماه و 84 میلیون تومان در سال پیشنهاد شده است.

این در حالی است که در سال 1401 سقف معافیت مالیاتی حقوق 5 میلیون و 600 هزار تومان در ماه بوده است.

همچنین بر اساس لایحه بودجه 1402 پیشنهاد شده حق عائله مندی و حق اولاد هم به ترتیب 50 و100 درصد افزایش یابد.

جزییات مهم از حقوق کارمندان

وی اضافه کرد: در بند دیگر لایحه متناسب سازی حقوق، افزایش مستمری مددجویان ۱۰ درصد است و برای دهک‌های درآمدی یک، دو و سه این میزان به ۱۵ درصد می‌رسد.

میرزایی اظهار داشت: چون بازنشستگان کسورات بیمه‌ای ندارند، رقم ثابت برای افزایش دریافتی آنها لحاظ شده است که مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به حقوق این افراد اضافه می‌شود.

رییس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: کارمندان دولت که سه هزار امتیاز را داشته باشند، یک میلیون و پنج هزار و ۹۰۰ تومان افزایش خواهند داشت و برای کارکنانی که مشمول فوق‌العاده ویژه هستند تا دو میلیون تومان هم افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

وی گفت: تاریخ اجرای لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت از شهریورماه ۱۴۰۱ است و پس از تصویب از شهریورماه محاسبه و اجرایی می‌شود.

میرزایی بیان کرد: این لایحه برای نخستین بار است در نظام اداری برای افزایش حقوق و کاهش فاصله طبقاتی بین حقوق کارکنان دولت مطرح شده که شیوه جدیدی است و با اجرای آن در سال‌های آینده شاهد کاهش فاصله بین طبقات درآمدی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشور ۱۲ مهرماه به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و امروز دو فوریت بررسی این لایحه در مجلس تصویب شد.

حقوق کارمندان

تغییرات جدی مدل افزایش حقوق کارمندان

وی در پاسخ به سوالی در مورد افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها و مدل پیاده‌سازی آن گفت: افزایش حقوق بین ۵ درصد تا ۲۵ درصد مدلی بود که در لایحه ارائه شد و مجلس تغییراتی در آن ایجاد کرد. تا زمانی که لایحه بودجه به مجلس نرسد و مدل تعیین شده توسط دولت مشخص نشود نمی‌توان در این خصوص بحث کرد.

احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت: شاید بتوانیم بگوییم در طول یک سال و چند ماه گذشته رویکرد دولت سیزدهم بازگرداندن ریل اقتصادی کشور به مسیر انضباط بخشی بوده است. انضباط بخشی علیرغم اینکه موتورهای خلق پولی و تورم در حوزه‌های فعال باشد و این انضباط بخشی برخلاف مسیر و جریانی بود که سالهای قبل وجود داشت.

وی ادامه داد: تلاش کردیم اسناد مالی و پولی دولت از جمله بودجه کمک‌کننده همین انضباط باشند.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: گزارشی که از ۸ ماهه امسال وجود دارد خبر از تحقق  ۸۰/۰۵ درصدی منابع عمومی بودجه می‌دهد، همچنین درآمدهای پایدار مالیاتی و ... ۶۷ درصد رشد داشته است. واگذاری شرکت‌های دولتی ۳۰ برابر بیشتر از آنچه بوده که در ۸ ماه سال گذشته بوده است.

وی درخصوص جزییات لایحه بودجه، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ این است که یکی از انتقادات همیشگی اقتصاددانان درخصوص شفاف نبودن بودجه در بخش درآمدی تا حد زیادی مرتفع شد، این اعداد در گذشته مطرح شد اما در دل خود کم‌اظهاری داشت. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ سقف منابع بودجه عمومی دولت تا نزدیک به ۲۰۰۰ همت افزایش پیدا خواهد کرد. البته بخش کمی همچنان به عنوان منابع و مصارف هدفمندی در همان تبصره ۱۴ باقی مانده است.

وی افزود: تلاش کردیم تا حدی که ممکن است وابستگی بودجه به نفت افزایش چشمگیری نداشته باشد و از درآمدهای دیگر از جمله درآمدهای پایه بهره ببریم البته جا دارد تاکید کنیم که افزایش درآمدهای پایه و ثابت به معنی فشار بر حوزه مالیاتی نیست. در این دولت طی دو سال ۷ درصد مالیات بر تولید را کاهش دادیم و این بی‌سابقه است.

خاندوزی درخصوص افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت: از جمله خبرهایی که درخصوص لایحه بودجه به اطلاع می رسانم موافقت هیات وزیران با رشد ۲۰ درصد میانگین حقوق و دستمزد کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ است.

سخنگوی اقتصادی دولت درخصوص زمان اجرای طرح یارانه غیرنقدی اظهار داشت: نوعی و شیوه پرداخت یارانه به شیوه نقدی مطلوب نبود و مورد انتقاد بسیاری از اقتصاددانان قرار گرفت، به همین خاطر هم از همان اردیبهشت ماه آقای رییس‌جمهور اعلام کردند این شیوه برای چند ماه است. الان در یکی از استان‌های کشور طرح اجباری خرید کالاهای اساسی در حال اجرا است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد شده که نتیجه آن را به ستاد اقتصادی دولت بیاورد و بعد از ارزیابی در کل کشور اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح حتی مردم می‌توانند پیش از پرداخت یارانه هم کالاهای اساسی را خریداری کنند و مبلغ تعیین شده را پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت از محل یارانه‌ها پرداخت خواهد کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.