کد خبر : 32015 / /
/

نحوه واریز سود سهام عدالت دوم امسال تغییر کرد | چه کسانی در سال 1401 سهام عدالت می گیرند؟

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.

نحوه واریز سود سهام عدالت دوم امسال تغییر کرد | چه کسانی در سال 1401 سهام عدالت می گیرند؟

آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید. فرایند واریز بخش نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان سهام عدالت از روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه آغاز شد و در روز شنبه سوم دی ماه به پایان رسید.در این میان بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند جدیدترین جزئیات در خصوص واریز سود سهام عدالت اعلام شد در ادامه بخوانید

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.

حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: مجلس، قانونی برای جاماندگان سهام عدالت تصویب و دولت هم اعلام کرده که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی موظف به شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود برای اختصاص سهام عدالت هستند.

او می گوید: تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند و امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجعی برای ثبت نام سهام عدالت به صورت حضوری و غیرحضوری وجاهت قانونی ندارد.

او می گوید: پیامک های حاوی لینک درخصوص سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی کافی نت ها با فریب شهروندان به جای سهام عدالت، ثبت نام سجام را انجام می دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق پایگاه اینترنتی آن قابل پیگیری است، شهروندان پس از مراجعه به این پایگاه حتما شماره شبای خود را چک کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان درخصوص سهام عدالت است.

سهام عدالت

تعیین تکلیف دولت برای واریز سود سهام عدالت

سخنگوی کانون شهام عدالت کشور گفت: هشتاد درصد شهروندان دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که سود واریزی این مرحله برای آنان ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

نشست خبری سازمان بورس با موضوع حاکمیت شرکتی و حضور اصحاب رسانه در کنار اعضای هیئت مدیره و معاونین نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در این نشست محمد عیوضلو، عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با اهمیت وجود انتصابات و کمیته ریسک در شرکت‌ها در حاکمیت شرکتی گفت: کمیته‌ها حتما باید منشور تدوین کنند و منشور نیز به تصویب هئت مدیره برسانند.

عیوضلو همچنین در خصوص معاملات با اشخاص وابسته با اشاره به اینکه کمیته حسابرسی باید نسبت به معاملات اشخاص وابسته شرکت‌ها و منصفانه بودن یا نبودن آنها اظهار نظر کند و بر افشای کامل اطلاعات اشراف داشته باشد، گفت: شرکت‌ها باید همواره دلایل انجام معامله با اشخاص حقیقی وابسته را افشا کنند و بر افشای کامل اطلاعات تسلط داشته باشند.

عیوضلو همچنین درمورد برنامه‌های راهبردی این معاونت گفت: شرکت‌ها باید اعلام کنند که برنامه‌ها تا چه میزان محقق شده و شرکت چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

وی در ادامه در خصوص بحث مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در گزارش‌ها  گفت: در خصوص بحث مخارجی که در ارتباط با کمک‌های عام‌المنفعه بوده، الزام شکل گرفته است تا این مخارج به صورت کامل افشا و در مجامع ارائه شود.

در ادامه ولی‌اله جعفری، مدیریت نظارت بر ناشران در خصوص تغییرات گزارش‌های ماهانه و اثرگذاری این تغییرات در پیش‌بینی‌پذیری بازار سرمایه گفت: در نظر داریم در ادامه گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها را به گزارش‌های سود و زیان نزدیک کنیم و شرکت‌ها را مکلف کنیم بهای انرژی  و بهای تمام‌شده محصول را  نیز در این گزارش‌ها قید کنند.

جعفری هم‌چنین درخصوص عدم واریز به موقع سود سهامداران در مهلت ۸ ماهه به موضوع هزینه‌ بهره بالای این اقدام با توجه به وضعیت تورمی و نرخ بهره در ایران اشاره‌ای داشت و از اقدام مجلس درخصوص تغییر این بخش از قانون جامع تجارت خبر داد و گفت: ما تصمیم داشتیم با پیشنهاد به قانونگذار این مدت را از ۸ به ۳ ماه تغییر دهیم که متوجه شدیم خود مجلس در پیش‌نویس لایحه‌ای تصمیم دارد این مدت را به دو ماه کاهش دهد.

سهام عدالت

تکلیف سود سهام عدالت فوت شدگان

پیمان حدادی در یک گفت و گوی رادیویی با بیان اینکه ۱۹ بانک سود سهام عدالت را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۵۰ درصد سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۰ وصول و محاسبات انجام شد و شبکه بانکی از چهارشنبه شروع به واریز سود کرده است.

مشاور رئیس سازمان بورس افزود: برای سهام‌هایی با ارزش یک میلیون تومان سود یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز می‌شود و برای سهام‌هایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان سود ۶۰۲ هزار تومان واریز می‌شود. همچنین افرادی که سهام ۴۹۰ هزار تومانی داشتند سود ۵۵۷ هزار تومان دریافت می‌کنند و تقریباً همین عدد در پایان اسفند ماه واریز می‌شود و کل سود ۱۴۰۰ تا پایان سال تسویه خواهد شد.

وی ادامه داد: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و فاقد سهام بودند قانونی در نظر گرفته شد و سازمان خصوصی سازی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افراد را شناسایی کرد.

حدادی با تخمین حدود سه و نیم میلیون نفری از این جامعه آماری گفت: به هر کدام از این افراد حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده می‌شود و طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهام داران کنونی که از سال ۸۵ سهام دار شده بودند نیز با صرف زمانی رو به رو شدند.

وی تاکید کرد: فعلاً هیچ ثبت نام دیگری به جز کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد.

حدادی در مورد تکلیف سهام فوت شدگان نیز گفت: از ۴۹ میلیون نفر سهام دار حدود ۳۰ میلیون نفر را از دست داده‌ایم و وراث می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه می‌کنند و کارهای ابتدایی انتقال سهام برای آن‌ها انجام می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.