کد خبر : 31906 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

اگر سود سهام عدالت براتون واریز نشده ، بخوانید | نحوه پیگیری وضعیت واریز سود سهام عدالت + فیلم

افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سهام عدالت از وضعیت واریز سود خود با خبر شوند.

اگر سود سهام عدالت براتون واریز نشده ، بخوانید | نحوه پیگیری وضعیت واریز سود سهام عدالت + فیلم

سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابری شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر سال واریز می شود شاخص بورس امروز روند صعودی داشته و باعث افزایش سود سهام عدالت شده با  سهام عدالت می توان وام بدون ضامن گرفت جدیدترین خبرها درباره سهام عدالت را اینجا در خبرآزاد دنبال کنید

 

تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان آغار شد

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در دومین روز کاری هفته سبزپوش ماند؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

امروز یکشنبه 4 دی سهام عدالت در جهت شاخص کل حرکت کرد و روند مثبت به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش نیم درصدی به 14 میلیون و 588 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش بیش از 281 هزار تومانی به 26 میلیون و 463 تومان رسید.

بخش نخست سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ هم به حساب مشمولان واریز شد اما تکلیف وراث سهام عدالت همچنان مشخص نیست و وراث باید باز هم منتظر بمانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرایند واریز بخش نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان از روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه آغاز شد و در روز شنبه سوم دی ماه به پایان رسید.

در این میان بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و سهام آن‌ها پس از فرایند انحصار وراثت باید به وراث تعلق بگیرد. البته برخی از وراث نیز فوت شده‌اند و همین موضوع فرایند را پیچیده‌تر کرده است.

برای انتقال سهام این روش پیشنهاد شده بود که وراث به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند که این روش بسیار زمان‌بر بود. بنابراین قرار شد این فرایند به صورت الکترونیکی و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه تا شهریورماه انجام شود. اما به نظر می‌رسد قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

در این راستا، پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس اعلام کرد: در ماه‌های آینده درمورد مراجعه وراث مشمولان سهام عدالت اطلاع رسانی خواهد شد. زیرساخت‌های این انتقال درحال آماده سازی است و وراث همچنان باید صبر کنند.

وی به این سوال که ایا فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در سال جاری صورت خواهد گرفت، پاسخ داد: همه تلاش این است که انتقال سهام عدالت به وراث سریع‌تر انجام شود.

سود سهام عدالت متوفیان در این نوبت واریز نمی‌شود و افراد وارث باید منتظر باشند.

بعد از درگیری‌های زیاد ‎سود سهام عدالت از صبح روز چهارشنبه با استفاده از سامانه ‎سجام به حساب ۴۴ میلیون مشمول واریز شد، البته طبق گفته وزیر اقتصاد واریز سود تا امروز 3دی ادامه دارد. جاماندگان از ثبت نام سهام عدالت و کسانی که سهام عدالت به آن‌ها به ارث رسیده است، در این نوبت سودی دریافت نمی‌کنند، چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده، سهام عدالت بدهد، اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشند، براساس وعده‌ها این گروه تا پایان سال مشمول دریافت سهام می‌شوند. وراث متوفیان نیز جزو همین گروه هستند و باید تا پایان سال برای دریافت سود منتظر بمانند.

سهام عدالت

آمار دقیقی از سهام عدالت فوت شدگان چقدر است؟

همچنین پیش تر مشاور رئیس سازمان بورس در رابطه با سهام عدالت متوفیان گفت: آرای صادر شده از میزان متوفیان به صورت الکترونیکی و سیستماتیک نیست، بلکه در شهرستان‌ها آمار‌ها به صورت کاغذی اعلام شده که حدود سه و نیم میلیون از دارندگان سهام عدالت فوت شدند. برای تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان باید هماهنگی بین شرکت سپرده گذاری و مرکز آمار قوه قضاییه انجام شود تا آرا به صورت سیستمی و الکترونیکی به شرکت سپرده گذاری مرکزی داده شود.

سهام عدالت

چه کسانی سود سهام عدالت دریافت نکردند؟

علاوه بر فوت‌شدگان این سود برای افراد دیگری نیز واریز نشد که این افراد احتمالا اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکردند به همین منظور امکان واریز سود برای آن‌ها وجود نداشت، بنابراین این افراد برای تکمیل اطلاعات خود باید به سامانه sejam.ir مراجعه کنند.

پیش‌تر نیز مشاوررئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرده بود که، کسانی که شماره حساب آن‌ها دچار مشکل است باید در مدت باقی‌مانده نسبت به اصلاح شماره حساب خود در سامانه سجام اقدام کنند، سود سهام عدالت برای همه سهامداران چه در روش مدیریت مستقیم و یا مدیریت غیر مستقیم به صورت یکجا از طریق همان شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود. کسانی که ایراد شماره حساب خود در سجام را رفع کنند، سود‌های ماقبل خود را هم دریافت می‌کنند.

در این میان تعدادی از افراد از دریافت سهام عدالت جاماندند که شامل تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک درآمدی اول جامعه کارگران می‌شود.

طبق گفته راضیه ذوالنوریان مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی، تعداد جاماندگان سهام عدالت حدود ۳.۵ میلیون نفر است، احراز هویت افراد جامانده با کمک ثبت احوال کشور انجام می‌شود در این راستا از نظرهویتی برای تعدادی از افراد مشکلی وجود داشت که آن را به کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارسال کردیم تا از نظر بانکِ اطلاعاتی مشکلی نداشته باشیم تا بعد از طی کردن این مراحل کار توزیع سهام را شروع کنیم.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: جاماندگان سهام عدالت نیز مانند افراد دارای سهام عدالت باید در ابتدای دوره ۱۰ ساله اقساطشان را سپری کنند و بعد از ۱۰ سال که به لحاظ شرایط روز آزادسازی انجام می‌دهند سهامشان در اختیار خود سهامداران قرار خواهد گرفت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.