کد خبر : 31659 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

عیدی آخر سال دولت برای جاماندگان سهام عدالت | برای سهام عدالت از امروز ثبت نام کنید | سهام عدالت ده میلیونی در جیب این افراد

مشاور رئیس سازمان بورس با بیان اینکه ثبت نام سهام عدالت فعلاً مختص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: سهام عدالت این افراد طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

عیدی آخر سال دولت برای جاماندگان سهام عدالت | برای سهام عدالت از امروز ثبت نام کنید | سهام عدالت ده میلیونی در جیب این افراد

پیمان حدادی در یک گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه ۱۹ بانک سود سهام عدالت را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: نیمی از سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۰ وصول و محاسبات انجام شد و شبکه بانکی از چهارشنبه شروع به واریز سود کرد .برخی شهروندان از دریافت سود سهام عدالت بخاطر عدم ثبت نام در سامانه سجام جا ماندند و باید هرچه زودتر ثبت نام کنند مرحله بعدی واریز سود سهام عدالت تا آخر سال می باشد جدیدترین خبر درباره سهام عدالت را در خبرآزاد مشاهده می کنید

سهام عدالت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، پیمان حدادی با بیان اینکه ۱۹ بانک سود سهام عدالت را پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۵۰ درصد سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۰ وصول و محاسبات انجام شد و شبکه بانکی از چهارشنبه شروع به واریز سود کرده است.

مشاور رئیس سازمان بورس افزود: برای سهام‌هایی با ارزش یک میلیون تومان سود یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز می‌شود و برای سهام‌هایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان سود ۶۰۲ هزار تومان واریز می‌شود. همچنین افرادی که سهام ۴۹۰ هزار تومانی داشتند سود ۵۵۷ هزار تومان دریافت می‌کنند و تقریباً همین عدد در پایان اسفند ماه واریز می‌شود و کل سود ۱۴۰۰ تا پایان سال تسویه خواهد شد.

وی گفت: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و فاقد سهام بودند قانونی در نظر گرفته شد و سازمان خصوصی سازی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این افراد را شناسایی کرد.

حدادی با تخمین حدود سه و نیم میلیون نفری از این جامعه آماری افزود: به هر کدام از این افراد حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده می‌شود و طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و تا ۱۰ سال نمی‌توانند سهام خود را بفروشند، چون سهام داران کنونی که از سال ۸۵ سهام دار شده بودند نیز با صرف زمانی رو به رو شدند.

وی تاکید کرد: فعلاً هیچ ثبت نام دیگری به جز کمیته امداد و بهزیستی وجود ندارد.

حدادی در مورد تکلیف سهام فوت شدگان نیز گفت: از ۴۹ میلیون نفر سهام دار حدود ۳ میلیون نفر را از دست داده‌ایم و وراث می‌توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه می‌کنند و کار‌های ابتدایی انتقال سهام برای آن‌ها انجام می‌شود.

سهام عدالت

روش‌های استعلام سود سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) روش‌های استعلام سود سهام عدالت را اعلام کرد.

به گزارش بازار، محمود حسنلو گفت: مشمولان سجامی سهام عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ خود می‌توانند به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی https:ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

وی افزود: سهامداران عدالت پس از ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می‌توانند با کلیک بر روی گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود دریافتی خود را مشاهده کنند.

معاون سمات اظهار داشت: سهامدارانی که سجامی نشده اند نیز می‌توانند با مراجعه به تارنمای https:sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک، نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

گفتنی است، مرحله نخست واریز سود سهام عدالت به ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر ایرانی از صبح روز چهارشنبه از طریق شبکه بانکی آغاز شده است.

در این مرحله، سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی الحساب دریافت می‌کنند.

 علت واریز نشدن سود سهام عدالت/ حساب‌های اشکال‌دار را بشناسید!

قرار بود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، از ۲۹ آذر تا اول دی ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. اما هنوز تعدادی از مشمولان هیچ سودی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، واریز سود سهام عدالت تمام شده اما تعدادی از دارندگان سهام عدالت هیچ سودی دریافت نکردند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا این گروه همان افرادی هستند که شماره شبای آنها نامعتبر است.

به نقل از تجارت‌نیوز، واریز نشدن سود سهام عدالت مشکل امسال نیست و این مساله هر بار تکرار می‌شود و علت آن اشتباه بودن اطلاعات شماره شبای سهامداران است.

سهام عدالت

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت برای برخی را همین موضوع ذکر کرده و گفته: دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود، حتما باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده و حدود ۱.۵ میلیون نفر اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده‌اند، که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی هم علت واریز نشدن سود سهام عدالت را همین نکته عنوان کرده و گفته سود سهام عدالت از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌شود و در صورت وجود هرگونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود امکان واریز سود سهام عدالت وجود ندارد.

اما کدام حساب‌ها حساب ایراددار محسوب می‌شود و چه کسانی نمی‌توانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند؟ افرادی که

     شماره شبای آنها نامعتبر است.

    شماره حساب ارزی دارند.

    شماره حساب به نام دو نفر است.

    بیش از شش ماه حساب راکد بوده و هیچ گردشی نداشته باشد.

این موارد از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

جاماندگان سهام عدالت به کجا مراجعه کنند؟

افرادی که به دلیل مشکل حساب نتوانسته‌اند سود سهام عدالت خود را بگیرند، لازم نیست به جایی مراجعه کنند. این گروه باید توجه داشته باشند که سود سهام عدالت به‌صورت سجامی واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ مکان خاصی نیست و باید به سامانه مراجعه کنند.

افرادی که سود سهام عدالت نگرفته‌اند باید به سامانه sejam.ir یا sahamedalat.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. افراد برای اطلاع از درستی شماره شبای خود می‌توانند به سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir مراجعه کنند و در صورتی که شماره شبا ایراد داشته باشد می‌توانند آن را اصلاح کنند.

همچنین این افراد می‌توانند با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

سهام عدالت

سود سهام عدالت جاماندگان چه زمان واریز می‌شود؟

اما سود سهام عدالت جاماندگان چه زمانی وازیز می‌شود؟ افرادی که سود سهام عدالت آنها واریز نشده است، باید تا اسفند ماه منتظر واریز سود سهام عدالت خود بمانند.

یعنی همزمان با واریز دومین مرحله واریز سود سهام عدالت. اما پیش از این لازم است که این افراد اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند. پس از آن اسفند ماه سود مرحله اول و دوم سهام عدالت سال 1400 یجا به حساب افراد واریز می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.