کد خبر : 31767 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید به روز

قیمت پراید امروز 250 میلیون تومان را رد کرد | جهش 10میلیون تومانی قیمت پراید، تیبا، تارا و انواع پژو طی یک روز

قیمت خودرو همچنان فزاینده است. نوسانات قیمتی در بازار به گونه‌ای بود که امروز نیز هیچ خودرو پرطرفدار ایرانی با ثبات یا کاهش قیمت همراه نشد.

قیمت پراید امروز 250 میلیون تومان را رد کرد | جهش 10میلیون تومانی قیمت پراید، تیبا، تارا و انواع پژو طی یک روز

قیمت پراید امروز روز دوشنبه، 5 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. قیمت پراید۱۱۱که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با چهار میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت 253 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید۱۳۱نیز چهار میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 242 میلیون تومان عرضه می‌شود.قیمت پراید هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد.لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببینید.

قیمت خودرو همچنان فزاینده است. نوسانات قیمتی در بازار به گونه‌ای بود که امروز نیز هیچ خودرو پرطرفدار ایرانی با ثبات یا کاهش قیمت همراه نشد.

Untitled

قیمت پراید روز دوشنبه، 5 دی ۱۴۰۱

قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه، 5 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. البته این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با چهار میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت 253 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز چهار میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 242 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز با 14 میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، اکنون در محدوده قیمتی 727 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز 10 میلیون تومان گران شد و در قیمت 561 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز 10 میلیون تومان افزایش داشت و در قیمت 580 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز نیز یک میلیون تومان گران شد و به نرخ 730 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۸۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هفت میلیون تومان افزایش قیمت داشت حالا 440 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور شش میلیون تومان گران و در نرخ 470 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در تهران، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: این روزها قیمت خودرو در بازار به صورت روزانه با افزایش همراه است و به دلیل نوسانات دلار و تورم، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است و نه مصرفی.

او افزود: اما سطح معاملات مجددا کاهش پیدا کرده است. چراکه هیچ ثباتی در قیمت‌ها دیده نمی‌شود. در این میان، خودروهایی مانند شاهین، پژو ۲۰۷ و دنا از سایر خودروهای داخلی بیشتر مورد معامله قرار می گیرند.

در بازار خودرو و قیمت پراید چه می‌گذرد؟

بازار خودرو بی‌توجه به اظهارات مقامات دولتی، به صورت ساعتی در حال تغییر است.

مریم فکری: با وجود افزایش عجیب قیمت خودرو در هفته های اخیر که گویی ترمز قیمت‌ها در بازار بریده است، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتقاد دارد که قیمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثیر نرخ ارز افزایشی شده ‌ قیمت‌سازان (دلالان) با معاملات صوری قیمت‌سازی می‌کنند.

امید قالیباف در حساب توییتر خود نوشت: قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز در بازار (نه در کارخانه) افزایش یافته اما چقدر؟ معتقدم با معاملات صوری قیمت‌سازی می‌کنند.

به اعتقاد او، اثبات این مدعا کشف قیمت ۴۰۰۰ دستگاه شاهین و هایما در بورس است که به‌طور میانگین ۲۰۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار بود، بنابراین مردم فریب قیمت‌سازها را نخورند؛ عرضه‌ها در بورس ادامه دارد.

اما در مقابل این ادعا، برخی از تحلیلگران معتقدند خودروسازان در بورس باعث افزایش قیمت خودرو شده‌اند ک با معاملات صوری و افزایش دادن قیمت خودرو عامل اصلی گرانی و افزایش در بازار خودرو هستند.

در این میان، وزیر صنعت نیز در اظهارنظری در خصوص علت افزایش قیمت خودرو در دو هفته گذشته گفت: آنچه که در این دو ماه خیلی در این بازار آشفتگی ایجاد کرده، قیمت‌های بازار است. قیمت‌های بازار به دنبال افزایش قیمت قطعات بالا نرفته است، بلکه از آنجا که عرضه و تقاضای خودرو در بازار متوازن نیست، خودرو به نادرستی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده و افرادی که می‌خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند، به سراغ خرید خودرو می‌روند.

قیمت پراید

افزایش قیمت دلار و قیمت پراید

وی عنوان کرد: وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند، قیمت خودرو نیز بالا می‌رود. اگر دلار نیز پایین بیاید، قیمت خودرو نیز کاهش پیدا می‌کند. در سال‌های گذشته نیز دقیقا قیمت‌های بازار با قیمت ارز بالا رفته و با قیمت ارز نیز پایین آمده است.

وی تاکید کرد: راه حل این است که ما در درجه نخست بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو تعادل برقرار کنیم.

در این میان، معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت با بیان اینکه مردم برای حفظ ارزش پول خود در حوزه خودرو سرمایه‌گذاری می‌کنند، گفت: با توجه به افزایش تولید ماهانه خودرو، ایران دهمین خودروساز دنیا شد.

ابوالفضل خلخالی در یک گفت‌وگوی رادیویی بر ضرورت کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار خودرو کشور تاکید و اظهار کرد: درحال‌حاضر خودرو در ایران به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و در نتیجه مردم برای حفظ ارزش پول خود در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

او با بیان این‌که قیمت خودرو متاثر از پارامترهای مختلف تورمی و تغییرات نرخ ارز نوسانی می‌شود، عنوان کرد: هم‌اکنون قیمت خودرو در بازار آزاد متاثر از پارامترهای مزبور است؛ از این رو برای جلوگیری از این موضوع روش‌های مختلفی را می‌توان در پیش گرفت تا بتوان جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار خودرو را کم کرد.

خلخالی گفت: در شرایط حاضر یکی از راهکارهای مناسب برای کم شدن جذابیت بازار خودرو، عرضه خودرو در بورس کالاست. راهکار دیگر بحث افزایش عرضه خودرو است که تمام تلاش وزارت صمت در سال جاری این بوده که بتواند عرضه خودرو را در کشور افزایش دهد.

در این شرایط، آن‌طور که در روند بازار حاکم است، بیم افزایش بیشتر قیمت‌هاست. گزارش میدانی خبرگزاری خبرآنلاین حاکی از آن است که قیمت پژوپارس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ به مرز ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. در حال حاضر این خودرو در بازار به قیمت ۵۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رود که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ میلیون تومان گران شده است. پژو ۴۰۵ SLX نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ میلیون تومان گران شده و به ۴۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

در این میان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. پژو۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ اما با افزایش حدود ۵ میلیون تومانی قیمت، در بازار به قیمت ۷۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۴۳۰ میلیون تومان رسید و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به ۴۷۰ میلیون رسید.

بنا به این گزارش، قیمت سمند EF۷ نسبت به دیروز ۴۵۵ میلیون ثابت ماند و تارا دنده‌ای هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، در حدود ۵۷۰ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت دنا اتوماتیک توربوپلاس ۷۰۰میلیون شد و رانا پانوراماپلاس نیز با افزایش ۵ میلیونی به ۴۹۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، قیمت پراید ۱۱۱ نسبت به روز گذشته ۲۴۵ میلیون تومان ثابت ماند. پراید ۱۳۱ هم بدون تغییر به ۲۳۵ میلیون رسید.

همچنین تیبا صندوق دار SX بنزینی با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان، ساینا S دنده‌ای‌ ۲۹۰ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای ۲۹۰ میلیون به فروش رفت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.