کد خبر : 31461 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت سود

اگر هنوز سهام عدالت تان واریز نشده بخوانید | با ورود به این سامانه سهام عدالت خود را چک کنید

واریز مرحله نخست ‎سود سهام‌ عدالت از صبح امروز آغاز شده است و مبالغ سود به مرور به حساب سهامداران واریز می‌شود.

اگر هنوز سهام عدالت تان واریز نشده بخوانید | با ورود به این سامانه سهام عدالت خود را چک کنید

سود سهام عدالت امروز واریز شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در نخستین روزهای آبان ماه از واریز بخشی از سود سهام عدالت به سهامداران تا پایان پاییز سال جاری خبر دادپس از پیگیری مسوولان مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت در زمان مقرر، روز گذشته (سه‌شنبه) «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت به صورت علی‌الحساب از امروز (چهارشنبه، 30 آذرماه) خبر داد.آخرین اخبار سهام عدالت در خبرآزاد بخوانید.

واریز مرحله نخست ‎سود سهام‌ عدالت از صبح امروز آغاز شده است و مبالغ سود به مرور به حساب سهامداران واریز می‌شود.

سید احسان خاندوز وزیر امور اقتصادی و دارایی در نخستین روزهای آبان ماه از واریز بخشی از سود سهام عدالت به سهامداران تا پایان پاییز سال جاری خبر داد.

پس از پیگیری مسوولان مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت در زمان مقرر، روز گذشته (سه‌شنبه) «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت به صورت علی‌الحساب از امروز (چهارشنبه، 30 آذرماه) خبر داد.

محمد باغستانی مدیرعامل سمات نیز به جزئیات پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به تعاملات خوبی که با شبکه بانکی از 2 سال قبل فراهم شده است، اطلاعات سهامداران در اختیار 19 بانک قرار گرفت تا سودها به حساب سهامداران واریز شود.

مدیرعامل سمات در خصوص مبالغ واریزی به حساب سهامداران سهام عدالت گفت: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود 452، 492 و 532 هزار تومان دارند به‌ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سود علی‌الحساب به حساب هر دو گروه مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود، گفت: حدود یک میلیون و 730 هزار نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبه‌رو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام در مراحل بعدی قرار بگیرند.

باغستانی در مورد پرداخت مابقی سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی رایزنی‌های خود را برای دریافت تمام سود مشمولان سهام عدالت انجام خواهند داد و امیدواریم بتوانیم در اواخر اسفندماه امسال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را از طریق این شرکت پرداخت کنیم.

بر اساس این گزارش، واریز مرحله نخست سود سهام عدالت از بامداد امروز آغاز شده است  و به مرور همه سهامداران که شماره شبای بانکی معتبر ثبت کرده باشند سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به منظور جلوگیری از کلاهبرداری اعلام کرده است که سود سهام عدالت همیشه به صورت سجامی برای شما واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه و یا مکان خاصی نیست.

هرگونه پیامک که حاوی لینکی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت باشد کلاهبرداری است؛ بنابراین هرگز این‌گونه لینک‌ها را باز نکنید.

صاحبان سهام عدالت که تاکنون سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، با مراجعه به نشانی‌های sejam.ir یا sahamedalat.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند./تسنیم

سهام عدالت

سود سهام عدالت امسال

برخی از سهامداران عدالت می‌توانند به زودی سود یک میلیون تومانی دریافت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، جزئیات پرداخت سود سهام عدالت را در این خبر بخوانید.

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: سود سهام عدالت برای همه سهامداران به صورت یکجا از طریق شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

پیمان حدادی در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار داشت: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

تغییر مبلغ سود دارندگان سهام عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

حدادی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود خود را پرداخت نکرده‌اند، عنوان کرد: از ۳۶ شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت، دو شرکت تاکنون مجمع عمومی برگزار نکرده‌اند و چهار شرکت هم سود کسب نکرده‌اند؛ بنابراین ۳۰ شرکت سود داشتند که از این تعداد تاکنون ۱۲ شرکت سود‌های متعلقه را کاملاً واریز کردند و برخی از شرکت‌ها قسمتی از سود را واریز کرده‌اند و طی دو سه روز آینده بقیه سود خود را هم واریز می‌کنند.

وی افزود: سود‌ها متمرکز شده و به صورت غیر حضوری از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، در مورد تعیین‌تکلیف کسانی که شماره حساب آن‌ها دچار مشکل است، توضیح داد: این افراد ظرف مدت باقی‌مانده باید نسبت به اصلاح شماره حساب خود در سامانه سجام اقدام کنند، سود سهام عدالت برای همه سهامداران چه در روش مدیریت مستقیم و یا مدیریت غیر مستقیم به صورت یکجا از طریق همان شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

حدادی افزود: کسانی که ایراد شماره حساب خود در سجام را رفع کنند، سود‌های ماقبل خود را هم دریافت می‌کنند.(منبع:‌ایبنا)

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.