کد خبر : 31768 / /
/

ماجرای هولناک قتل‌های حلوایی در بهبهان | همدستی ۳ خواهر و برادر جوان قتل در دفترخانه را رقم زد

یکی از بازماندگان قتل‌های موسوم به حلوایی که ۲ نفر از افراد خانواده‌اش را در این ماجرا از دست داده است، جزئیاتی را از روز حادثه بیان کرد.

ماجرای هولناک قتل‌های حلوایی در بهبهان | همدستی ۳ خواهر و برادر جوان  قتل در دفترخانه را رقم زد

یکی از بازماندگان قتل‌های موسوم به حلوایی که ۲ نفر از افراد خانواده‌اش را در این ماجرا از دست داده است، جزئیاتی را از روز حادثه بیان کرد.

 رسیدگی به این پرونده از اواخر اسفندماه سال۱۴۰۰با مرگ مرموز ۲مرد در بهبهان آغاز شد. قربانیان درحالی‌که برای انجام کارهای ثبتی به یکی از دفترخانه‌های شهر رفته بودند با خوردن حلوای نذری که زن جوان به آنها تعارف کرده بود مسموم شدند و یکی از آنها چند ساعت بعد و نفر دوم یک روز بعد جان خود را از دست داد.

بررسی‌ها حاکی از آن بود زن جوان که ماسک و نقاب زده و چهره‌اش را پوشانده بود حلوای مسموم را وارد دفترخانه کرده و به افرادی که در آنجا حضور داشتند تعارف کرده اما فقط ۲جانباخته حادثه از حلوای مسموم خورده بودند.

در تعقیب زن نقابدار

قربانیان این حادثه در شرایطی جان خود را از دست داده بودند که هیچ اختلاف و خصومتی با هیچ‌کس نداشتند و معلوم نبود زن ناشناس با چه انگیزه‌ای حلوای مسموم را به آنها تعارف کرده و موجب مرگ‌شان شده است.

با این حال تحقیقات در این‌باره ادامه پیدا کرد تا اینکه مأموران توانستند زن ناشناس را شناسایی و او را همراه با خواهر و برادرش دستگیر کنند. تحقیقات مقدماتی نشان می‌داد که آنها با همدستی یکدیگر دست به این کار زده‌اند و در خانه‌شان مقدار زیادی حلوای مسموم کشف شد که نشان می‌داد آنها قصد داشتند افراد دیگری را نیز قربانی کنند.

کشف قتل قدیمی

با آغاز بازجویی از دستگیرشدگان معلوم شد که آنها به عمد دست به این کار زده‌اند و حلوای نذری را به سم آرسنیک آغشته کرده بودند. با برملا شدن این توطئه مرگبار، آنها اما هیچ انگیزه روشنی را برای قتل این ۲ مرد اعلام نکردند. در همین حال کارآگاهان پلیس آگاهی به تحقیق درباره مسمومیت‌های ماه‌های گذشته در بهبهان پرداختند و دست‌کم ۲ماجرای مشکوک کشف کردند.

نخستین حادثه به ماجرای مسمومیت ۱۵نفر با خوردن حلوای مسموم برمی‌گشت. این حادثه چند هفته قبل از دستگیری متهمان اتفاق افتاده بود و در جریان آن افرادی که در مقابل یکی از بیمارستان‌های شهر حلوای نذری خورده بودند دچار مسمومیت شدیدی شدند اما این حادثه هیچ تلفاتی نداشت.

دومین مورد مسمومیت نیز ۲ماه قبل‌تر اتفاق افتاده بود که در جریان آن مردی میانسال بعد از خوردن حلوای مسموم فوت شده بود.

وقتی متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند اعتراف کردند که توزیع حلوای مسموم مقابل بیمارستان و جانباختن مرد میانسال هم کار آنها بوده است.

هرچه بازجویی و تحقیق از ۲خواهر و یک برادر که بین ۲۵تا ۳۵سال دارند ادامه پیدا می‌کرد اطلاعات تازه‌تری از اقدامات هولناک آنها کشف می‌شد. شواهد نشان می‌داد که آنها با پدرشان دچار اختلافات شدیدی هستند. طوری که مدتی قبل تصمیم گرفته بودند او را نیز با همین شیوه، یعنی تعارف کردن حلوا به قتل برسانند که پدرشان بعد از مسمومیت به بیمارستان منتقل شده و از مرگ نجات یافته بود.

از سوی دیگر تحقیقات پلیس درباره ماجرای قتل در دفترخانه نیز حاکی از آن بود که صاحب آن ملک پدر متهمان است که ملکش را به مدیر دفترخانه اجاره داده بود و به‌احتمال زیاد هدف آنها مسموم کردن مدیردفترخانه بوده که در این حادثه ۲مرد بی‌گناه قربانی شده‌اند.

پرونده در دادگاه

با گذشت حدود ۱۰ماه از تشکیل این پرونده تحقیقات در این خصوص تکمیل شد و روز گذشته علیرضا قاسمی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب بهبهان از صدور کیفرخواست پرونده خبر داد.

او گفت: پرونده قتل‌های موسوم به قتل حلوایی با تکمیل تحقیقات به دادگاه فرستاده شد تا به‌زودی متهمان محاکمه شوند. او درباره روند رسیدگی به پرونده گفت:‌ در تحقیقات کارآگاهان پلیس و نظریه پزشکی قانونی مشخص شد که متوفیان در اثر مسمومیت با حلوای آغشته به نوعی سم خطرناک فوت شده‌اند و در این رابطه از خانه متهمان ظرف‌های مشابه حلوا کشف و مشخص شد آنها اقدام به طراحی قتل ۲۰ نفر کرده بودند.

او درباره انگیزه متهمان نیز گفت:‌ آنها انگیزه اقدامات مجرمانه خود را شخصی اعلام کردند و با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست صادر شد.

حادثه به روایت بازمانده

سیدغلامرضا باغی سوق، برادر سیدعلیرضا، یکی از قربانیان این پرونده، درباره توطئه مرگباری که جان برادرش را گرفت به همشهری می‌گوید: روز حادثه برادرم سیدعلیرضا که ۴۱سال داشت و شوهر عمه‌ام غلامحسین تکاب که حدود ۶۰سال داشت برای انجام کاری به دفترخانه رفته بودند. حدود ساعت ۱۱خانمی که صورتش را پوشانده بود وارد آنجا شد و به افرادی که در دفترخانه حضور داشتند حلوا برنجی تعارف کرد. این نوع حلوا در بهبهان یکی از نذری‌های معروف است و در ماه محرم و رمضان و مراسم سوگواری توزیع می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: آن روز برادر و شوهر عمه‌ام از این حلوا خوردند اما در راه برگشت هر دو حالشان بد شد. آنها دچار دل درد و حالت تهوع شدیدی شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند. حدود ۴ساعت بعد اول شوهر عمه‌ام و بعد از ۲۴ساعت برادرم درحالی‌که کلیه هایش را از دست داده بود فوت شدند و ما را عزادار کردند. سیدعلیرضا تنها برادرم بود. او از پدر و مادرم نگهداری می‌کرد و با قتلش ضربه سنگینی به ما وارد شد و امیدوارم دستگاه قضایی زودتر به پرونده رسیدگی کرده و قاتلان برادرم را مجازات کند./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.