کد خبر : 31527 / /
/

شلیک‌های گانگستری در مشهد سر قراری مرگبار با زن جوان +عکس

جوان ۲۴ ساله‌ای که در قراری مرگبار با زن جوان، شلیک‌های گانگستری در مشهد به راه انداخته بود، روز گذشته در اعترافاتی تکان‌دهنده گفت: وقتی در خلاف جهت خیابان فرار می کردم، به سوی پرایدسواران شلیک کردم.

شلیک‌های گانگستری در مشهد سر قراری مرگبار با زن جوان +عکس

جوان ۲۴ ساله‌ای که در قراری مرگبار با زن جوان، شلیک‌های گانگستری در مشهد به راه انداخته بود، روز گذشته در اعترافاتی تکان‌دهنده گفت: وقتی در خلاف جهت خیابان فرار می کردم، به سوی پرایدسواران شلیک کردم.

این حادثه وحشتناک در اولین روز خرداد امسال و زمانی در بولوار حر مشهد رخ داد که جوان ۲۴ ساله موتورسوار به سر قرار حضوری با زن ۲۶ ساله‌ای رفت اما ناگهان پرایدسوارانی با سرعت از راه رسیدند و به سمت جوان موتورسوار هجوم بردند. در همین حال مصیب (جوان موتورسوار) که با احتمال درگیری، سلاح کلت کمری را با خود حمل می کرد، هنگام فرار در جهت خلاف خیابان اسلحه را از کمرش بیرون کشید و به سوی دو جوانی که در تعقیب وی بودند، آتش گشود.

همزمان با شلیک‌های وحشتناک جوان ۲۴ ساله، گلوله‌ای از آسفالت خیابان کمانه کرد و به پیشانی یکی از تعقیب‌کنندگان نشست. اما جوان  دیگر که برادر فرد مجروح بود همچنان به تعقیب ادامه داد تا این که او نیز با اصابت گلوله ای به پایش نقش بر زمین شد.

با فرار عامل شلیک های وحشتناک از صحنه درگیری، دو برادر مجروح به مرکز درمانی انتقال یافتند و تحت مداوا قرار گرفتند اما برادر بزرگ تر که فرشید نام داشت، حدود ۱۱ روز بعد از وقوع این حادثه بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله به پا جان سپرد و بدین ترتیب پرونده ای جنایی روی میز قاضی مهدی جعفری (بازپرس شعبه ۴۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) قرار گرفت.

درحالی که با صدور دستورات ویژه قضایی، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با هدایت سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری متهم به قتل فراری آغاز کرده بودند، گزارشی در بیسیم های پلیس پیچید که زوایای پنهان این ماجرای هولناک را آشکار کرد. در اخبار محرمانه پلیس گزارش شد که جوانی ۲۴ ساله به نام «مصیب» خود را به نیروهای انتظامی در قوچان معرفی کرده و از شلیک های مرگبار در خیابان حر مشهد سخن گفته است. در پی اعلام این خبر، بی درنگ گروهی از کارآگاهان اداره جنایی به سرپرستی سروان منفرد (افسر پرونده) عازم قوچان شدند و متهم را در حالی به مشهد انتقال دادند که او هنوز از مرگ جوان ۲۷ ساله خبر نداشت.

طولی نکشید که متهم جوان با راهنمایی های قاضی جعفری تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت و به شلیک های مرگبار در خلاف جهت اعتراف کرد. او همچنین گفت: سلاح کلت جنگی را در حدود ۵ کیلومتری چناران و درون یک زمین خالی محصور در زیر خاک پنهان کرده است. در پی اعترافات متهم، افسران پلیس آگاهی به همراه متهم عازم بزرگراه آسیایی شدند و اسلحه کلت را در حالی که چند تیر جنگی هنوز درون آن باقی مانده بود، از زیر خاک بیرون کشیدند.

با انتقال متهم به قتل به زندان بررسی های تخصصی و قضایی برای کشف ابعاد دیگر این ماجرا ادامه یافت و مشخص شد که جنایت مذکور به خاطر ارتباطی سیاه در سال‌های گذشته رخ داده است. در همین حال روز گذشته با فراهم شدن مقدمات بازسازی صحنه جنایت، متهم ۲۴ ساله تحت‌الحفظ کارآگاهان اداره جنایی به نبش خیابان حر ۷۶ منتقل شد تا در حضور بازپرس شعبه ۴۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد چگونگی تیراندازی مرگبار را شرح دهد و صحنه را بازسازی کند.

مصیب وقتی مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد، قاضی جعفری با تفهیم موادی از قانون مجازات اسلامی از وی خواست حقیقت ماجرا را بیان کند. چراکه اظهارات وی در دیگر مراحل دادرسی مورد استناد قضایی قرار می گیرد. پس از نصایح و ارشاد مقام قضایی، متهم با معرفی کامل خود گفت: چند سال قبل در یکی از روستاهای اطرافِ یکی از شهرهای خراسان رضوی با دختری از اهالی همان روستا قصد ازدواج داشتم اما او با فرد دیگری ازدواج کرد و به مشهد آمد.

با این حال، ارتباط تلفنی ما ادامه یافت تا این که او با من برای یک دیدار حضوری روبروی حر ۷۶ قرار ملاقات گذاشت. من هم که قبلا با همسرش اختلاف داشتم و احتمال درگیری می دادم، از ترس یک سلاح کلت جنگی برداشتم و سوار بر موتورسیکلت به محل قرار رفتم. آن روز صبح (اول خرداد) هنوز در حال گفت‌وگو با او بودم که ناگهان راننده پرایدی سفیدرنگ در حالی که جوان دیگری نیز سرنشین آن بود، خودرو را به موتورم کوبید و مقابلم توقف کردند. وقتی دیدم آنها شوهر و برادرشوهر زن جوان هستند، به شدت ترسیدم و در جهت خلاف خیابان فرار کردم اما آنها به تعقیب من آمدند و من هم به ناچار اسلحه را بیرون آوردم و تیر هوایی شلیک کردم ولی آنها باز هم می خواستند من را بگیرند. به همین دلیل در حال فرار چند تیر دیگر شلیک کردم و متوجه شدم که آنها زخمی شده اند.

با همان استرسی که داشتم، جلوی یک خودروی عبوری را گرفتم و با تهدید اسلحه راننده را بیرون انداختم و خودم پشت فرمان نشستم اما خودرو قطع‌کن داشت و نتوانستم آن را روشن کنم. به ناچار دوباره پیاده فرار کردم و با تهدید یک راننده دیگر به طرف پلیس راه امام هادی(ع) رفتم تا به قوچان بروم. آنجا سوار مسافربرهای شخصی شدم و به سمت قوچان رفتم ولی هنوز به چناران نرسیده بودیم که تابلوی پلیس راه را دیدم و به دلیل اسلحه ای که همراهم بود، احساس خطر کردم. بنابراین به بهانه این که چیزی را در مشهد فراموش کرده ام، از خودرو پیاده شدم و اسلحه را درون یک زمین محصور در زیر خاک گذاشتم و بعد به سمت قوچان رفتم ولی عذاب وجدان رهایم نمی کرد. البته نمی دانستم که «فرشید» به خاطر شلیک من جان باخته است. به همین دلیل هم به کلانتری قوچان رفتم و خودم را تسلیم قانون کردم.

در پی اعترافات صریح متهم به قتل و تشریح جزئیات ماجرای تیراندازی مرگبار، او با صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی، روانه زندان شد تا این پرونده جنایی مراحل دادرسی را طی کند./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.