کد خبر : 31204 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید به روز

پراید امروز چقدر گران شد | جهش قیمت پراید در بازار صبح یکشنبه | قیمت پراید و خودرو صفر داخلی امروز 27 آذر 1401

سرعت افزایش قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است. گرچه برخی از خودروها همچنان با افزایش قیمت همراه هستند، اما به نظر می‌رسد بازار پس از جهش قیمت‌ و ثبت رکوردهای جدید مجددا به روند عادی بازگشته است.

پراید امروز چقدر گران شد | جهش قیمت پراید در بازار صبح یکشنبه | قیمت پراید و خودرو صفر داخلی امروز 27 آذر 1401

قیمت پراید امروز شنبه، 27 آذر ۱۴۰۱، باتوجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.حال قیمت پراید۱۱۱در قیمت 228 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید۱۳۱نیزامروز به نرخ 220 میلیون تومان عرضه می‌شود.قیمت پراید هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد.لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببینید.

سرعت افزایش قیمت خودرو در بازار کاهش یافته است. گرچه برخی از خودروها همچنان با افزایش قیمت همراه هستند، اما به نظر می‌رسد بازار پس از جهش قیمت‌ و ثبت رکوردهای جدید مجددا به روند عادی بازگشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، 27 آذر ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

گرچه فعالان بازار خبر از ریزشی شدن قیمت‌ها از روزهای گذشته می‌دهند، اما قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما اکنون که در بازار دلار ثبات نسبی نیز حاکم شده است، خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

Untitled

جدیدترین قیمت پراید

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ در قیمت 228 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز به نرخ 220 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز مجددا در  محدوده قیمتی 690 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با 10 میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در قیمت 523 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

پژو پارس اتوماتیک نیز برای دومین روز متوالی، امروز در قیمت 560 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، به ثبات نسبی رسید. امروز این خودرو مجددا به نرخ 700 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز چهار میلیون تومان گران و در محدوده 260 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز هفت میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز را تجربه کرد و حالا 404 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور هشت میلیون افزایش قیمت نسبت به دیروز داشت و در نرخ 441 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر همه بازارهای کشور متاثر از نوسانات قیمتی دلار هستند و هم‌گام با افزایش نرخ ارز، خودرو و دیگر بازارها نیز با افزایش قیمت همراه می‌شوند. این پدیده موجب شده تا خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شود و مردم برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو مراجعه کنند. البته باید یادآور شد که سایه سنگین رکود بر سر بازار خودرو است و به نظر می‌رسد شرایط رکودی نیز ادامه داشته باشد.

او افزود: در شرایط فعلی هیچ عاملی در بازار خودرو وجود ندارد که باعث کاهش قیمت شود. به نظر می‌رسد بازار به روند افزایش قیمت خود ادامه بدهد.

قیمت پراید

علت گرانی قیمت پراید

همشهری آنلاین نوشت: وزارت صنعت مدعی شد هجوم دلالان به بازار خودرو به سبب قیمت گذاری دستوری در محصولات خودروسازان داخلی و تفاوت ایجاد شده در بازار و رونق سوداگری یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو به شمار می آید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:معضل بازار خودروی کشور از سال ۹۷ تاکنون وجود داشته است و دلایل ذیل باعث ایجاد تلاطم در بازار خودرو در چند سال اخیر بوده است:

۱- کاهش تولید خودروسازان داخلی از سال ۹۷ به میزان نصف سال ۱۳۹۶ و عدم اهتمام دولت گذشته برای رفع مشکلات این صنعت، در حالی که دولت سیزدهم در یک سال اخیر عرضه و تولید خودرو را به شدت افزایش داد.

۲- تولید خودروهای ناقص و دپوی آن در پارکینگ خودروسازان که به سبب نقص و کامل نبودن امکان عرضه به بازار را نداشتند.

۳- تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای، در شرایط ناشی از متغیرهای کلان اقتصادی کشور و شرایط تورمی.

۴- هجوم دلالان به این بازار به سبب قیمت‌گذاری دستوری در محصولات خودروسازان داخلی و تفاوت ایجاد شده در بازار و رونق سوداگری.

۵- عدم وجود اهرم‌های لازم برای اخذ مالیات بر درآمدهای اتفاقی و سودهای بادآورده ناشی از سوداگری (به علت عدم تصویب آن در مجلس).

عوامل فوق‌الذکر سبب شد که مساله خودرو از سال ۹۷ تا پایان سال گذشته به گره کوری تبدیل شود. از پایان سال گذشته با اجرای برنامه‌های تحولی وزارت صمت تاکنون تحویل خودرو در سال جاری بیش از ۵۰ درصد رشد داشت و در عمل جریان تولید در سال جاری تاکنون تثبیت شد.

از سوی دیگر از شهریور سال جاری در عمل تولید خودروهای ناقص متوقف شد و خودروهای دپوشده در پارکینگ‌ها هم به صفر رسید.

بنابراین یکی از عوامل و یک عارضه مزمن که بیش از چهار سال بازار خودروی کشور را متلاطم می‌کرد؛ کاملاً درمان شد اما مساله بازار خودروی کشور جنبه‌های دیگری نیز دارد.

در پی افزایش تولید و سپس با اجرای طرح موفق فروش از طریق سامانه یکپارچه خودرو، محصولات یکی از خودروسازان پس از چهار سال از قرعه‌کشی خارج شد و در عمل دیگر نیازی به ادامه طرح نبود، زیرا تنها عرضه یک خودروساز در قرعه‌کشی مانده بود و تاکنون نیمی از ظرفیت تولید محصولات خودروسازان از فرآیند قرعه‌کشی خارج و در بورس کالا عرضه می‌شود.

در چند ماه گذشته، طرح عرضه خودرو در بورس کالا به آزمون گذاشته شد و به‌عنوان یکی از شیوه‌های قیمت‌گذاری و عرضه خودرو به بازار مورد پذیرش قرار گرفت، با اعلام شرایط عرضه توسط وزارت صمت که لازم‌الاجرا بود تا در کنار افزایش تولید خودروسازان و تنظیم‌گری وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بورس کالای ایران، پاسخگوی بخشی از تقاضای مصرف‌کنندگان واقعی باشد.

عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا در راستای تنظیم بازار با رعایت این شرایط باید انجام شود:

۱- حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد ۲ هزار دستگاه در هر محصول برای دو شرکت بزرگ خودروساز و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه است.

۲- شرکت‌های خودروساز موظف‌اند فهرست خریداران محصولات در ۴۸ ماه گذشته را پیش از هر عرضه به بورس کالا اعلام نمایند تا تمامی افراد فهرست تجمیع شده مذکور و همچنین خریداران دوره‌های پیش در بورس کالا (که اطلاعات آن‌ها نزد سازمان بورس موجود است) از شمول خرید در هر عرضه جدید خارج شوند.

۳- خودروسازان موظف‌اند تعهدات قانونی ابلاغی (نظیر طرح جوانی جمعیت، اسقاط خودرو و …) را متناظر با عرضه‌ها در بورس کالا انجام دهند.

۴- خودروسازان موظف‌اند برنامه‌ریزی لازم در خصوص عرضه در بورس را مطابق مجوزهای فروش اعطا شده به گونه‌ای انجام دهند که خدشه‌ای در تعهدات پیشین ایشان ایجاد نشده و یا تعهدات معوق جدید ایجاد نشود.

۵- هرگونه عرضه خودرو فراتر از مجوز اخذ شده و یا مشتقات مالی وابسته به خودرو اعم از گواهی سپرده، معاملات سلف و سلف موازی استاندارد و یا هر نوع اوراق بهادار و یا پشتوانه دارایی (ABS) مبتنی بر خودرو در بورس کالا با توجه به آن‌که بر تعهدات آتی هر خودروساز تأثیر می‌گذارد، مستلزم اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

در این راستا، با توجه به عدم رعایت بند نخست این بخشنامه در عرضه یک محصول گروه بهمن در روز دوشنبه (۲۱ آذر)، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران، خواستار ابطال معاملات این روز و رعایت تمامی شرایط بخشنامه ابلاغی به خودروسازان شد.

همچنین در پی عدم رعایت شرایط رقابت و میانگین قیمت یک محصول دیگر گروه بهمن در روز چهارشنبه (۲۳ آذر) کمیته معاملات شرکت بورس کالای ایران، معاملات این روز را تأیید نکرد.

بر این اساس، نهادهای حاکمیتی ناظر و تنظیم‌گر بازار کالای فیزیکی خودرو با رصد دقیق و بررسی چگونگی عرضه خودرو در بورس کالا، از همه امکانات و اختیارات خود برای مقابله با شکل‌گیری تقاضای کاذب در دوگانه «قیمت بورسی ـ قیمت بازار» و افزایش قیمت‌ها استفاده می‌کنند تا از بروز رفتارهای انحصاری و شبه انحصاری پس از عرضه خودرو در بورس کالا جلوگیری شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.