کد خبر : 31474 / /
/

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه جدید

واریزی مهم رییس جمهور در شب یلدا| امشب واریزی ها انجام میشود|یارانه نقدی مهم برای مردم

سخنگوی دولت بیان کرد: برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و به محض نهایی شدن در سازمان برنامه و بودجه در دستور کار هیئت دولت قرار می‌گیرد و جلسات آن نیز فوق العاده برگزار خواهد شد.

واریزی مهم رییس جمهور در شب یلدا| امشب واریزی ها انجام میشود|یارانه نقدی مهم برای مردم

یارانه نقدی فعلا اصل است و کالابرگ الکترونیکی هم وجود دارد. رقم  یارانه نقدی جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است. یارانه نقدی یلدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.اما محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مجلس در گفتگویی اعلام کرده پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور به سال آینده موکول شد

خبر خوش رییسی برای مردم

یارانه نقدی

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک شب یلدا اظهار داشت: عیدی دولت در این شب با واریز سود سهام عدالت آغاز شده است. امیدواریم که این عیدی مناسبی برای شب یلدا باشد.

وی عنوان کرد: در جلسه امروز هیئت دولت با تقدیر از فعالیت‌های قریب به یک‌ساله امیری استاندار کرمانشاه، با انتصاب محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار جدید این استان موافقت شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گزارش‌هایی از برخی آمارهای بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت کار ارائه شد، گفت: گزارش وزیر اقتصاد حاکی از آغاز نمایان شدن آثار مثبت ناشی از سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها بود که به عنوان نمونه در بخش تولیدات کشاورزی واردات بسیاری از کالاهای اساسی مرتبط با این بخش، کاهش چشمگیری در همین مدت چند ماه گذشته داشته است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: روغن آفتابگردان ۴۰ درصد، گندم ۲۸ درصد، کنجاله ۶۰ درصد و ذرت ۱۶ درصد کاهش واردات داشته است. رشد اقتصادی تابستان سال گذشته که یک درصد بوده امسال به ۳/۶ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ارزی هم با افزایش ۶۴ درصدی عرضه ارز در سامانه نیما در همین هشت ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم. در سال پیش ۱۹/۶ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده بود و امسال ۳۲/۱ میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است.

یارانه مهم برای این افراد

یارانه نقدی

سخنگوی دولت در رابطه با اختلاف میان دولت و مجلس برای ارائه بودجه و برنامه هفتم به مجلس تصریح کرد: در خصوص بودجه و برنامه هفتم، هماهنگی‌ها مستمر میان هیئت رئیسه مجلس، رئیس جمهور و نهاد دولت در حال انجام است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: از شهریور ماه ماه سیاست‌های کلی برنامه هفتم ابلاغ شد. دولت مکلف بود هم قانون بودجه ۱۴۰۲ را در چارچوب سیاست‌های برنامه هفتم و هم قانون برنامه هفتم را آماده کند و هر دو تکلیف را با سرعت، جدیت و توأمان پیش برد. ضروری بود شبانه روزی برای این دو وقت گذاشته شود

وی اضافه کرد: لایحه بودجه زودتر آماده و تقدیم دولت شد. دولت ۱۸ جلسه برگزار کرد و قریب به ۶۰ ساعت جلسه فوق العاده برگزار شد و سعی شد به تفصیل مفاد بودجه ۱۴۰۲ متوازن و هماهنگ با قانون برنامه و در چارچوب برنامه هفتم تدوین و پس از تعطیلات مجلس برای آنها ارسال شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: مجلس در حال اصلاح فرآیند تقدیم لایحه بودجه به مجلس است و رایزنی‌ها میان دو نهاد صورت گرفته و دولت باید نیم نگاهی به قانون جدید داشته باشد تا لایحه تنظیمی را با فرایند جدید تطبیق دهد.

بهادری جهرمی ادامه داد: توأمان با این حوزه، برنامه هفتم نیز در حال تدوین است و به محض نهایی شدن در سازمان برنامه در دستور کار هیئت دولت قرار می‌گیرد و جلسات آن نیز فوق العاده برگزار و به محض نهایی شدن تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود تا دولت تکلیف خود در دو حوزه را در موعد قانونی خود انجام دهد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه امروز هیئت دولت، بیان کرد: در یکی از این مصوبات همه دستگاه‌های اجرایی و همه زیرمجموعه‌های این دستگاه‌ها مکلف شدند کلیه کارکنان و کلیه افرادی که به هر نحو حقوق و مزایایی را از این دستگاه‌ها دریافت می‌کنند حتی اگر کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی نباشند، اطلاعات آنان را با هدف افزایش انضباط مالی و ساماندهی بهتر نیروی انسانی در سامانه مربوط به این حوزه ثبت کنند.

سخنگوی دولت افزود: امروز مصوب شد حقوق و مزایای اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی ساماندهی شود و همه این شرکت‌ها و مؤسسات انتفاعی و بانک‌های وابسته به دولت و شرکت‌های تابع آنان و هر شرکتی که به هر نحو تحت مدیریت دولت هستند مکلف شدند در چارچوب این دستورالعمل صرفاً پرداخت‌ها به هیئت مدیره و مدیران عامل و اعضایی که منصوب دولت هستند را داشته باشند.

بهادری جهرمی گفت: همه این شرکت‌ها در سطوح تعیین‌شده که پیش از این در دستورالعمل احراز صلاحیت مشخص شده، سقف دریافتی و شیوه‌های پرداختشان هم معلوم شده و هرگونه پرداخت وجهی خارج از دستورالعمل تحت هر عنوان ممنوع شده است.

وی در پایان عنوان کرد: آئین‌نامه اجرایی قانون زکات نیز امروز به تصویب رسید و سیاست‌های تشویقی و تبلیغی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.