کد خبر : 31366 / /
/

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه یلدا

شگفتانه دولت در آستانه شب یلدا| مردم خوش حال باشند|یارانه یلدا برای این افراد

از چند ماه قبل مساله پرداخت وام 10 میلیونی یارانه در برخی از رسانه‌ها مطرح شد؛ وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد و بعدام شخص شد یکی از موسسات قرض‌الحسنه، آن را پرداخت می‌کند.

شگفتانه دولت در آستانه شب یلدا| مردم خوش حال باشند|یارانه یلدا  برای این افراد

یارانه یلدا آذرماه هنوز واریز نشده است. یارانه‌ یلدا ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومانی از اردیبهشت به حساب خانوارها واریز می شود. یارانه یلدا از اردیبهشت 300 و 400 هزار تومانی شد. یارانه یلدا هر ماه در بیستم ماه پرداخت می شود.  پیش‌بینی می‌شود که یارانه یلدا آذرماه هم بیستم همین ماه به حساب سرپرست خانوارها واریز شود.

یارانه یلدا

یارانه یلدا واریز شد

 در حالی قرار است هشتمین مرحله یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی دولت سیزدهم طبق روال ماه‌های گذشته بیستم آذرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود که طبق شنیده‌ها قرار نیست یارانه نقدی هیچ استانی قطع شود. این در شرایطی است که پیشتر وزیر اقتصاد خبر داده بود که یارانه یلدایی به تمام 9 دهک درآمدی تعلق نمی‌گیرد و برخی باید منتظر قطع یارانه خود باشند.

 

یارانه یلدا

مبلغ یارانه چقدر است؟

اگر قرار باشد دولت به روال دو ماه گذشته اقدام کند، فردا نوبت پرداخت یارانه آذرماه به حساب سرپرستان خانوار است. در حالی که طبق گفته دولتمردان، انتظار می‌رفت عده‌ای این ماه مشمول یارانه نقدی نباشند و کالابرگ به دست‌شان برسد، شنیده‌ها حاکی از این است که هیچ استانی از دریافت یارانه نقدی خط نمی‌خورد و کالابرگی که قرار بود جایگزین شود، استفاده از آن اختیاری است نه اجباری.

دولتمردان می‌گویند استفاده از کالابرگ اختیاری است، این یعنی مشمولان اگر می‌خواهند می‌توانند از آن استفاده کنند، در غیر اینصورت، می‌توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند. سازوکار اجرای طرح کالابرگ چگونه است؟ آنگونه که اعلام شده کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، کالای خود را خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می‌شود، پول آن را برداشت کنند.

در همین ارتباط، وزیر کار در حاشیه نشست هیات دولت از اجرای موفق این طرح در استان هرمزگان خبر داده است. اگر دولت به این موفقیت دست یافته باشد، آنگونه که قبلا اعلام کرده بعد از اجرای طرح آزمایشی در یک استان، نوبت به کل کشور خواهد رسید.

پیشتر اما زمزمه‌هایی از نبود اراده در دولت برای اجرای این طرح از سوی مجلسی‌ها به گوش می‌رسید، اما پس از آن وزیر اقتصاد خبر داد که کالابرگ به لحاط تامین بودجه هیچ مشکلی ندارد و فقط دولت منتظر آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن بود.

یارانه یلدا

جزو کدام دهک درآمدی هستید؟

پیشتر از سخنان وزیر اقتصاد اینگونه برداشت می‌شد که یارانه آذرماه تنها به 9 دهک درآمدی اختصاص پیدا می‌کند، هرچند که در روزهای گذشته اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که قرار نیست هیچ استان و دهکی از دریافت یارانه نقدی حذف شود. اما شما جزو کدام دهک درآمدی قرار دارید؟ در این زمینه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیحاتی را اعلام کرده مبنی بر اینکه هموطنان می‌توانند برای اطلاع از دهک‌بندی خود از دو کانال اقدام کنند؛ راه نخست، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که بعد از تماس، با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و همچنین وارد کردن یک شماره تلفن همراه که به نام سرپرست است، دهکی که در آن قرار دارند اعلام می‌شود. راه دیگر مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir است که وضعیت دهک‌بندی را مشخص و اعلام می‌کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.