کد خبر : 31325 / /
/

یارانه نقدی|یارانه معیشتی| یارانه جدید

یارانه نقدی جدید برای مردم| واریز 2 میلیون و 300 هزار تومان برای این خانوار| خبر خوش برای ملت ایران

گاز رایگان برای یک میلیون و۲۶۰ هزار مشترک مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، حرکتی مهم از سوی دولت سیزدهم در راستای عمل به قانون بودجه سال‌های 1400 و 1401 و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

یارانه نقدی جدید برای مردم| واریز 2 میلیون و 300 هزار تومان برای این خانوار| خبر خوش برای ملت ایران

یارانه نقدی جدید در دولت رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. رقم  یارانه نقدی جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است. با اعتراض دیگر یارانه بگیران و جاماندگان قرار بر بررسی و پرداخت یارانه نقدی به آنها هم شد.  یارانه  از ماه آینده به صورت اعتباری یا همان کالابرگ پرداخت می شود  که در صورت عدم استفاده کالایی درآخر ماه یارانه نقدی برداشت می شود خبر های جدید درباره یارانه نقدی را در ادامه می خوانیم .

خبر مهم از یارانه نقدی

یارانه نقدی

 یک ضرب و تقسیم ساده و محاسبه  3.3  نفر به ازای بعد هر خانوار، برآورد می‌‌شود چیزی حدود چهار میلیون نفر فقط در کشور، تحت پوشش طرح  رایگان گاز  قرار گیرند. منابع لازم برای  تحقق این امر مهم  هم از طریق افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف تأمین می‌‌شود که به تازگی، سازکار محاسبه آن درباره اصلاح تعرفه گاز مشترکان خانگی، ابلاغ شده است.

 بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه نقدی

گفتنی است در این مرحله آخرین قسط تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون ریالی کرونا از حساب سرپرستان خانوار دریافت کننده وام کسر خواهد شد.

 

واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه آبان ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه آبان ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند./ ایبنا

یارانه نقدی

یارانه نقدی/  امکان برداشت نقدی موجودی اعتباری کالابرگ در پایان هر ماه

اطلاعاتی که تاکنون درباره طرح کالابرگ الکترونیکی نشان می دهد که با اجرای این طرح، امکان برداشت نقدی یارانه همچنان مهیاست. اما اختیار جدیدی به سرپرستان خانوار داده می شود که بر اساس آن می توانند این یارانه را زودتر از موعد به صورت کالایی دریافت کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، در این طرح کالابرگ الکترونیکی که در حال حاضر اجرای آن به صورت نسبی در استان هرمزگان آغاز شده است، معادل یارانه نقدی هر خانوار، حدود یکماه زودتر روی کارت بانکی سرپرست خانوار اعتبار شارژ می‌شود و با این اعتبار، می توان از فروشگاه‌های زنجیره ای و برخی دیگر از فروشگاه‌های مشخص اقدام به خرید کالاهای اساسی کرد.

هر میزان خریدی که از این محل انجام شود، در واریز یارانه نقدی بعدی، از مبلغ یارانه نقدی خانوار کسر خواهد شد.

از آنجا که تاکنون مردم تمایل بیشتری به دریافت یارانه نقدی نشان داده‌اند،‌ به نظر می رسد دولت نیز با اجرای طرح کالابرگ الکترونکی به این نحو، این اختیار را به سرپرستان خانوار داده است تا آنگونه که خود صلاح می دانند،‌ نسبت به دریافت یارانه نقدی یا کالایی اقدام کنند.

در این زمنیه وزیر  رفاه نیز تأکید کرده است این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر این اساس یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی شود.

همچنین مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان نیز در این باره به همشهری آنلاین گفت: بهره‌مندی خانوارها از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و مردم استان هرمزگان می‌توانند با آغاز اجرای طرح از مزایای آن بهره‌مند شوند. این امکان برای تمام جامعه یارانه‌بگیر استان هرمزگان پس از اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌های کشوری و استانی فعال خواهد شد و نیاز به هیچ اقدامی نیست و در صورتی که نتایج آن موفقیت‌آمیز باشد به‌زودی در سراسر کشور پیاده‌سازی می‌شود، همچنین جزئیات مهم این طرح طی هفته جاری از سوی وزارت رفاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جزئیات تفاوت کالابرگ الکترونیکی با یارانه نقدی

بر این اساس؛

-  الزامات اجرایی طرح در قالب «شبکه ملی اعتبارات(شما)» به سرعت تکمیل شد و موضوع و سناریوی اجرای طرح در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح و به تایید رسید. شکل‌گیری شبکه ملی اعتبار بر اساس سیاست‌های عدالت‌محور بخش دولت مردمی به عنوان بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص تمامی اعتبارهای حمایتی بر اساس هر کد ملی را در دستور کار قرار داد.  یکی از کاربردهای این سامانه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک است که مقدمات اجرای آن در استان هرمزگان پیاده‌سازی می شود. شبکه اعتباری سراسری است که کنار شبکه شاپرک قرار خواهد گرفت.

_ شبکه اعتباری ایرانیان از یک سازوکار فنی منحصر به فرد استفاده می‌کند که می‌تواند امتیازات و تسهیلات مهمی برای خانوارهای ایرانی فراهم کند. در طرح «شما» شاهد رونمایی از یک سوییچ کالایی هستیم، یعنی اگر کالای انتخاب‌شده جزو گروه اقلام مشمول در سبد تعیین‌شده باشد، بعد از خرید معادل مابه‌التفاوت نرخ یارانه‌ای و آزاد از اعتبار سرپرست خانوار کسر صورت خواهد گرفت.

- به گفته مسئولان، در حال حاضر مشکلی برای اجرای طرح وجود ندارد و عملیات اتصال فروشگاه‌ها در چهار صنف خواروبار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره ای در سطح کشور آغاز شده و به سرعت در حال انجام است.

- این طرح به صورت تدریجی و با توجه به سطح امادگی شبکه پرداخت و سایر معیارها با هدف توسعه تا سطح دهستانها، در استانها و شهرستانها اجرا خواهد شد.

- در این طرح، معادل یارانه نقدی هر خانوار، حدود یکماه زودتر روی کارت بانکی سرپرست خانوار اعتبار شارژ می شود و با این اعتبار، می توان از فروشگاه های زنجیره ای و برخی دیگر از فروشگاههای مشخص اقدام به خرید کالاهای اساسی کرد. هر میزان خریدی که از این محل انجام شود، در واریز یارانه نقدی بعدی، از مبلغ یارانه نقدی خانوار کسر خواهد شد.

- خرید اقلام اساسی به صورت نقد و اعتباری است یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص داده شده پرداخت می‌شود و خریداران باید مابقی مبلغ را با استفاده از کارت بانکی یا به صورت نقدی پرداخت کنند. در صورت عدم مصرف بخشی از اعتبار مذکور امکان دریافت نقدی اعتبار مصرف‌نشده برای سرپرست خانوار وجود خواهد داشت، در واقع سیکل شارژ اعتبار به‌صورت ماهیانه است.

- استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و در مورد کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری مشخص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

- تعداد قلم کالاهای مشمول این طرح بایستی در مصوبه هیئت دولت تعیین شود اما هیچ‌گونه محدودیتی در برندهای عرضه‌کننده اقلام تعیین‌شده وجود نخواهد شد. پیش‌بینی می‌شود بین ۵ الی ۱۷ قلم کالا در این طرح به‌صورت یارانه‌ای در اختیار خانوار مشمول قرار بگیرد.

- شرکت در این طرح برای فروشندگان نیز اختیاری است و چهار صنف خواروبار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزارهای بازار و مایکت یا از طریق سایت sfara.ir نسبت به نصب برنامه شما (فارا) و ثبت‌نام از قسمت پنل فروشنده در این طرح اقدام کنند.

 ـ در طرح کالابرگ الکترونیکی به‌خلاف طرح هوشمندسازی یارانه آرد هیچ گونه دستگاه پوز جدیدی به عرضه‌کنندگان کالاهای اساسی تعلق نخواهد گرفت و هیچ دستگاه پذیرنده‌ای نیز از شبکه شاپرک حذف نخواهد شد.

 ـ اعتبار به‌صورت ماهیانه در حساب سرپرست خانوار ـ بر اساس کد ملی و نه صرفاً کارت واریز یارانه نقدی ـ شارژ خواهد شد.

گفتنی است، یارانه نقدی کمک معیشتی بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، روز ۲۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی در دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است در صورتی که این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام کرده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.