کد خبر : 30877 / /
/

یارانه|یارانه معیشتی| یارانه نان

شوک یارانه ای رئیسی به مردم | یارانه نقدی این افراد حذف شد

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: افرادی که تا ماه پیش یارانه دریافت کردند، همچنان مشمول هستند و به هیچ عنوان یارانه آنها قطع نشده است.

شوک یارانه ای رئیسی به مردم | یارانه نقدی این افراد حذف شد

 کسانی که پیش از این یارانه نقدی شان حذف شده بود و در سامانه حمایت درخواست بازبینی ثبت کردند، مجددا مشمول دریافت یارانه شده و یارانه نقدی300 و 400 هزار تومانی واریز خواهد شداما محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مجلس در گفتگویی اعلام کرده پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور به سال آینده موکول شد.بالاخره پس ازمدتها انتظار وعده یارانه نقدی جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

یارانه نقدی این افراد حذف شد

محمد رضا پاکروان  با اشاره بهو اینکه استان هرمزگان به عنوان پایلوت کشوری جهت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتخاب شده است، بیان داشت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی طی روزهای آینده به طور آزمایشی در تمام شهرستان‌های استان هرمزگان آغاز می‌شود، و در اجرای این طرح مشکلی از نظر تأمین منابع وجود ندارد، و یارانه نقدی افراد یارانه بگیر قطع نخواهد شد.

پاکروان، در خصوص آمادگی شهرستان سیریک برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و روند تکمیل زیرساخت‌های لازم اظهار کرد: در حال حاضر بدنبال تکمیل زیرساخت‌های فرآیند این طرح هستیم که با توجه به روند مناسب کار تا چند روز آینده زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح کامل می شود، و اعضای ستاد این طرح در شهرستان آمادگی خود را برای اجرای هرچه‌ بهتر این طرح اعلام می کنند.

یارانه نقدی

فرماندار سیریک با تاکید بر اینکه، جای نگرانی برای مردم وجود ندارد، افزود: درواقع در این طرح خرید اعتباری به پشتوانه اعتبار یارانه نقدی صورت می‌گیرد و قرارنیست یارانه‌های نقدی افراد یارانه بگیر نیز حذف شود. زیرا یارانه سهم هر فرد است و به هیچ عنوان نمی توان مردم را ملزم کرد که با یارانه خود کالای خاصی خریداری کنند، پس از این رو یارانه نقدی آنها حذف نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، مردم مطمئن باشند که هیچگونه تغییری در پرداخت یارانه های آنها صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: در همین جا به تمام شهروندان سیریکی این اطمینان خاطر می دهم که می‌توانند به میزان مبلغ یارانه خود، یک ماه زودتر و با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به صورت اعتباری از میان اقلام اساسی خرید کنند. در صورت خرید و استفاده از این اعتبار مبلغ استفاده شده از یارانه آنها کم شده و مانده آن در زمان مقرر واریز نقدی یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اینکه مردم از طریق کالابرگ الکترونیک اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند یا از یارانه نقدی بهره‌مند شوند کاملاً اختیاری است.

وی در خصوص اینکه از کدام فروشگاه‌ها خرید اعتباری انجام می‌شود؟ خاطرنشان کرد: فروشگاه‌هایی که مجاز به نرم‌افزار کاربردی فارا هستند می توانند خدمات کالا برگ الکترونیکی را ارائه کنند، در ادامه این طرح نیز تمامی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های کوچک و بزرگ که به سیستم فارا متصل شوند به تدریج به این طرح اضافه خواهند شد.

پاکروان با اشاره به اینکه، این طرح هیچ هزینه‌ای برای فروشگاه‌ها ندارد، افزود: این طرح یک طرح فناورانه محور است که بر اساس زیرساخت‌ها و بر بسترهای موجود کشور اجرا شده است، لذا نیاز به خرید دستگاه‌ها و تجهیزات از سوی فروشندگان نبوده و شرکت‌های خدمات پرداخت با مراجعه به دارندگان پوزهای فروشگاهی در سه صنف خواربار، لبنیات و پروتئین، ضمن آموزش و نصب نرم‌افزار «فارا» برای آنها، به صورت رایگان دستگاه‌های موجود را به‌روزرسانی کرده و مجهز به بارکد خوان می‌کنند.

وی اضافه کرد: نه تنها نیازی به صدور کارت جدید نیست بلکه با استفاده از تمام کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است می‌توان از این اعتبار استفاده کرد.

واریزی کی انجام می شود؟

یارانه نقدی

پاکروان با بیان اینکه، هیچ محدودیتی برای خرید از یک نام تجاری نیست بیان کرد: همچنین در این طرح هیچ محدودیتی برای خرید از یک نام تجاری خاص و یا کالای خاصی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم بدنبال این است که رفاه مردم را هرچه بیشتر و بهتر تامین کند، براین اساس اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بهترین راهکار برای پرداخت یارانه به آخرین زنجیره دیدند و بدنبال اجرای آن هستند.

وی به مزیت های اجرای این طرح پرداخت و بیان کرد: از همه مهمتر اینکه این امر موجب تحقق امنیت غذایی و ارتقای سلامت خانوار خواهد شد، و از طرفی بستری مناسب جهت مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی براساس سیاست گذاری‌های رفاهی به صورت دقیق در هر کد ملی است، که بستر امکانات بسیاری از جمله کنترل تورم، جلوگیری از رانت و فساد ناشی از توزیع ارز ترجیحی، جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی و ارتقای توان برنامه‌ریزی و اجرای دقیق سیاست‌های حمایتی را فراهم می‌کند.

طیبه حسینی گفت: با واریز ۱۴۲ مرحله یارانه معیشتی، آخرین قسط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا به مبلغ ۳۵ هزارتومان از حساب سرپرستان خانوار کسر شد.

به گفته او، خانوارهایی که ۲ مرحله تسهیلات کرونا را دریافت کردند، اقساط آن تا ۳۰ ماه آینده از یارانه معیشتی آنها کسر می شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسینی می گوید: افرادی که ادعا می کنند این ماه ۱۰۰ هزارتومان از یارانه آنها کسر شده است، آنها تا ماه های قبل جز دهک یک تا ۳ بودند، اما به سبب آنکه دهک بندی امری پویاست، براساس تغییر دیتا جز دهک ۴ تا ۹ شناخته شدند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: خانوارهایی که تا ماه پیش یارانه دریافت می کردند، همچنان مشمول یارانه هستند و یارانه هیچ خانواری قطع نشده است. تنها این احتمال وجود دارد که برخی افراد خانوار ازدواج کرده باشند که به سبب تغییر دهک بندی، یارانه آنها قطع شده است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.