کد خبر : 30362 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی خانوارها | جاماندگان یارانه نقدی

دهک بندی یارانه بگیران تغییر کرد؟ | مجلس تکلیف جاماندگان یارانه نقدی را مشخص کرد

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: دهک بندی یارانه بگیران باعث اعتراض برخی از مردم شده است و باید هر چه زودتر تکلیف جاماندگان مشخص شود.

دهک بندی یارانه بگیران تغییر کرد؟ | مجلس تکلیف جاماندگان یارانه نقدی را مشخص کرد

وزیر اقتصاد گفت: تا آذرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد.  یارانه نقدی آذرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد.اما اگر وعده وزیر اقتصاد درست باشد، آذر ماه آخرین ماهی است که مردم یارانه نقدی می‌گیرند. به عبارتی یارانه نقدی یلدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود. آخرین اخبار مربوط به یارانه نقدی را در خبر آزاد بخوانید.

محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: دشمنان اسلام و معاندین نظام راهی در پیش گرفته‌اند که جز ناکامی، انزوا و خشونت بیشتر چیزی برای آنان به دنبال ندارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسائل فرهنگی باید با اولویت در برنامه هفتم توسعه و بودجه‌های سالانه مورد توجه قرار گیرد. تعلیم و تربیت در سطوح مختلف کشور و توجه به معلم، استاد، دانشگاه و مدرسه بسیاری از مشکلات امروز کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عدالت در پرداخت از اصول اعتقادی و شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور بود، گفت: نیروهای کار پرداخت‌های متفاوتی دارند که باید اصلاح شود. لازم است نظام شایستگی در انتصابات مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان‌ها به دلیل عدم اختصاص اعتبار بلاتکلیف مانده و نیازمند توجه دولت است. اگر این توجه صورت گیرد، بسیاری از کاستی استان‌ها مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در شرکت‌های دولتی و بسیاری از دستگاه‌هایی که متصل به شرکت‌های دولتی هستند، متأسفانه فرآیند شایستگی وجود ندارد و گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که درست نیست. نباید در این دولت افراد شایسته حذف شده و افراد ناشایسته بر سرکار بیایند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمرکززدایی بودجه‌ای باید از اولویت‌های کشور باشد و در این میان باید به استان‌ها اختیار داده شود. همچنین دهک بندی یارانه بگیران مورد اعتراض مردم واقع شده، چرا که آنان علی رغم گذشت ۷ ماه هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و باید هر چه زودتر تکلیف جاماندگان یارانه مشخص شود./مهر

یارانه نقدی

 یارانه نقدی آذر 1401 هفته آینده با این مبلغ واریز می شود

محسن زنگنه، نماینده مجلس با بیان جزئیات واریز یارانه نقدی در سال آینده گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال جاری منتفی است.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال جاری منتفی است، چراکه از نظر منطقی و عملی امکان اجرای این طرح و حذف یارانه نقدی فعلاً وجود ندارد و مردم برای پوشش بخشی از تورم تحمیلی بر اقتصاد خانوار مبتنی بر این یارانه ماهانه، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

این جملات را عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به خبرنگار ما گفت آن هم در واکنش به خبر منتشر شده در روز‌های اخیر مبنی بر شروع زودهنگام اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک در یکی از استان‌های جنوبی و سراسری شدن آن پس از اجرای آزمایشی یک‌ماهه.

محسن زنگنه با تأکید بر اینکه اجرای آزمایشی یک‌ماهه در یک استان فقط برای سنجش زیرساخت‌های فنی این طرح است و برای این سنجش هم نیازمند صرف چند ماه زمان هستیم. او در همین حال به وجود منافذ و خلأ‌های متعدد در کالابرگ الکترونیک ازجمله نحوه تأمین منابع و توزیع کالا‌های یارانه‌ای و چگونگی جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از این کالابرگ اشاره می‌کند که هنوز هیچ یک از این ابهام‌ها برای دولت و مجلس رفع نشده است.

یارانه نقدی

کالابرگ، یارانه نقدی را حذف نمی‌کند

زنگنه می‌گوید: در مرحله آزمایشی، قرار نیست منابع مالی خاصی به آن تزریق شود و فعلاً دولت در حال بررسی است که آیا امکان اجرای طرح برای توزیع بسته‌های حمایتی را دارد یا نه. بر همین اساس اجرای طرح بی‌شک در سال جاری منتفی است و برای سال آینده هم باید دید در لایحه بودجه‌ای که هنوز به مجلس نیامده، دولت چه تدبیری اندیشیده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه نمی‌شود یارانه۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی که بخشی از تورم سنگین فعلی را پوشش می‌دهد، ناگهانی قطع کرد، اضافه می‌کند: دولت با آزمایش این طرح در یک استان می‌خواهد به قطعیت برسد که آیا می‌تواند در سال جاری یا سال آینده علاوه بر یارانه نقدی ماهانه، به تمام مردم یا بخشی از جامعه یارانه‌ای اضافه در قالب کالابرگ اختصاص دهد یا نه.

وی خاطرنشان می‌کند: بحث اجرای طرح کالابرگ الکترونیک زمانی مطرح شد که لازم بود دولت برای مراقبت از معیشت مردم، بسته‌های حمایتی فقط در حوزه کالا‌های اساسی و غذایی ارائه کند که متأسفانه آن زمان اجرا نشد و امروز منطقاً و عملاً امکان اجرای آن سلب شده است.

وی در پاسخ به اینکه به هر صورت اجرای این طرح در سال آینده هم هزینه مالی سنگین بر دولت و کشور تحمیل می‌کند و محل تأمین منابع آن نامشخص است، می‌گوید: برای پاسخ به چنین پرسش‌هایی باید منتظر لایحه بودجه سال آینده بمانیم. این امکان وجود دارد که مبلغ مشخصی به یارانه نقدی ماهانه افراد اضافه شود که فقط همین مبلغ اضافه شده به عنوان کالابرگ برای تأمین کالا‌های اساسی مردم اختصاص یابد که این موضوع هم نیازمند دیدن زیرساخت‌های فنی لازم برای پرکردن منافذ احتمالی طرح است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.