کد خبر : 30019 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه نقدی یلدا

عیدی جذاب رئیسی برای مردم | مبلغ شگفت انگیز یارانه نقدی یلدایی | کی واریز می شود ؟

هشتمین یارانه نقدی دولت رئیسی در حالی قرار است واریز شود که اما و اگرهای بسیاری درباره این یارانه یلدایی وجود دارد. مهم‌ترین سوال این است که یارانه یلدایی چه زمان واریز می‌شود؟

عیدی جذاب رئیسی برای مردم | مبلغ شگفت انگیز یارانه نقدی یلدایی | کی واریز می شود ؟

در 7 ماه گذشته یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی 20 تا 22 هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و انتظار می‌رود که این ماه هم یارانه نقدی در همین بازه زمانی واریز شود.در هفت ماه گذشته  9 دهک درآمدی جامعه یارانه را به صورت عیدیدریافت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد این ماه روند پرداخت یارانه‌ها تغییراتی دارد و احتمالا یارانه برخی از افراد به صورت کالایی پرداخت می‌شود.این ماه باید هشتمین مرحله از یارانه نقدی دولت رئیسی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.انتظار می‌رود یارانه نقدی آذرماه هم مانند ماه‌های گذشته در تاریخ بیستم آذرماه واریز شود. آخرین خبرها درباره یارانه نقدی را در خبر آزاد بخوانید.

در هفت ماه گذشته  9 دهک درآمدی جامعه یارانه را به صورت نقدی دریافت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد این ماه روند پرداخت یارانه‌ها تغییراتی دارد و احتمالا یارانه برخی از افراد به صورت کالایی پرداخت می‌شود.

هفته گذشته بود که وزیر اقتصادو امور دارایی خبر داد زیرساخت‌های توزیع کالابرگ فراهم شده و قرار است به زودی یارانه نقدی حذف و کالابرگ جایگزین آن شود.

بر اساس گفته وزیر طرح توزیع کالابرگ تنها در یک استان اجرا می‌شود و از ماه آینده کل کشور را در بر می‌گیرد.

یارانه نقدی همه پرداخت می‌شود جز یک استان

پس از آن بود که سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد یارانه استان هرمزگان از اذرماه قطع می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت یارانه یلدایی آذرماه استان هرمزگان کلا قطع می‌شودو مردم کالابرگ دریافت می‌کنند. اما در دیگر استان‌ها یارانه نقدی همچنان واریز می‌شود. اما اگر وعده وزیر اقتصاد درست باشد، آذر ماه آخرین ماهی است که مردم یارانه نقدی می‌گیرند. به عبارتی یارانه لدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.

البته پیش از این هم دولت مخالفت خود با توزیع کالابرگ را اعلام کرده و حتی تلویحا گفته بود که اعتبار لازم برای پرداخت کالابرگ را ندارد. چون باید کالاها را با قیمت شهریور 1400 به مردم بدهد اما همه کالاها از شهریور سال گذشته تاکنون رشد چند صد درصدی داشته اند و دولت برای پرداخت یک سبد کالایی باید بیش از 300 تا 400 هزار تومان هزینه کند.

از طرفی بسیاری از مردم هم می‌گویند مایل به دریافت یارانه نقدی هستند تا خودشان برای نحوه هزینه‌کرد آن برنامه‌ریزی کنند نه آنکه دولت به جای آنها تصمیم بگیرد که یارانه آنها صرف خرید چه کالایی شود.

حالا باید منتظر ماند و دید تکلیف یارانه‌ها در بودجه سال 1402 چه می‌شود.

یارانه نقدی

یارانه نقدی سال آینده پرداخت می شود؟

مهدی پازوکی، اقتصاددان گفت: به نظر می‌رسد که دولت استراتژی ندارد. یعنی بزرگ‌ترین مشکل کشور این است که دولت با مشکلات اقتصادی برخورد هیاتی می‌کند و برخورد علمی ندارد. اصلا باید مطالعه شود و ببینند کالابرگ بهتر است یا یارانه‌ها.

پازوکی با بیان این‌که ما هیچ مطالعه درستی در هیچ طرحی نداریم، عنوان کرد: برخورد با موضوعی مثل کالابرگ که مثل شعار نباید باشد و موضوع ساده‌ای نیست.

پازوکی با بیان این‌که بودجه ۱۴۰۲ در روز‌های آینده به مجلس می‌رود، تصریح کرد: یارانه‌ها یا کالابرگ باید در بودجه دیده شده باشد. اگر قرار است یارانه‌ها بماند یا کالابرگ باشد، باید تکلیف این‌ها در بودجه مشخص شده باشد.

ایران تندر با یکسال اشتراک هدیه مناقصات مزایدات فقط برای شما فقط امروز

وی عنوان کرد: برای همین است که می‌گویم دولت با مسائل اقتصادی برخورد هیاتی دارد و این در حالی است که نیاز به اصلاح داریم.

پازوکی افزود: ما در هنگام بودجه‌ریزی باید برنامه داشته باشیم و هنوز بعد از یک سال و نیم از فعالیت دولت، شاهد هستیم که اصلا استراتژی مشخص ندارد و دولت نمی‌داند چه می‌کند./منیبان

یارانه نقدی

عروس و دامادها چطور یارانه نقدی شان را از والدین جدا کنند؟

عروس و دامادها چطور یارانه شان را از والدین جدا کنند؟ آیا یارانه فرزندان پس از ازدواج قطع می‌شود؟ زوج‌های جوان پس از ازدواج می‌توانند یارانه خود را از خانواده(سرپرست خانوار) خود جدا کنند تا مبلغ یارانه به حساب خودشان واریز شود.

بر اساس اعلام وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی همه افرادی که از خانواده خود جدا شده‌اند، می‌توانند با اسناد مورد نیاز به پلیس +۱۰ مراجعه و گواهی مربوط را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز  برای جدا کردن یارانه نقدی بعد از ازدواج

برای طی این مرحله مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.

 مدارک شناسایی هر دو طرف (عروس و داماد) که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.

اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

مراجعه برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانواده جدید برای جدا کردن یارانه مرحله بعدی است.

زوج ها پس از اینکه مدارک مورد نیاز خود را آماده کردند، به آدرسی که از مرکز پلیس +۱۰ دریافت کرده اند باید مراجعه کنند تا نام آن ها از لیست خانواده خود حذف شود.

سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰ و فرم ها و شماره پیگیری که از مرکز قبلی دریافت کرده اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه از خانواده خود و معرفی خانواده جدید برای دریافت رایانه به اتمام برسانند.

نکته مهم آن است که مراحل اداری ذکر شده به مدت یک الی دو ماه زمان می برد. به همین علت برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید به مراحل بالا بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید.

همچنین قبل از هرگونه اقدام به مراکز اداری، زوجین باید یک حساب بانکی تهیه کنند و شماره حساب و کارت خود را نیز هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت refahi.ir اقدام کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.