کد خبر : 24795 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

سقوط آزاد قیمت سکه در آخرهفته | قیمت سکه امروز ۲۷مرداد

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

سقوط آزاد قیمت سکه در آخرهفته | قیمت سکه امروز ۲۷مرداد

قیمت سکه امروز ۲۷مرداد ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

امروز (۲۷ مرداد  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۶۰۰  هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار ۷۶۲ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۲۷۶ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  13.650.000
سکه تمام طرح قدیم  13.100.000
نیم سکه بهار آزادی 7.600.000
ربع سکه بهار آزادی

4.600.000

سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 762  دلار و 42 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.276.600
قیمت سکه

پیش‌بینی جالب نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ سکه

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: باتوجه به وضعیت اقتصاد داخلی و افزایش ارزش ریال، شرایط مثبت و مساعد است و سبب شده این روزها نه‌تنها شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم، بلکه قیمت‌ها کاهش هم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار، قیمت طلا نیز طی یک هفته گذشته روند نزولی به خود گرفت. این در شرایطی است که بازار تقریبا در سه روز اول هفته در تعطیلی به سر می‌برد، اما در روزهای پایانی هفته همراه با کاهش قیمت دلار، بازار طلا نیز عملکردی منفی داشت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار در حدود ۹۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و در حال حاضر در بازار با قیمت یک میلیون و ۳۷۳ هزار تومان به فروش می‌رود.

همچنین در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه هفته، قیمت سکه طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که به‌طور متوسط ۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است. سکه طرح جدید نیز با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به نسبت ابتدای هفته، در پایان هفته ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت و در حقیقت حباب آن کاهش پیدا کرده است.

در این میان، بررسی روند بازار ارز حاکی از آن است که قیمت دلار طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته در کل افت ۸۳۰ تومانی را تجربه کرده و با تغییر کانال، به قیمت ۳۰ هزار و ۹۱۰ کاهش قیمت داشته است. در روز سه‌شنبه گذشته هر دلار آمریکا ۳۱ هزار و ۷۴۰ تومان قیمت داشت.

با توجه به این شرایط بازار طلا و سکه، تحلیلگران بازار معتقدند در صورتی که انتشا اخبار مثبت از مذاکرات برجام ادامه داشته باشد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت طلا و سکه باشیم.

در این خصوص محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر پیش‌بینی کرده است: باتوجه به تحولات سیاسی که پیش‌رو داریم و با ادامه روند مذاکرات مطابق صحبت‌ها و تاثیر مثبت آن و همچنین افزایش عرضه ارز به بازار که منجر به کاهش ثبات و حتی کاهش نرخ ارز آزاد شده است، افزایش قیمت سکه و طلا دور از انتظار باشد.

وی به ایسنا توضیح داد: باتوجه به وضعیت اقتصاد داخلی و افزایش ارزش ریال، شرایط مثبت و مساعد است و سبب شده این روزها نه‌تنها شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم، بلکه قیمت‌ها کاهش هم داشته باشند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت‌ طلا و سکه امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، روند کاهشی داشت. هر دو با ریزش قیمت به کانال پایین‌تر سقوط کرده‌اند. کارشناسان معتقدند اکنون بیش از اونس، دلار بر طلا و سکه اثرگذار است. سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازارهای مالی از جمله طلا و سکه کاهشی بودند. انتشار برخی امیدوارکننده از گفتگوهای فرجامی و برخی اقدامات سختگیرانه در بازار ارز، دلار را کاهشی کرد. در ادامه طلا و سکه نیز نزولی شدند.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۰۱ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته، حدود ۲۲ هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۵۱۱ هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۳۵۰ هزار تومان کمتر از روز  گذشته است.

ریزش قیمت طلا و سکه

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز،  قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود سه تومان بیشتر از بعد ظهر و ۱۶ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۳ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز حدود ۲۰۰ هزار تومان بیشتر و نسبت به روز گذشته حدود ۲۸۲ هزار تومان کمتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۲ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۲۵۹ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۶۸٫۵ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، بر خلاف روز گذشته روند کاهشی دارد و به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشته است. روز گذشته پاسخ مشروط ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا و عدم واکنش صریح طرف اروپایی به این پاسخ، ابهامات بازار را نسبت به آینده افزایش داد. در نتیجه بازارهای مالی از جمله ارز دیروز افزایشی شدند. اما به تدریج انتشار برخی واکنش‌های مثبت در مورد حل شدن بخشی زیادی از اختلافات و اخباری در مورد تضمین‌های آمریکا امیدواری‌ها را در مورد آینده برجام افزایش داد. دلار در لحظه تنظیم این گزارش روند کاهشی دارد و به حدود ۲۹,۵۰۰ تومان رسیده است. معاملات غیرقانونی دلار فردایی نیز روند کاهشی دارد. در حالی که دیروز هر دو افزایشی بودند و دلار نقدی به ۳۰,۳۷۰ تومان نیز رسید.

دلار توافقی نیز امروز در کانال ۲۸ هزار تومان روند افزایشی دارد و به ۲۸,۶۵۰ تومان رسیده است. قیمت دلار هرات هم کاهشی است و به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشته.

کارشناسان معتقدند این روزها بازار دلار و سکه به طور کامل از دلار پیروی می‌کنند و در صورت تداوم کاهش قیمت ارز، در این بازار نیز ریزش قیمت ادامه می‌یابد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.